• 0

The Venture Capital Squeeze

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goed stuk!

 

Zeer goede sugesties. Trends zijn in Nederland ook waarneembaar. In de afgelopen weken zeer bezig geweest met bijgaande passage:

 

Startups are fragile plants—seedlings, in fact. These seedlings are worth protecting, because they grow into the trees of the economy. Much of the economy's growth is their growth. I think most politicians realize that. But they don't realize just how fragile startups are, and how easily they can become collateral damage of laws meant to fix some other problem.

 

Still more dangerously, when you destroy startups, they make very little noise. If you step on the toes of the coal industry, you'll hear about it. But if you inadvertantly squash the startup industry, all that happens is that the founders of the next Google stay in grad school instead of starting a company.

 

Er is niemand (meer) die opkomt voor de belangen van de technostarters :'(

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Goed stuk!

 

Zeer goede sugesties. Trends zijn in Nederland ook waarneembaar. In de afgelopen weken zeer bezig geweest met bijgaande passage:

 

Startups are fragile plants—seedlings, in fact. These seedlings are worth protecting, because they grow into the trees of the economy. Much of the economy's growth is their growth. I think most politicians realize that. But they don't realize just how fragile startups are, and how easily they can become collateral damage of laws meant to fix some other problem.

 

Still more dangerously, when you destroy startups, they make very little noise. If you step on the toes of the coal industry, you'll hear about it. But if you inadvertantly squash the startup industry, all that happens is that the founders of the next Google stay in grad school instead of starting a company.

 

Er is niemand (meer) die opkomt voor de belangen van de technostarters :'(

 

Precies , daarom moeten we ons zichtbaar maken.

we moeten boven het maaiveld uit zien te steken, en de aandacht gaan trekken. Linke soep dus, als je daarin één van de eerste bent.

 

Overigens als er iemand op mijn voeten gaat staan maak ik wel kabaal, ik weet alleen niet hoever mijn lawaai draagd.

Het IP probeert mij nu een pootje te lichten, w'll they ain't seen nothing yet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het artikel onderschrijft mijn stelling dat er steeds meer ruimte komt voor startups in de software. Een bedrijf opbouwen rondom webservices, asp of software kost een fractie van wat het 10 jaar gelden kostte.

 

Wat onveranderd is gebleven daarentegen, is het gebrek aan zakelijk inzicht en zakelijke ervaring in de hoofden van de programmeurs.

 

Laat dat nou net een markt-niche zijn die ik probeer op te vullen ;D

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen,

 

Bedankt voor dit leuke artikel!

 

Hence the fourth problem: the acquirers have begun to realize they can buy wholesale. Why should they wait for VCs to make the startups they want more expensive? Most of what the VCs add, acquirers don't want anyway. The acquirers already have brand recognition and HR departments. What they really want is the software and the developers, and that's what the startup is in the early phase: concentrated software and developers.

 

Ben ik het mee eens! In feite bedoelde Graham hiermee actieve corporate venturers .

 

Met zijn belangrijkste conclusie echter dat venture capitalists management in staat moeten stellen om tussentijds te cashen, ben ik het niet zo eens. Het probleem ervan is een kwestie van motivatie en drive: als je veel geld op de bank hebt staan ben je minder geneigd om tot het uiterste te gaan. De sleutel tot succes is vaak gedreven entrepreneurs die juist tot het uiterste moeten gaan want entrepreneurship is balancing on a rasor's edge.

 

Venture capitalists kunnen m.i. wel managers in staat stellen om een klein deel voor exit te cashen maar vooral niet te veel. De exacte hoogte daarvan verschilt per persoon.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

Link naar reactie
  • 0

entrepreneurship is balancing on a rasor's edge.

 

Ties, helaas is dit de realiteit van de dag en dat is wat ik vind dat er mis is bij de huidige financieringspraktijk.

 

Een andere opmerkelijke uitspraak van Bernd afgelopen week tijdens een presentatie: ik financier niet de boterham van de entrepreneur.

 

Persoonlijk vind ik dit triest. De afgelopen jaren heb ik behoorlijk geinvesteerd en juist WEL in de boterham van de innovators. En wel vanuit de filosofie dat als de (jonge) ondernemer twee elementaire zaken als eten, een dak boven het hoofd niet heeft hij noodgedwongen elders moet werken. Het gevolg daarvan is dat hij enorm verlies van focus op z´n eigen product/dienst verliest en het project veeeeel langer gaat duren en de kans van het momentum in de markt kan verliezen.

 

Daarnaast komt het op mij paternalistisch over. Zoiets van de hoge heren besluiten tijdens een uitgebreid diener hoe de honger de wereld uit geholpen kan worden.

 

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
  • 0

Het artikel onderschrijft mijn stelling dat er steeds meer ruimte komt voor startups in de software. Een bedrijf opbouwen rondom webservices, asp of software kost een fractie van wat het 10 jaar gelden kostte.

 

Ik denk dat ik wat mis? Ik ben in 1998 een softwarebedrijf begonnen, ik weet precies wat dat in het eerste jaar heeft gekost. Ik ben in 2002 een software bedrijf begonnen en ik weet precies wat dat heeft gekost: niet minder dan vijf jaar eerder. De kosten bestaan in beide gevallen uit vier jaarsalarissen, vier computers en wat kantoorruimte.

 

Het argument dat je tegenwoordig je PR gratis via het net krijgt gaat maar deels op, volgens mij. Dat werkt als je Google heet, of skype. Maar in de markt is maar plaats voor een beperkt aantal van dat soort startups. Bovendien kon je in 1994 ook veel gratis pr krijgen: zo is b.v. netscape marktleider geworden.

 

Ik laat me graag adviseren hoe ik mijn saleskosten naar nul krijg door niet een stand te hebben op infosecurity en allerlei andere beurzen en seminars.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Christine, in mijn beleving is het belangrijkste om in zee gaan met een financier de toegevoegde waarde die deze te bieden heeft. Het netwerk, ondersteuning in sales of liever nog deze neemt een groot deel van de sales voor z´n rekening.

Volgens mij het je in het verleden "hyena" financiers gehad bij je vorige bedrijf. Alleen maar gericht op korte termijn torenhoge rendementen en bijgevolg daarvan management by spreadsheet.

 

Een suggestie aan jou is om concreet aan te geven waar jouw behoefte ligt en dit te plaatsten op HL.

Als jij jouw product heel concreet weet te omschrijven en je weet heel concreet aan te geven waar je behoefte ligt kan het niet anders zijn dat er hulp komt voor je.

 

Give it a try.

 

Succes.

Rene

 

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
  • 0

Een suggestie aan jou is om concreet aan te geven waar jouw behoefte ligt en dit te plaatsten op HL.

 

Dat lijkt me niet zo'n heel goed idee. Izecom voorziet met eigen revenues geheel in eigen behoeften. Funding voor expansie is een mogelijkheid maar niet perse nodig. Partnerships met grote tech bedrijven zouden ons meer helpen, dus die ontwikkelen we nu.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.