• 0

Elektronica cosmetisch aanpassen en doorverkopen

Ik heb het internet afgespeurd maar nog geen passend antwoord kunnen vinden voor mijn situatie.

Stel ik voorzie een grote markt voor roze ovens.

Ik koop een bestaande zwarte oven binnen Europa in, vervolgens verf ik deze roze en verkoop deze door.

In wat voor gevallen mag dit wel/niet en waar zou ik hier meer informatie over kunnen vinden?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer jij het product bij de fabriek inkoopt, aanpast en doorverkoopt als zijnde jouw product, dan heb je een probleem. Indien de klant het product aanschaft en naar jou brengt voor modificatie, zal het afhankelijk van de modificatie misschien wel kunnen. Bijvoorbeeld;

 

Als jij een Tesla koopt, deze roze verft en adverteert als zijn nieuwe leverancier van auto's dan hang je.

 

Koopt een klant een tesla en jij maakt hem roze als een soort van reclame bedrukking zal er niets aan de hand zijn.

 

Koop de klant een tesla en jij kraakt de boordcomputer om hem sneller of langer te laten rijden, dan zal de klant zijn garantie kwijt zijn en jij een brief van Tesla krijgen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
2 hours ago, MGC1969 said:

Wanneer jij het product bij de fabriek inkoopt, aanpast en doorverkoopt als zijnde jouw product, dan heb je een probleem. Indien de klant het product aanschaft en naar jou brengt voor modificatie, zal het afhankelijk van de modificatie misschien wel kunnen. Bijvoorbeeld;

 

Als jij een Tesla koopt, deze roze verft en adverteert als zijn nieuwe leverancier van auto's dan hang je.

 

Koopt een klant een tesla en jij maakt hem roze als een soort van reclame bedrukking zal er niets aan de hand zijn.

 

Koop de klant een tesla en jij kraakt de boordcomputer om hem sneller of langer te laten rijden, dan zal de klant zijn garantie kwijt zijn en jij een brief van Tesla krijgen.

 

 

 

 

 

Oke, ja ik begrijp dat als ik in het geval van de Tesla de boordcomputer aanpas ik een probleem heb. Dat is ook niet mijn idee gelukkig.

 

Wanneer verkoop ik het door als zijnde mijn product?

Stel ik verkoop de oven op mijn site onder de originele merknaam en type maar dan in de andere kleur. Mag dat?

 

Of de klant geeft mij de opdracht om namens hem de oven aan te schaffen en deze roze te verven, zou dat juridisch een ander verhaal zijn?

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je een roze geverfde oven niet als zodanig mogen verkopen? Ook als je daar het merk bij vermeldt? 

 

In analogie met een Tesla: al verf je die roze met een roller en latex, je mag het gewoon verkopen als een roze geverfde Tesla. Je mag alleen niet doen alsof het ding door Tesla is roze is geleverd, zolang duidelijk is dat je er zelf mee hebt gerommeld is het wat het is. Je mag hem alleen niet verkopen als 'nieuw', wat het is domweg niet gelijk aan een nieuw exemplaar. 

 

Bij iets als een oven zou ik wel even kijken hoe het zit met aansprakelijkheid: wellicht levert dat verven hoger brandgevaar of iets dergelijks op, en daar zou je aansprakelijk voor kunnen zijn. 

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn bedrijven die computers (en toetsenborden) voorzien van een andere schil. Dat mag gewoon.

 

Ovens en ijskasten en wasmachines komen grotendeels uit Turkije (twee producenten) en daar kun je al een variant in roze bestellen vanaf enkele honderden stuks inkoop. Daar kun je het zelf niet voor doen.

 

Aan de voorwaarden in je vraag is dus op andere manier makkelijk te voldoen. Misschien scherper formuleren. Wat wil je precies?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
15 hours ago, TwaBla said:

 

Er zijn bedrijven die computers (en toetsenborden) voorzien van een andere schil. Dat mag gewoon.

 

Ovens en ijskasten en wasmachines komen grotendeels uit Turkije (twee producenten) en daar kun je al een variant in roze bestellen vanaf enkele honderden stuks inkoop. Daar kun je het zelf niet voor doen.

 

Aan de voorwaarden in je vraag is dus op andere manier makkelijk te voldoen. Misschien scherper formuleren. Wat wil je precies?

 

 

Oké, ja mits ik enkele honderden stuks inkoop is het inderdaad makkelijker om het op die manier te doen. Ik had niet verwacht dat het met dergelijk lage aantallen al mogelijk was. Ik ga daar eens verder naar kijken.

 

Het eerste idee was om met een bestaand product te beginnen en deze aan te passen. Bij genoeg interesse zouden we over kunnen stappen op het zelf laten fabriceren. Hier valt een hogere marge mee te halen maar is ook complexer zoals ik het zie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.