• 0

Mag ik in een gezamenlijke ruimte mijn producten verkopen.

Ik vroeg me af. We hebben in het appartement complex een gezamenlijke fietsenstalling. Boven (begane grond)zitten grote ramen en vensterbanken. En een kleine ruimte van ongeveer 2 vierkante meter. Zou ik in die ruimte eens in de maand zelf gemaakte artikelen mogen verkopen? De overige bewoners vinden het goed.. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even puur voor de beeldvorming. 2 vierkante meter is wel erg klein, klopt die afmeting? want we praten dan over 2 bij 1 meter, ofwel tergroote van een 1 persoonsbed.

 

Aangezien het om koopappartementen gaat scheelt dat al qua toestemming (verhuurders zijn vaak lastiger dan buren)

Als jij echt 1x per maand een dag wat zelfgemaakte spullen verkoopt, dan kom je al snel op het vlak van een "garagesale" of fb groep waar je spullen aanbied ter verkoop en dan met de kopers afspreekt wanneer je ze het komen halen. Daar zie je ook wel regelmatig hobbiesten die dan weer iets te koop aan bieden om hun hobby van te betalen.

Enige verschil bij jou is dat jij 1x per maand je spullen uitstalt in een soort etalage waarna kopers langskomen op een specifieke dag.

Alleen als je die etalage van 2 m2 permanent spullen hebt staan evt met telefoonnummer ofzo waar ze je kunnen bereiken dan denk ik dat je toestemming nodig hebt.
Maar 1x per maand een dagje met toestemming van je buren, lijkt me geen probleem.  Maar evengoed kan het zeker geen kwaad het te dubbelchecken.

 

In het algemeen bestaan de regels over detailhandel aan huis om overlast voor buren of de wijk te voorkomen. Als jou buren al geen bezwaar hebben en er komen die ene dag geen 150 kopers op af denk ik niet dat de gemeente snel zal ingrijpen, als je heel strikt naar de letter van de wet zal het misschien niet mogen maar veel gemeenten, maar als er geen sprake is van een onderneming en je verkoopt vanaf eigen terrein dus je hebt ook niets te maken met regels voor ambulante handel of straatverkopen

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Linaro zei:

De vve is geen probleem. Dit zijn koop appartementen 

Dat het koopappartementen zijn, maakt niet uit.

De VVE heeft een reglement, waarin dit soort zaken geregeld zijn.

Commerciële activiteiten zijn meestal niet toegestaan.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De VVE bestaat uit, de naam zegt het al, de eigenaren. De vraagsteller heeft toestemming van de bewoners. In dit geval zijn dit de eigenaren. Dus heeft 'ie toestemming van de VVE. De mate van overlast zal bepalen hoe lang die toestemming stand houdt.

 

aangepast door Branko Collin

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Branko Collin zei:

De VVE bestaat uit, de naam zegt het al, de eigenaren.

De vraagsteller heeft toestemming van de bewoners.

In dit geval zijn dit de eigenaren.

Ik lees niet dat alle bewoners ook de eigenaren zijn.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Dat vereist een beetje tussen de regels door lezen (en voornamelijk de regels zelf lezen). Nadat Prins erop heeft gewezen dat toestemming van de bewoners niet voldoende is als het om huurders gaat, reageert de vraagsteller met "dit zijn koop appartementen". Nu geef ik toe dat huurders ook wonen in appartementen die ooit gekocht zijn (de koper is in dat geval niet de bewoner), maar gezien de context en het feit dat "koopappartementen" vrijwel altijd wordt gebruikt om aan te geven dat de eigenaar tevens de bewoner is, lijkt de conclusie me gerechtvaardigd dat de bewoners de VVE vormen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.