• 0

Distributeur voor de rechter dagen

Beste Higherlevel,

 

Ik heb een globale vraag, kun je een distributeur voor de rechter dagen omdat zij leveren aan particulieren die tijdelijke kvk nummer, of dat zij nalatig zijn met het checken of de klanten die zij hebben nog steeds een kvk nummer/webshop/bedrijf hebben. We merken dat veel producten die wij inkopen voor een veel lagere prijs word verkocht met een grote hoeveelheid in 1 keer aan als particulier door particulieren met een tijdelijke kvk of met een kvk die totaal niets met detail handel te maken heeft, wanneer we deze mensen aanspreken horen we dat zij het bij de distributeur inkopen voor de inkoop prijs maar nog lager weer verkopen dan wat wij op de webshop hebben staan en terwijl wij een winkel hebben lopen wij inkomen mis en zij een snelle lagere winst.

 

Is hier iets aan te doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

Waarom zou deze distributeur niet aan particulieren mogen leveren? Welke (contract)afspraken zijn er volgens jou die hem dat verbieden?

 

En hoe moet een bedrijf controleren of een KvK inschrijving 'tijdelijk' is?

 

En waarom zou een klant die niet in dezelfde sector een inschrijving heeft bij deze distributeur mogen kopen?

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Te Meer zei:

wanneer we deze mensen aanspreken horen we dat zij het bij de distributeur inkopen voor de inkoop prijs ...

maar nog lager weer verkopen dan wat wij op de webshop hebben staan ...

en terwijl wij een winkel hebben lopen wij inkomen mis en zij een snelle lagere winst.

Daar is niets oneerlijks aan ... Dat is het basisprincipe van ondernemen en het hebben van concurrentie.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Cosara zei:

Daar is niets oneerlijks aan ... Dat is het basisprincipe van ondernemen en het hebben van concurrentie.

 

ja maar je concurrent dan niet met ondernemer maar met particulieren, want zij betalen geen BTW en zij kopen het in voor de bedrag die wij het ook inkopen maar houden de winkel prijs niet aan waardoor ze het voor veel goedkoper verkopen omdat zij geen ondernemers zijn want de distributeur/leverancier checkt niet of ze een kvk hebben. Want alleen mensen met een kvk kunnen inkopen doen bij de leverancier.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
3 uur geleden, Rik · zei:

Waarom zou deze distributeur niet aan particulieren mogen leveren? Welke (contract)afspraken zijn er volgens jou die hem dat verbieden?

 

En hoe moet een bedrijf controleren of een KvK inschrijving 'tijdelijk' is?

 

En waarom zou een klant die niet in dezelfde sector een inschrijving heeft bij deze distributeur mogen kopen?

 

 

Voorbeeld: Waarom mag je niet bij de macro inkopen doen als geen kvk hebt. Ze laten alleen mensen die met een kvk hebben. Als particulieren niet bij mijn winkel bestellen/kopen maar direct bij de leverancier voor de inkoop bedrag en vervolgens het voor veel goedkoper verkopen dan klopt er volgends mij iets niet toch? Waarom zou ik dan een bedrijf starten en alle kosten posten terwijl ik een kvk kan registreren dan snel uitschrijven nadat ik kan bestellen bij de leverancier en dan lekker op de voet als particulier precies hetzelfde methode toepassen als die mensen?

 

https://www.makro.nl/

 

Want betaal toch dan geen belasting als ik het verkoop dus heb de belasting voordeel om het in te kopen omdat het direct bij de leverancier is die toch niet controleert of ik recht heb om de producten tegen de inkoop prijs te betalen en belastingdienst ziet dat toch niet want geen kvk ze zien niet wat ik inkoop en verkoop? Dus heb dan 100% winst maar wel een lagere bedrag dan wat ik voor die product in de winkel zou verkopen.

