• 0

Doorlooptijden / reactietijden

Hoe gaan jullie, als ondernemers, om met de lange doorlooptijden / reactietijden? 

 

Ik merk dat de tijden steeds langer beginnen te worden en dat het soms ook wel normaal lijkt te zijn dat iemand pas na enkele weken ergens op reageert. 

Bijvoorbeeld het aanvragen van een financiering. Deze blijft gewoon weken liggen alvorens hij wordt opgepakt door iemand. Een doorlooptijd van 3 maanden is kennelijk normaal. 

Of het nakijken van de status van een PostNL pakket. Duurt gemiddeld 4 tot 8 weken totdat je een reactie krijgt. En dan is het nog niet eens opgelost.

Maar ook terugbelverzoeken, hetzij gedigitaliseerd, worden niet (tijdig) opgepakt. Ik had een digitaal verzoek ingediend bij Centraal Beheer. Zou teruggebeld worden binnen 48 uur. Na 5 dagen wordt er pas contact opgenomen. Een mailtje aan Bol.com zou binnen 2 werkdagen beantwoord worden. Antwoord kwam pas na 3 weken. 

 

Iedereen geeft aan dat het druk druk druk druk is. Echter lijkt het normaal te worden. En als je er iets van zegt dan wordt je al snel gezien als zeur....

 

Als ondernemer wil ik snel reageren. Wachten is geen probleem. Echter als iemand aangeeft binnen 2 werkdagen antwoord te geven dan verwacht ik wel binnen 2 dagen reactie. 

 

Hoe gaan jullie hiermee om? Of ligt het gewoon aan mij? 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Wordt idd alleen maar erger, heb zelf een voorbeeld met de spaarrekeningen van de kinderen. Alle bank kantoren zijn dicht, waardoor alles digitaal moet worden aangevraagd / ondertekend. Echter de bank die 15 jaar geleden de beste spaarvoorwaarden had is nu niet perse de bank waar wij als ouders bankieren. Dus elke vraag wordt beantwoord dat wij dat als ouder zelf kunnen regelen via de app, maar die heb ik dus niet. En de kinderen zijn nog minderjarig :-S Probeer in corona tijd dan maar een fysieke afspraak te maken terwijl in het dorp waar wij wonen het kantoor al een paar jaar geleden gesloten is.

 

Heb niet het idee dat ik dat kan veranderen, dus hoe ga ik ermee om? Wijze les is om je alleen druk te maken over zaken die je kunt beinvloeden. Nu maar hopen dat de markt het zelf oplost, en er meerde 'cool blue' achtige varianten komen. Ik ben wel bereid om te betalen voor service, dan kies ik idd eerder voor een bedrijf wat klanten beleving centraal zet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.