• 0

Van eenmanszaak naar BV met Holding

Goede morgen allen, Ik heb een redelijk goed lopende eenmanszaak. NU staat er een uitdaging op mijn pad maar mijn belastingsadviseur lijkt te voorzichtig om me verder te helpen.

Ik wil van mijn eenmanszaak een bv maken en een Holding erbij nemen. Nu moet ik twee BV's starten lees ik. Hoe zit dit? Wat zijn de voor en nadelen hiervan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 uur geleden, JoanneBuell zei:

NU staat er een uitdaging op mijn pad maar mijn belastingsadviseur lijkt te voorzichtig om me verder te helpen.

 

Verstandige adviseurs de weet waar zijn beperking ligt. misschien kan hij je ook helpen aan een adviseur die hier wel in thuis is. Ik vind het een pluspunt.

 

De link van Ward en inhoudelijk dus de visie van Joost. Geeft al een goed inkijkje in je vraag.

 

Je lijkt NU heel erg te benadrukken om daar even op te bespiegelen.

Als je van eenmanszaak naar BV wilt kun je dat fiscaal gezien "op je gemak" doen het is namelijk mogelijk om met terugwerkende kracht tot 1 januari 2021 als BV aangifte te gaan doen als je maar voor 1 oktober 2021 de belastingdienst van dat voornemen op de hoogte brengt. Wel belangrijk goed naar de voorwaarden te kijken.

 

Als je motieven meer zijn dat je nu de BV in wil omdat je werkzaamheden met een ander risico profiel gaat uitvoeren waardoor je niet meer hoofdelijk aansprakelijk wilt zijn. Dan is er mogelijk wel meer tijdsdruk. In dat geval zou je ook contact op kunnen nemen met een notaris over hoe lang het proces duurt en wat precies nodig is. Want de bescherming van een BV tegen hoofdelijke aansprakelijkheid werkt alleen als de BV volledig is opgericht is.

Om je de goede kant op te sturen is het wel handig als we dus iets meer weten waarom je nu op dat punt staat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.