• 0

Logo gebruik

1) Mag je een foto van een display of verpakking (Met logo)  gebruiken in een "te koop gevraagd" advertentie?

 

2) Mag je logo's gebruiken als je geen officieel dealer bent in een zoekfunctie op je eigen website.  (Op die slider staan meerdere merken die ik verkoop)

     https://amasty.com/shop-by-brand-for-magento-2.html

 

3) Mag je het logo onder het product zetten: (Een Logo komt dan ook bij de andere merken te staan.)

   https://amasty.com/custom-product-sorting-add-on-for-shop-by-brand-for-magento-2.html

 

Mag je bij 2 en 3 een foto van een display gebruiken (Met daarop het logo)

Of is het fair use?

 

P.s. Ik verkoop de originele producten maar ben geen officieel dealer van deze producten waarvan ik het logo wil gebruiken.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

In een te koop gevraagd advertentie mag het waarschijnlijk niet maar dat zal afhangen van de eventuele schade die de merkhouder kan aantonen. 

Je mag een product-foto en/of een merklogo gebruiken als je dat product ook verkoopt en als je niet laat denken dat je een officiële dealer bent en ook de foto niet als "bait" gebruikt om een alternatief aan te bieden. Bij het laatste maak je misbruik van de merkreputatie. Een foto van een display valt al snel onder het auteursrecht dus daar zou ik ook mee oppassen. 

Van sommige merken is het bekend dat ze niet veel toestaan en meteen met een advocatenkantoor komen. Toestemming vragen en je vooral netjes gedragen tov de merkhouder kan veel ellende voorkomen. Het feit dat je de vraag stelt doet vermoeden dat je voorzichtig moet zijn.

 

 

aangepast door Hans v N
Link naar reactie
  • 0

 

Een product dat je via legale weg hebt ingekocht binnen de EER mag je onbelemmerd verkopen binnen de EER. Dan zijn de merkrechten 'uitgeput' oftewel exhausted, tenzij er sprake is van selectieve of exclusieve distributie. Als je iets mag verkopen, mag je er ook reclame voor maken. Je mag dus zeggen en laten zien: ik verkoop producten van merk X en Y. Door de producten te tonen en/of het logo. Zolang je maar geen verwarring veroorzaakt over jouw status en het merk niet benadeelt, door bijvoorbeeld alternatieven te verkopen voor een product van merk X en Y.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, MarkoNl zei:

Dus ik mag met een gerust hart de spullen die ik zelf heb gebruiken met die software?

 

Die vraag kun je volgens mij veel duidelijker formuleren.

 

Je gebruikt een template om een webshop te bouwen < die software?

In die template zit een carousel met producten en daarbij een afbeelding van het merk.

Moet je die gebruiken? > nee.

Mag het? > dat hangt ervan af, zoals eerder uitgelegd.

De spullen die je zelf hebt < zijn die legaal in de EER/EU ingekocht? Dan wel, mits je geen afbreuk doet aan de merken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.