• 0

HELP ... Influencers reageren niet op dm!

(aangepast)

Echt HELP, Ik moet binnenkort online en daarvoor wil ik met 1of 2 influencers werken net voor de lancering, het probleem is tot nu heb ik 4 dames netjes door middel van een privé bericht de wens voor samenwerking laten weten en duidelijk gemaakt dat ze van mij gratis product thuis krijgen maar geen enkel reactie!!, zelfs nemen ze de moeite niet eens je te laten weten dat er geen interesse is, hoe kan dat? Op social platform maar toch zo asociaal  hoor, komt dit vaak voor of doe ik iets verkeerds misschien? Zonder genoeg followers durf ik niet online te gaan, dus het is echt belangrijk, heeft iemand hier ervaring mee of tips?

 

 

 

aangepast door Bernna
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
8 minuten geleden, Bernna zei:

Klopt Nederlands is mijn 3e taal maar ook in mijn moedertaal maak ik nog steeds fouten, waarom? Omdat ik simpelweg  niet belangrijk vind om een taal perfect volgens de grammatica te gaan spreken, ik ben niet een grammatica mens daar heb ik juist hekel aan, ik zeg soms zinnen die ik heel goed weet dat ze niet kloppen maar ik hou van dat' creatieve taal'. Ik ben zeker niet van de regels. Oh en begrijp me niet verkeerd aub ( hier schijnt snel  dingen verkeerd te worden opgevat)  ik ben geen criminele ofzo, maar ik volg niet graag de regels zeker niet in talen. Nog een andere reden door haast of sneltypen verwacht dan ook wat meer fouten. 

 

En trouwens ik ben hier niet voor een taal docent opleiding.

 Ik ben ook grammaticaal niet zeer sterk in taal maar laat daarom bepaalde teksten door een tekstschrijver maken.

 

En je bent hier niet voor een "taal docent opleiding" maar wel voor tips hoe je meer kans maakt contact te leggen met influencers en dit is daar dus 1 tip van.

Dan kan je wel roepen dat je niet van de spelling bent maar van het creatieve taalgebruik. dat is prima, maar als je dan vervolgens merkt dat dat niet werkt bij de doelgroep kan je daar stug in volhouden en dus geen succes boeken of je kan je aanpassen aan wat je doelgroep (in dit geval de influencers) willen zien en verwachten en mogelijk wel succes krijgen.

 

wat je eigenlijk aangeeft is dat je het niet interessant vind dat de doelgroep die je wil bereiken je niet serieus neemt en niet reageren maar klaagt vervolgens wel over dat ze je niet serieus nemen en niet reageren.

degene die jij nodig hebt moet zich dus schikken naar wat jij prettig vind.

Dat is prima, maar dan wordt de spoeling heel erg dun voor het vinden van een geschikte influencer die met je wil werken.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, prinsrachid zei:

 

Och, lieve help. Ik kan alleen maar raden wat die vrouwen vervolgens dachten toen ze die "lieve en leuke woordjes" lazen. Dat is toch gewoon creapy? Dat je geen reactie hebt gehad lijkt me dan meer het gevolg van het feit dat je na zulke berichten meteen gemutet of geblocked wordt.

 

Ik raad je aan om het volgende gedachte-experiment te doen. Wat zou je geschreven hebben naar mannelijke influencers? Zou je hen ook op deze manier hebben aangeschreven? Of zou je die wel zakelijk en met professionaliteit hebben benaderd?

 

Oh je begrijpt het verkeerd denk ik. Met lieve woordjes bedoelde ik niet van: oh wat ben jij gaaf zeg, love,  of emotjis met hartjes etc, dat past niet bij mij. Wat ik wel bedoelde zeker ook op professionele manier (zover ik het weet tenminste als een beginner), dat ik duidelijk maakte dat ze leuk en uniek zijn, geschikt lijken voor mijn bedrijfsidentiteit. Hier is toch niks mis mee? 

 

Maar waar ik wel aan twijfel eerlijk gezegd hoe zo iemand het beste aanspreken op social media kanalen, zeker in Instagram. Wat ik zou zelf liever willen en goed bij mij als persoon en zeker zakelijks passend zijn,  zoals je aangaf, professioneel en zakelijk met een beetje nabijheid vind ik nog prima, maar wat je tegenwoordig ziet  zeker in Instagram dat de klanten en de eigenaar als een soort familie gaan worden, echte vrienden relatie. Dan weet ik niet meer op welke manier je iemand het beste moet  schrijven of reageren, verwarrend. 

aangepast door Bernna
Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

 Ik ben ook grammaticaal niet zeer sterk in taal maar laat daarom bepaalde teksten door een tekstschrijver maken.

 

En je bent hier niet voor een "taal docent opleiding" maar wel voor tips hoe je meer kans maakt contact te leggen met influencers en dit is daar dus 1 tip van.