 

Rekenvoorbeeld:


Winkelier

leverancier:

Product A inkoop prijs: 30 euro. - Leverancier winkel advies prijs 80 euro - zet product in de winkel voor 80 ex btw


Gekke bob geen kvk meer (geen controle op kvk)

leverancier:

Product A inkoop prijs 30 Euro - Leverancier winkel advies prijs 80 euro - zet product op facebook/marktplaats voor 55 euro geen BTW


Bassie & Adriaan Wel kvk maar voor de horeca en niet detail handel

leverancier:

Product A inkoop prijs 30 Euro - Leverancier winkel advies prijs 80 euro - zet product op facebook/marktplaats voor 55 euro geen BTW

aangepast door barttemeer
Link naar reactie
  • 0
12 minuten geleden, Te Meer zei:

want zij betalen geen BTW

Hoezo betalen zij geen btw? Ze zullen echt wel btw moeten betalen aan de leverancier. Ze dragen echter geen btw af over de verkopen maar daar tegenover staat dat hun inkoop dus incl. btw is die ze niet terug kunnen vragen. De extra marge die zij hebben is dus beperkt (tot alleen de btw over hun eigen marge).

 

12 minuten geleden, Te Meer zei:

Want alleen mensen met een kvk kunnen inkopen doen bij de leverancier.

Als dat zo is zullen ze dus wel een kvk opgeven.

 

Blijft mijn vraag wie ze zou moeten verplichten niet aan particulieren te verkopen. Contract? Heb jij een overeenkomst met hun waarin staat dat zij alleen aan bedrijven mogen verkopen?

 

Jouw voorbeeld van de macro gaat over een groothandel. Jij had het over een distributeur. Dat zijn twee verschillende dingen. Een distributeur kan een groothandel zijn maar dat hoeft niet. 

 

4 minuten geleden, Te Meer zei:

Gekke bob geen kvk meer (geen controle op kvk)

leverancier:

Product A inkoop prijs 30 Euro - Leverancier winkel advies prijs 80 euro - zet product op facebook/marktplaats voor 55 euro geen BTW

Gekke bob moet wel btw betalen over zijn 30 euro inkoop bij de leverancier. Dat hij het vervolgens voor maar 55 euro wegzet is zijn keuze (neemt hij dus genoegen met een lagere marge).

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
4 minuten geleden, Rik · zei:

Hoezo betalen zij geen btw? Ze zullen echt wel btw moeten betalen aan de leverancier. Ze dragen echter geen btw af over de verkopen maar daar tegenover staat dat hun inkoop dus incl. btw is die ze niet terug kunnen vragen. De extra marge die zij hebben is dus beperkt (tot alleen de btw over hun eigen marge).

 

Als dat zo is zullen ze dus wel een kvk opgeven.

 

Blijft mijn vraag wie ze zou moeten verplichten niet aan particulieren te verkopen. Contract? Heb jij een overeenkomst met hun waarin staat dat zij alleen aan bedrijven mogen verkopen?

 

Jouw voorbeeld van de macro gaat over een groothandel. Jij had het over een distributeur. Dat zijn twee verschillende dingen. Een distributeur kan een groothandel zijn maar dat hoeft niet. 

 

Gekke bob moet wel btw betalen over zijn 30 euro inkoop bij de leverancier. Dat hij het vervolgens voor maar 55 euro wegzet is zijn keuze (neemt hij dus genoegen met een lagere marge).

 

 

Aha zo sloop je dus een ondernemer. Oke nee dan is dat helemaal helder. Dus enige wat ik dan nu hoef te doen, ik ga uitschrijven bij de kvk en dan opzoek naar mijn directe concurrenten en dan kijken wie hun klanten zijn en dan de producten die zij daar verkopen aanbieden aan die klanten van mijn concurrenten voor een belachelijke goedkope prijs vanuit mijn slaap kamer. 

aangepast door barttemeer
Link naar reactie
  • 1

Ps.

Gekke bob

Inkoop 30 excl. Hij betaald 36,30

Verkoop 55, Marge is 18,70

 

Jij

Inkoop 30 excl. Btw krijg je terug

Verkoop 55 incl. Btw = 45,45 excl. Btw

Marge is 15,45

 

Maar jij kan verkopen aan ondernemers die de btw weer terug kunnen vragen.

Dus zoveel maakt het niet uit.

 

Als jij je uit gaat schrijven ga je ook de voordelen van ondernemen missen (bij IB aangifte). Dus voordat je dat doet zou je het nog eens heel goed uit moeten rekenen.

