• 0

Balans lijkt niet te kloppen(aangifte inkomsten belasting)

Beste forumleden, 

 

Ik heb de boekhouding zelf in e-Boekhouden gedaan, ik dacht dat alles goed was, maar nu bij het invullen van de aangifte-inkomstenbelasting lijken 2 dingen niet helemaal te kloppen. 
Het gaat om een VOF. Het resultaat was een verlies van 14.000 euro, dit stond op rekening 9998 eindresultaat.
Ik heb dit resultaat via het memoriaal geboekt(verdeeld over 2 vof leden) op 2 balans rekeningen:
1060 vof prive rekening .....(Resultaat)  -7000euro
1070 vof prive rekening .... (resultaat)  - 7000 euro. 

Nu staat er op de balans op de rekening 1060 en 1070 een bedrag aan de activa zijde van 2x die 7000 euro als positieve getallen. (Dit lijkt niet te kloppen want het lijkt alsof ik dit nergens in kan vullen bij het ''activa'' onderdeel van de aangifte-inkomstenbelasting, waardoor het eind bedrag daar niet overeenkomt met mijn in e-Boekhouden gemaakte balans. 

 

Ook staat er op de balans aan de activa kant (debetzijde) een bedrag van 2600+ euro bij de rekening 1700 crediteuren, ik snap niet waarom dit ineens aan de activazijde staat, dit hoort normaal gesproken toch aan de passiva zijde te staan? 

Ik heb een foto toegevoegd van: de eindbalans, een boeking van het resultaat wat nu als positief bedraag aan de activa zijde op de balans staat, en het bedrag van de crediteuren wat ineens op de balans aan de activa zijde is komen te staan. 

 

Alvast bedankt, 

 

Groetjes Mike

eindbalans.png

resultaat boekingen.jpg

crediteuren aan activazijde balans.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 15-4-2021 om 23:20, mikestabilo zei:

Ook staat er op de balans aan de activa kant (debetzijde) een bedrag van 2600+ euro bij de rekening 1700 crediteuren, ik snap niet waarom dit ineens aan de activazijde staat, dit hoort normaal gesproken toch aan de passiva zijde te staan?

Ben je misschien een grote factuur vergeten te boeken of heeft er een vooruitbetaling plaats gevonden?

Link naar reactie
  • 0
Op 15-4-2021 om 23:20, mikestabilo zei:


Nu staat er op de balans op de rekening 1060 en 1070 een bedrag aan de activa zijde van 2x die 7000 euro als positieve getallen. (Dit lijkt niet te kloppen want het lijkt alsof ik dit nergens in kan vullen bij het ''activa'' onderdeel van de aangifte-inkomstenbelasting, waardoor het eind bedrag daar niet overeenkomt met mijn in e-Boekhouden gemaakte balans. 

 

 

eindbalans.png

 

 

 

Dat een negatief resultaat in een balans bij activa is ondergebracht kan wel kloppen zodat het evenwicht behouden  wordt; in ieder geval vóor winstverdeling.

Je hebt een plaatje van de balans bijgevoegd. Staat het in de winst en verliesrekening wel als negatieve bedragen verdeeld onder de vennoten?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.