• 0

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering buitensport

Geacht forum,

 

Graag wil ik meer informatie over een Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering die ik zou moeten afsluiten voor mijn Buitensport bedrijf.

 

Waaraan moet ik voldoen, is het verplicht en welke risico's kan ik lopen.

 

Naast dit bedrijf heb ik een full time baan bij de overheid.

 

Wie kan mij hier meer info over geven?

 

Ik zie graag de reacties tegemoet en alvast bedankt voor de moeite.

 

Groet Cherida Venloo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Cherida,

 

Het beste kun je contact opnemen met de VeBON of de SVWB: beide zijn brancheorganisaties voor buitensportbedrijven die informatie hebben over hoe je veilig kunt werken en daarnaast voor hun leden ook goede collectieve aansprakelijkheids- en ongevallenverzekeringen aanbieden 

 

10 uur geleden, Cherida Venloo zei:

Waaraan moet ik voldoen

Wettelijke normen (veiligheid, arbeidsomstandigheden) en specifieke normen van de brancbe-organisatie: beide hebben een keurmerk (en een controlesysteem) voor veilige outdoorrecreatie

 

10 uur geleden, Cherida Venloo zei:

is het verplicht

Wettelijk verplicht niet, maar zonder verzekering zul je al snel tegen beperkingen aanlopen dat je bepaalde locaties niet kan/mag gebruiken of dat (met name bedrijfsmatige) klanten geen zaken met je willen of mogen doen 

 

10 uur geleden, Cherida Venloo zei:

en welke risico's kan ik lopen.

 

Vooral letselschade aan personen (arbeidsongeschiktheid en in het uiterste geval overlijden) waarvoor jij aansprakelijk bent als je niet de juiste voorzorgsmaatregelen, instructie, toezicht en controle op/onderhoud van materialen hebt uitgevoerd. 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Eens met MarinDupuis. Beginnen aan outdoor-avonturen zonder goed zicht te hebben op welke risico's je kunt en moet verzekeren is echt gevaarlijk. Zelfs de meest eenvoudige buitensporten leveren risico's op als ze beoefend worden door mensen die er geen ervaring mee hebben. Het risico op aansprakelijkheid is groot. Er zijn legio voorbeelden te vinden van de ellende die het kan veroorzaken. Denk bv. aan het relatief eenvoudige personeelsuitje vande Kruidvat in 2007, maar er zijn talloze voorbeelden van opzich onschuldige activiteiten die als je het juridisch én procesmatig niet goed dichttimmert grote risico's opleveren. De VEBON heeft overigens ook veel informatie te bieden over het opstellen van risico-inventarisaties en processen die ongevallen moeten voorkomen. 

Link naar reactie
  • 0

Even als toelichting, neem dit niet te lichtvaardig. Ik heb jarenlang een outdoor evenementenbedrijf gehad en ik ken helaas uit die tijd uit de praktijk een geval van overlijden bij een buitensport event, dit is echt in mijn ogen een must om te hebben voor je iets gaan doen met klanten. 

 

Dus laat je goed voorlichten en zoek de mogelijkheden uit. Norbert heeft je al een goede richting op gewezen. 

 

Groet, Martin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.