 

Je kunt ook met de leverancier in gesprek gaan dat je last hebt van deze verkopers.

 

 

Link naar reactie
  • 1
43 minuten geleden, Te Meer zei:

Voorbeeld: Waarom mag je niet bij de macro inkopen doen als geen kvk hebt.

 

Daar moest ik ook aan denken toen ik je vraag las. Inkopen bij de MAKRO vergt een pasje dat alleen verstrekt wordt aan mensen met een KVK-nummer.

 

Dat is dus eigenlijk een overeenkomst tussen twee partijen. Er is niemand die daar op toeziet. Maar ik herinner me wel allerlei gedoe rond groothandels die oogluikend consumenten toelaten. Daar maakten andere detaillisten bezwaar tegen. Op grond waarvan? Gemeentelijke verordeningen of het bestemmingsplan? De overheid heeft toch eigenlijk niets te maken met het toegangsbeleid bij groothandels? Is dat geen puur privaatrechtelijke zaak?

 

Ik weet ook dat de MAKRO vanwege corona nu wel consumenten toe laat, dus bespaar je die toevoeging. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Te Meer zei:

ja maar je concurrent dan niet met ondernemer maar met particulieren, want zij betalen geen BTW

Iedereen betaald btw ... alleen kunnen “particuliere ondernemers” dat niet terugvragen van de Belastingdienst. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Te Meer zei:

Want alleen mensen met een kvk kunnen inkopen doen bij de leverancier.

In welke wet staat dat?

Het is de leverancier die dat voorbehoud vrijwillig maakt.

Uitzonderingen zijn grootgrutters die op industrieterreinen zijn gevestigd ... maar als je geld wilt besparen, dan daar kan  je als ondernemer beter ook geen inkopen doen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Te Meer zei:

Dus enige wat ik dan nu hoef te doen, ik ga uitschrijven bij de kvk en dan opzoek naar mijn directe concurrenten en dan kijken wie hun klanten zijn en dan de producten die zij daar verkopen aanbieden aan die klanten van mijn concurrenten voor een belachelijke goedkope prijs vanuit mijn slaap kamer. 

Misschien is dat wel het beste voor u.

Er is verschil tussen ondernemers die ondernemen en zij die slechts van onderen nemen.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Kun je doen, maar stel je vordert een verbod op straffe van een dwangsom om nog te leveren aan mensen die geen KvK uittreksel overleggen en je hebt genoeg bewijs om ook een verplichting te krijgen dat 'ie jaarlijks een accountantsverklaring moet overleggen dat 'ie zich daaraan gehouden heeft. 

 

De enige zekerheid die je daarmee hebt is dat deze leverancier niet meer aan jou gaat leveren.

Link naar reactie
  • 0

je kan ook zelf dus voor lagere prijs gaan verkopen als die 80 euro adviesprijs. als de groothandel geen bezwaar heeft dat andere dat doen dan hebben ze dat ook niet als jij dat doet.

en jij hebt het nu enkel nog over concurrentie van andere hobby matige mensen met jou.

Straks ga je erachter komen dat je in veel gevallen ook rechtstreeks door de groothandels beconcurreerd gaat worden.

 

In mijn handel gebeurd dat ook, vrijwel elke groothandel verkoopt ook rechtstreeks aan consumenten, meeste wel nog voornamelijk tegen advies verkoopprijzen.

Maar is er ook 1 (partij die laatste tijd veel aandacht gekregen heeft omdat ze geen shirt sponsor mochten worden van voetbalclub maar uiteindelijk toch wel) die dat gewoon openlijk doet en vol de concurrentie met zijn eigen groothandelsklanten aangaat.

Die bied regelmatig producten aan consumenten aan voor de prijs waarvoor hun groothandelsklanten het bij hun kunnen inkopen.

 

Bereid je dus ook maar voor op concurrentie vanuit die hoek.

