• 0

Management fee Nederlandse holding, buitenlandse werkmaatschappij

(aangepast)

Hi allemaal,

 

Er is bij mij wat onduidelijkheid over de management fee en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

De situatie is als volgt:

 

Ik heb een Nederlandse holding B.V. en een werkmaatschappij in het buitenland (binnen EU).

Ik zou graag een management fee in rekening willen brengen door vanuit de holding een factuur te sturen aan de buitenlandse werkmaatschappij.

 

Mijn vragen zijn:

- Is deze constructie toegestaan, gezien beide rechtspersonen niet in hetzelfde land zijn gevestigd en ik de managementwerkzaamheden uitvoer vanuit Nederland?

- Maakt het uit of ik in loondienst ben bij de holding dan wel werkmaatschappij als ik hoe dan ook voor beide werkzaamheden uitvoer?

- Ik heb begrepen dat ik normaliter BTW dien te berekenen over de management fee (geen sprake van fiscale eenheid), maar hoe zit dit als de werkmaatschappij is gevestigd in het buitenland (binnen EU)?

- Ik bezit 100% van de aandelen in de holding B.V. (waar behalve ikzelf niemand werkzaamheden voor uitvoert) en 33,3% van de aandelen in de buitenlandse (binnen EU) werkmaatschappij, moet ik in dat opzicht extra rekening houden met bepaalde zaken?

- Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, die ik in mijn verhaal over het hoofd zie?

 

Alle hulp is welkom!

aangepast door Beleggertje
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.