Dan kan je wel roepen dat je niet van de spelling bent maar van het creatieve taalgebruik. dat is prima, maar als je dan vervolgens merkt dat dat niet werkt bij de doelgroep kan je daar stug in volhouden en dus geen succes boeken of je kan je aanpassen aan wat je doelgroep (in dit geval de influencers) willen zien en verwachten en mogelijk wel succes krijgen.

 

wat je eigenlijk aangeeft is dat je het niet interessant vind dat de doelgroep die je wil bereiken je niet serieus neemt en niet reageren maar klaagt vervolgens wel over dat ze je niet serieus nemen en niet reageren.

degene die jij nodig hebt moet zich dus schikken naar wat jij prettig vind.

Dat is prima, maar dan wordt de spoeling heel erg dun voor het vinden van een geschikte influencer die met je wil werken.

 

 

Ik sta helemaal open voor tips en adviezen. Geloof mij de influencers zitten niet op je taal grammatica of spelling te wachten, alleen op je aantal followers en money.  En dat begrijp ik ook best. 

 

Maar ik zal proberen om jouw tip beter te volgen en hier meer op te letten. 

 

Ik klaag niet (althans ik bedoel het zo niet!),  als iemand geen interesse heeft ook prima, maar wat niet acceptabel vind, die wel interesse heeft en samen iets afspreken en vervolgens niet meer op jouw berichten reageren. Ik mag wel zeurpiet of agressief overkomen, maar ik vind dit gewoon niet kunnen. Wel een dik ervaring met nano's rijk. Voor de toekomst. 

Link naar reactie
  • 0
11 minuten geleden, Bernna zei:

maar wat niet acceptabel vind, die wel interesse heeft en samen iets afspreken en vervolgens niet meer op jouw berichten reageren.

dat is helaas iets wat in de (digitale) samenleving steeds normaler lijkt te worden.

Merk je ook op marktplaatsen en andere plekken. iemand is geïnteresseerd in iets van jou en stelt vraag, jij antwoord of stelt een vraag terug en daarna blijft stil.

of je verkoopt wat en mensen komen niet opdagen zonder enig bericht.

 

Maar ik krijg zelf vrij regelmatig berichten van mensen die denken dat ze een influencer of iets dergelijks zijn en dat ik hun wel een gratis product mag sturen en ze dan wel een mooie beoordeling voor me zullen schrijven die ik dan op mijn websites of social media kanalen mag gebruiken.

Daar reageer ik ook (vrijwel) nooit op.

 

en bij contact opnemen met influencers zal over het algemeen het aanbieden van een gratis product ook niet voldoende zijn. Zal meer in de richting komen van "wat is uw tarief als ik u voor de promotie van product x wil inhuren? en uiteraard zal ik u 1 of meer gratis producten toesturen."

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Daniel_Nijmegen zei:

dat is helaas iets wat in de (digitale) samenleving steeds normaler lijkt te worden.

 

en bij contact opnemen met influencers zal over het algemeen het aanbieden van een gratis product ook niet voldoende zijn. Zal meer in de richting komen van "wat is uw tarief als ik u voor de promotie van product x wil inhuren? en uiteraard zal ik u 1 of meer gratis producten toesturen."

 

Dat is toch erg, maar goed. 

 

Ik zie wel wat deze samenwerking oplevert, kan het ook gebeuren dat iemand iets ontvangt en toch niets post? Ik denk in plaats van meerdere producten naar iemand sturen zou ik voorlopig liever aan andere soort promoties denken. Trouwens hoe zit het fiscaal met dit soort gifts aan de influencers,  dien je dit later als 'gift' in de belasting aan te geven? 

 

Link naar reactie
  • 4

Ik zie uitstelgedrag vermomd als perfectionisme: 'zonder genoeg followers ga ik echt niet online'.
Als je niet online gaat ga je nooit genoeg followers krijgen.

Je zegt dat je geen plan hebt en dat je op gevoel werkt.
Ik denk dat je wel een plan moet hebben en dat kan heel simpel zijn:
- Op maandag maak ik minstens 20 mooie foto's van mijn sieraden.
- Iedere dag post ik 1 of 2 foto's met een korte omschrijving en handige hashtags (waaronder #moederdag #mothersday (is op een andere dag!) #handmade #jewels #sieraden)

En doe zo een soft launch: imperfecte actie gaat je verder helpen dan wachten tot alles perfect klaar staat om te beginnen. Sterker nog: als je daar op wacht gaat het erg tegenvallen zodra je wel iets doet, want je gaat heus niet viral vanuit het niets. Bouw het op, wees consistent en probeer dingen uit.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, Bernna zei:

maar wat niet acceptabel vind, die wel interesse heeft en samen iets afspreken en vervolgens niet meer op jouw berichten reageren.


Yep, het goeie ouwe "afspraak is afspraak" wordt tegenwoordig lang niet meer door iedereen nagekomen helaas... 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Dat er niet gereageerd wordt, kun je alleen maar ontdekken door de influencers zelf te vragen waarom.

 

Blijkbaar was er 1 die jouw voorstel wel zag zitten. Zet daar je volgende stappen van je salesfunnel mee voort. Want in beginsel benader je die influencers met een doel. 

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.