Link naar reactie
  • 0
Op 17-4-2021 om 13:36, TwaBla zei:

Op grond waarvan? Gemeentelijke verordeningen of het bestemmingsplan? De overheid heeft toch eigenlijk niets te maken met het toegangsbeleid bij groothandels? Is dat geen puur privaatrechtelijke zaak?

die bedrijven staan meestal  op (goedkopere (als locaties met bestemmingsplan detailhandel)) industrieterreinen  waar detailhandel niet is toegestaan. om daar toch te mogen vestigen is het systeem met pasjes bedacht die enkel aan bedrijven verstrekt worden.

maar het is ook niet voor niks dat ze bij binnenkomst de identiteit niet controleren zodat je ook met een pasje van een ander binnen kan komen, dat zorgt voor extra klanten die er niet zouden mogen komen maar door niet te scherp te controleren voldoen ze wel aan de voorwaarden aangezien ze met zakelijke registratie binnen komen.

en ook met het pasje van mijn vorige bedrijf kon ik nog jaren lang bij de Makro naar binnen terwijl dus al lang opgeheven was maar dat niet door ze gecontroleerd wordt.

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

ook met het pasje van mijn vorige bedrijf kon ik nog jaren lang bij de Makro naar binnen terwijl dus al lang opgeheven was maar dat niet door ze gecontroleerd wordt.

Yep ... De M lijkt met enige regelmaat meer op een supermarkt voor gepensioneerde ondernemers.

En dan de kledingafdeling ... die is zonder uitzondering groter dan het hoekje met kantoorartikelen.

Ik heb nog nooit iemand honderd BH’s en damesslips bij de kassa zien afrekenen ter aanvulling van z’n lingeriewinkel.

Wie dan? Voor een prostituée behoren BH’s en damesslips weliswaar tot de standaard bedrijfsuitrusting maar deze zijn zakelijk niet aftrekbaar en dat terwijl zij toch ook zoveel als mogelijk willen aftrekken.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Cosara zei:

Voor een prostituée behoren BH’s en damesslips weliswaar tot de standaard bedrijfsuitrusting maar deze zijn zakelijk niet aftrekbaar en dat terwijl zij toch ook zoveel als mogelijk willen aftrekken.

zijn professionele aftrekkers ;-)

maar ook uit die branche krijg ik regelmatig bestellingen die dan om een btw factuur vragen zodat ze in elkgeval de btw kunnen aftrekken.

en ook zijn dat soort dames regelmatig klant van bepaalde groothandels zodat ze daar goedkoper kunnen inkopen. bepaalde groothandels richten (of deden dat in het verleden) zich zelfs met bepaald assortiment daarop en hebben grote klantenkring daarin. maar de M zoals jij ze noemt richten zicht met dat kleding en overige assortiment ook voor groot deel op de funshoppers die wat voor hun bedrijf kunnen gebruiken maar direct een gezellig winkel moment van maken op vrije dag samen met partner en kinderen. pasjes systeem is echt enkel om op de goepkopere locaties te kunnen zitten.

Link naar reactie
  • 1

Wanneer iemand thuis vanaf facebook je concurrent is moet je wellicht even kijken naar je bedrijfsmodel. Als je enige toegevoegde waarde is het inkopen van een product bij groothandel A en leveren aan particulier X en je feitelijk alleen een doos verplaatst tegen veel marge, dan zullen er vanzelf kapers aan de kust komen.

Link naar reactie
  • 0
Op 17-4-2021 om 09:21, Te Meer zei:

kun je een distributeur voor de rechter dagen omdat zij leveren aan particulieren die tijdelijke kvk nummer,

Ja dat kan, maar wat denk je hiermee te bereiken? Distributeur mag gewoon leveren aan particulier, de BTW wordt toch gewoon betaald. Als je toch de gang naar de rechter wenst te bewandelen, begin dan in China met zijn velen distributeurs die leveren aan particulieren. Prijzen zijn nog steeds afhankelijk van hoeveelheid van inkoop.

 

 

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

die bedrijven staan meestal  op (goedkopere (als locaties met bestemmingsplan detailhandel)) industrieterreinen  waar detailhandel niet is toegestaan. om daar toch te mogen vestigen is het systeem met pasjes bedacht die enkel aan bedrijven verstrekt worden.

