• 0

Vervoerder (PostNL) integratie met webshop, toch niet verplicht?

 

Dag allemaal,

 

 

Het integratie van PostNL met shopify webshop, is zeer ingewikkeld (voor mij althans). De API key is te complex. Waardoor ik dan denk om van de hele integratie af te zien. Het is toch niet verplicht ofzo om zo'n integratie te gebruiken?. Ik zou het dan veel liever de bestellingen gewoon handmatig via PostNL website regelen. 

 

Dus mijn simpele vraag is, zijn die integraties bedacht alleen ter 'vereenvoudigen' (voor mij vermoeilijken) maar niet verplicht ofzo? Voor boekhouding heeft het toch niet veel te maken? Dan heeft mijn webshop ook geen verzendopties?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Wel (laten) doen:

https://www.postnl.nl/campagnes/shopify/

Of misschien nog wel beter m.b.v. myparcel:

https://www.myparcel.nl/koppelingen/shopify/

 

Het handmatig aanmaken van verzendlabels via de site zonder zakelijk account betekent ook dat je (veel) meer handelingen met foutkansen en losse bankbetalingen  gaat verrichten en niet een maandelijkse verzamelfactuur ontvangt.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1

Uiteindelijk toch gelukt met PostNL plugin en de API!. Maar nu zie ik dat de app voor verzendlabels maken is wel tegen een maandelijkse betaling. Nu ik nog net gestart ben vind ik het nog niet zo verstandig voor mij. Ik wacht daarom nog even mee.

 

Myparcel kan ik ook net zo goed door Sendcloud vervangen toch? IK heb daar al een account, ze rekenen wel 10 cent meer per brievenbuspakje, maar is ok.

Link naar reactie
  • 0

Is natuurlijk allemaal afhankelijk van hoeveel orders je verwacht te verzenden. Als je elke maand 10 grote en dure spullen verkoopt is het geen probleem om dit handmatig te doen. Het is zeker niet verplicht. Wanneer je grotere volumes gaat verkopen dan is het beter om alles direct goed te regelen.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0

is niet verplicht.

zou het zelfs afraden om rechtstreeks met PostNL te werken maar altijd via tussenpartij te doen.

PostNL is drama om rechtstreeks mee te verzenden via hun systemen.

 

Myparcel zou ik ook niet direct aanraden, service daar is afgelopen jaar extreem slecht geworden.

Maar kan ook via sendcloud of 1 van de vele andere partijen.

sendcloud heeft als voordeel dat ze meerdere vervoerders hebben, als je naar ander land als NL of BE moet verzenden zou ik ook altijd via andere vervoerder als PostNL doen, Duitsland b.v. via DPD, PostNl is niet betrouwbaar naar buitenland, Duitsland, Frankrijk Spanje en andere landen duurt al 2 weken b.v. voordat in land van bestemming is.

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Verzendopties kunnen aanbieden en klanten (automatisch) over een verzendstatus kunnen informeren heeft natuurlijk ook een marketingaspect.

 

Zonder verzendmodule lukt dat een stuk lastiger. Het gaat dus over efficiëntie en gebruiksgemak (UX).

 

Mvg,

 

Wigbolt
 

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Ondernemeneer zei:

Is natuurlijk allemaal afhankelijk van hoeveel orders je verwacht te verzenden. Als je elke maand 10 grote en dure spullen verkoopt is het geen probleem om dit handmatig te doen. Het is zeker niet verplicht. Wanneer je grotere volumes gaat verkopen dan is het beter om alles direct goed te regelen.

 

Dat wilde ik dus juist weten, of het niet verplicht is. Gezien je overal mee geconfronteerd wordt alsof je het niet zonder kan overleven ofzo. Juist voor nu is het niet zo efficient voor mij, zeker als iemand die niet een grote fan voor digitalisering is. 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

is niet verplicht.

zou het zelfs afraden om rechtstreeks met PostNL te werken maar altijd via tussenpartij te doen.

PostNL is drama om rechtstreeks mee te verzenden via hun systemen.

 

Myparcel zou ik ook niet direct aanraden, service daar is afgelopen jaar extreem slecht geworden.

Maar kan ook via sendcloud of 1 van de vele andere partijen.

sendcloud heeft als voordeel dat ze meerdere vervoerders hebben, als je naar ander land als NL of BE moet verzenden zou ik ook altijd via andere vervoerder als PostNL doen, Duitsland b.v. via DPD, PostNl is niet betrouwbaar naar buitenland, Duitsland, Frankrijk Spanje en andere landen duurt al 2 weken b.v. voordat in land van bestemming is.

 

Dat is zo fijn om te weten. Ik denk over een tijdje om zeker ook naar België te leveren.

 

Wat ik tot nu ook van Sendcloud heb ervaren, zeer goede service. Mijn vragen worden altijd zo goed en snel behandeld. Ik ga maar toch met Sendcloud eerst proberen, als het niet prettig werkt voor mij doe ik het lekker handmatig via PostNL website.

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Gast zei:

Verzendopties kunnen aanbieden en klanten (automatisch) over een verzendstatus kunnen informeren heeft natuurlijk ook een marketingaspect.

 

Zonder verzendmodule lukt dat een stuk lastiger. Het gaat dus over efficiëntie en gebruiksgemak (UX).

 

Mvg,

 

Wigbolt
 

 

Wat zo efficient en gemakkelijk beschouwd wordt, voor mij lijkt het alleen maar ingewikkeld. En wat toch ingewikkeld lijkt, is voor mij juist alleen maar prettiger. 

Ik ben nogal liever van ouderwetse leven hoor, liever handmatig dan zoveel digitale gedoe. Dit geldt zeker ook voor boekhouding, ga ik ook lekker handmatig doen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.