 

Vroeger had je nog een middenstand en die bestond bij de gratie van bescherming door de overheid en leveranciers en een heel stelsel van regels en afspraken on de concurrentie te beperken. Dat stelsel is in de jaren tachtig/negentig grotendeels afgeschaft. Maar het verschijnsel middenstand leeft nog door in de hoofden en harten van veel kleine ondernemers. Die klagen dan over marktwerkingen die ze nog steeds niet goed begrijpen.

 

Je bent niet verplicht om in te kopen bij een leverancier of groothandel die zelf ook direct verkoopt via marktplaatsen, webshops, affiliates en andere kanalen. Vind een andere leverancier. Verkoop een koekje van eigen deeg.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
2 uur geleden, TwaBla zei:

Vroeger had je nog een middenstand en die bestond bij de gratie van bescherming door de overheid en leveranciers en een heel stelsel van regels en afspraken on de concurrentie te beperken. Dat stelsel is in de jaren tachtig/negentig grotendeels afgeschaft. Maar het verschijnsel middenstand leeft nog door in de hoofden en harten van veel kleine ondernemers. Die klagen dan over marktwerkingen die ze nog steeds niet goed begrijpen.

 

Je bent niet verplicht om in te kopen bij een leverancier of groothandel die zelf ook direct verkoopt via marktplaatsen, webshops, affiliates en andere kanalen. Vind een andere leverancier. Verkoop een koekje van eigen deeg.

de quote klopte waarschijnlijk niet helemaal.

en het was geen klacht van mij (hoewel uiteraard liever anders zou zien) maar een waarschuwing voor de TS dat hij daar ook rekening mee zal moeten houden.

Momenteel werk ik niet met bepaalde groothandels om die reden dat ze zelf tegen dumpprijzen aan consumenten verkopen en met mij concurrent.

Straks ga ik wel mee werken omdat ik ondanks dat toch nog wel mogelijkheden zie. en door die producten wel aan te bieden (of ze nu wel of niet verkocht worden)  kan ik straks wel belangrijke data verzamelen die ik weer kan gebruiken om b.v. eigen merk producten te maken.

Voorkeur is uiteraard een leverancier die niet zelf aan consumenten verkoopt, maar ook bij leveranciers die dat wel doen valt daar nog wel wat te halen als je slim aanpakt.

45 minuten geleden, atlas1302 zei:

Precies, en doe eens iets anders wat alle andere per se willen doen. 

 ik werk zelfs erg graag anders en vaak erg tegendraads als wat de normale manier van werken is. niet altijd makkelijk maar bied soms zeker voordelen ten opzichte van altijd maar met de stroom mee gaan.

Link naar reactie
  • 1

Geen idee om wat voor een product het gaat maar verkoop door consumenten die geen of  weinig service geven en al helemaal geen garantie is niet heel goed voor de reputatie van dat product. Ik zou eens met je leverancier gaan praten. En iemand die reclame maakt op marktplaats/FB en verkoopt door in te kopen bij een groothandel is al heel snel BTW plichtig en ook snel verplicht om de inkomsten op te geven en inkomstenbelasting/premies af te dragen. Je zou de belastingdienst kunnen tippen of de bijverdienende consumenten even wijzen op de plichten.

Je zou ook kunnen concluderen dat je in de verkeerde handel zit. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste iedereen, bedankt voor de reacties. 

 

1 ding is mij duidelijk geworden, ik moet iets doen. Het gaat om spelkaarten en leverancier Asmodee in nederland en blackfire in duitslands. Ik heb een winkel en ik moet die winkel runnen door om ruilkaarten/verzamel kaarten te verkopen die momenteel erg populair zijn geworden. Ik weet 100% 10000% dat mensen geen kvk hebben dat ze geen BTW betalen omdat ze denken dat zij weinig winst maken en sommige weten het dondersgoed maar ontkennen het. Ze kopen dozen voor 400 500 euro in bij de leverancier per mega doos zit 23 kleine dozen in, dan maken ze een paar dozen open voor kaarten die 200 a 300 euro kosten per stuk. Vervolgends gaan ze de restant verkopen op marktplaats en doen voor alsof ze gewoon bij de winkel hebben gekocht en die geld is gewoon zonder aftrek aan de belasting dienst op hun rekening dus ze hebben alleen voordeel gehad om lekker goedkoop bij de leverancier in te kopen. 

 

Dus korte rekensom/uitleg over de waarde van de kaarten.

 

Momenteen heeft p okemon een product waar een aantal kaarten (3), 200 a 300 euro is per stuk. De product kun je in een grote doos kopen van 23 dozen gesealed waar het gegarandeerd die 3 kaarten in zitten. De mega doos kost 500 euro ex btw. winkel prijs voor een booster box is 60 euro en dat is een kleine doos in die mega doos.

 

Gekke bob die koop de mega doos bij leverancier, trek de mega doos open met de 23 dozen. Weegt de dozen om te kijken waar die kaarten inzitten, trek de kleine doos open waar de kaarten inzitten (soms zitten ze in 3 kleine dozen, verkoopt de kaarten per stuk voor 200 a 300 euro misschien 400 en verkoopt de restant gewoon leuk op marktplaats met een excuus bericht van, je ik heb deze booster doos gekocht maar ik vind het niks mag weg voor 50 euro.

 

Dus hij heeft. 560 euro besteed aan de leverancier. heeft 20 dozen over gehouden, dozen zijn 50 euro per stuk verkocht op marktplaats of facebook, en de losse kaarten zijn ook nog is verkocht voor 200 tot 400 euro. 1600 euro hou je over, gewoon op een paypal account of gewoon op de rekening.  Ze doen zich voor alsof ze geen handelaren zijn maar dat zijn ze wel want als zij belasting moesten betalen per kwartaal hield je 1600 euro niet over want als ik aan ze vraag hoeveel kosten de booster doos zeggen ze 52 euro en als ik vraag is dat inc btw of ex btw lachen ze mij uit en vragen ze welke btw.

 

Zegt u maar wat moeten winkels die p kemon verkopen hier tegen doen.... en dit is allemaal onder de radar van de belastingdienst. 

aangepast door barttemeer
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Vroeger moest je naar de bart Smit of intertoys of een andere speciaal kinderspeelgoed zaak om hobby kaarten te kopen.

 

Waarom hebben particulieren deze bevoegdheid om dit op deze manier te doen, waarom ziet de belastingdienst niet waarom dit zich afspeelt op marktplaats en op facebook.

Ik kan jullie garanderen dat er duizenden euro's hieraan worden verdient, ik zit al heel diep in deze communities en als winkelier word ik hier de dupe van omdat de leverancier laconic hiermee omgaan.

 

De bedrijven van po kemon en andere ruilkaarten smeken om de winkels te bestaan zodat kinderen in de winkels ruilkaarten kunnen spelen en ruilen terwijl zij tegelijkertijd deze vieze metode laten ontstaan om de leveranciers niet op aan te wijzen dat hun product niet aan particulieren mogen verkocht worden want ze verdienen zelf er ook een centje aan als particulieren die mega dozen inkopen en de belastingdienst die denkt dat neppe merken hunt belangrijker is terwijl er miljoenen word verdient aan ruilkaarten omdat er een grijs gebied is onstaan wat er precies word bedoelt met wanneer zij je zien als een ondernemer.

 

Want een controle is er toch niet.  Noch van de leverancier, nog van de belastingdienst.

 

Want als de belastingdienst en FIOD in actie zouden komen, moet je dan is opletten of er ruilkaarten dozen zouden worden verkocht want niemand zou die mega dozen van 500 euro kopen want dan is het niet meer lucratief want ze kunnen dan de restant dozen niet meer verkopen en er is dan komt een check waar die dozen vandaan komen.

 

PLUS de persoon die de dozen koop op marktplaats en facebook komt ook nog is bedrogen uit want die dure kaarten die in die dozen moeten horen zijn er al lang uit en de kans om die te krijgen is er ook niet meer want gekke BOB heeft die allang eruit gehaald in de mega doos en het is eigenlijk restant afval dus de koper komt ook nog is bedrogen uit. Wat waarschijnlijk nog een kind van 13 is die denkt dure kaarten te kunnen trekken uit die booster box.

aangepast door barttemeer
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.