• 0

Verzameltopic Adverteren (in diverse titels & media)

Beste collega-ondernemers,

 

Onlangs heb ik een advertorial in de wekelijkse nieuwsbrief van De Zaak geplaatst. Deze nieuwsbrief wordt verstuurd naar zo'n 25.000 abonnees.

 

Een van de sales-medewerkers heeft mij vooraf laten weten dat:

 

"Het aantal doorclicks dat resulteert in verkoop varieert van 0.5 tot 8% ..."

 

Nou, dat zag er dus goed uit. Ik vroeg hem of een vermelding mij 120 verkopen zou kunnen opleveren (het minimaal vereiste aantal, om kostendekkend te kunnen werken), en hij schreef mij:

 

"Het resultaat dat je noemt lijkt me haalbaar, maar (dat zul je begrijpen) garanties kunnen we nooit geven, ..."

 

Kosten voor de advertorial: EUR 2.250,-.

 

Op 25-08 was het zover. De nieuwsbrief, met daarin mijn advertorial, werd verzonden. Ik heb even een exemplaar op mijn webserver geplaatst:

 

http://www.bluepark.nl/downloads/dezaak_25082003.htm

 

De resultaten zijn echter teleurstellend. Gisteren schreef ik in een mailtje naar de sales-medewerker:

 

Totaal aantal kliks (tot nu toe): 226 (maandag: 109; dinsdag: 92; woensdag: 25).

Totaal aantal verkregen klanten: 7.

Totaal aantal verkregen bestellingen: 9.

 

Dit betekent dat van de 25.000 leden slechts 0,90% doorklikte naar onze website. Het percentage doorklikkende abonnees dat uiteindelijk ook iets bestelde is prima: 3,10%. Uiteindelijk bestelde slechts 0,03% van alle abonnees iets bij ons.

 

Kosten per klik (op basis van EUR 2.250): EUR 9,96.

Kosten per verkregen klant: EUR 321,43.

Kosten per verkregen bestelling: EUR 250,-.

 

Kan iemand, met de nodige kennis van marketing, een oordeel geven over deze resultaten? Ik ben erg teleurgesteld en had zeker meer verwacht, maar is dat normaal? Wat vinden jullie van de gebruikte boodschap: zet die genoeg tot doorklikken aan?

 

En wie weet wat ik nu het beste kan doen?

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Leuk initiatief! Ik was in de eerste instantie eigenlijk wel verbaasd dat er zoiets nog niet bestond.

 

Simpel gezegd bestaat je doelgroep dus uit vrouwen die mede-beslisser of beslisser zijn bij het kopen van auto's. Als vrouwen een auto gaan kopen, dan willen ze zich er eerst over laten informeren. Waar gaan ze dan die informatie zoeken? In autobladen, vrouwenbladen, op internet of via een ander kanaal? Als je allemaal deze verschillende communicatiekanalen eens op een rijtje zet, dan weet je in ieder geval al wat je mogelijkheden zijn. Zorg dat je daar gaat zitten waar je doelgroep ook zit. Dit kost ook minder geld dan in een landelijk dagblad te adverteren waar het overgrote deel van de lezers niet onder je doelgroep valt.

 

Verder zou de site ook een beetje verbeterd kunnen worden. Als je op een pagina bijvoorbeeld informatie aanbiedt over kinderzitjes, dan zou je erook een link kunnen neerzetten naar de kinderzitjescategorie in je winkel. Ook zie ik in je menu geen link staan naar de winkel, die staat alleen op de voorpagina. Bezoekers zouden dus eerst terug moeten gaan naar de homepage om naar de winkel te kunnen gaan.

Link naar reactie
  • 0

Gebruik jij zelf ooit zo'n vage gids om iets te zoeken? En waarom zou een ander dat dan wel doen? (En waarom zou JIJ daar dan gaan adverteren?... zulke sites worden puur en alleen opgezet om advertentiegeld mee te genereren)

 

Precies. Ik wordt heel veel gebeld voor zulke sites. Als je het zelf niet kent/gebruikt loont het denk ik niet om je bij aan te melden.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zou ik niet doen, als mensen iets zoeken op een zoekmachine kijken ze naar de zoekresultaten en niet naar advertenties eromheen.

 

Bovendien ken ik zoek.nl niet en denk niet dat er veel mensen gebruik van maken.

Link naar reactie
  • 0
Zou ik niet doen, als mensen iets zoeken op een zoekmachine kijken ze naar de zoekresultaten en niet naar advertenties eromheen.

 

Bovendien ken ik zoek.nl niet en denk niet dat er veel mensen gebruik van maken.

 

Nou daar noem je iets anders, die advertenties bij zoekmachines werken wel degelijk. Maar lees daarover het draadje maar dat in de eerste reactie werd aangehaald.

 

Bedrijvengidsen zijn er in alle vormen en maten. Uit ervaring weet ik dat je daar weinig resultaat mee behaalt. Ben op dit moment in gesprek met een partij waar ik me bij had aangesloten en absoluut ontevreden ben over het resultaat. Vooraf leek het me een gids dat wel kon werken, maar helaas dit is ook niet zo. Ik was wel zo dom om vooraf te betalen :S Vallen en opstaan zullen we maar zeggen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Als er een Gids is die uiteraard nog steeds goed werkt is het de www.GoudenGids.nl wel. Zie ik zonder advertentie toch regelmatig bezoekers van gerefered worden.

 

Daarnaast zijn en blijven de advertenties bij de "aller"- grootste zoekmachines een goede mogelijkheid.

Daarnaast zijn er natuurlijk ZAT gidsen die je vermelden zonder ervoor te hoeven betalen. Denk maar aan de startpagina's en open source directories zoals www.dmoz.com.

Link naar reactie
  • 0

Bedrijvengidsen zijn er in alle vormen en maten. Uit ervaring weet ik dat je daar weinig resultaat mee behaalt. Ben op dit moment in gesprek met een partij waar ik me bij had aangesloten en absoluut ontevreden ben over het resultaat. Vooraf leek het me een gids dat wel kon werken, maar helaas dit is ook niet zo. Ik was wel zo dom om vooraf te betalen :S Vallen en opstaan zullen we maar zeggen.

 

Welke gids is dat Welleke? Ik heb er ook zo één, misschien kunnen we met meer mensen een vuist maken?

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Grappig, ik ben erover aan het denken om wel te adverteren bij één van die partijen.

 

Ikzelf pleit uiteraard voor GG en Telefoongids maar zoek daarnaast toch naar andere betaalbare manieren van adverteren en omdat de resultaten goed meetbaar zijn kun je hier waardevolle informatie uithalen.

 

Ervanuitgaande dat ze me de waarheid vertellen (en dat doe ik altijd) is het gewoon een rekensommetje. De betreffende partij had 350 bezoekers op mijn vakgebied en 8 adverteerders. Dan ga ik rekenen. Stel dat de conversie 20% is dan levert dit 70 kopers op. Verdeeld over 8 adverteerders zou het mij ongeveer 9 bestellingen kunnen opleveren per maand. De kostprijs voor adverteren is 30 euro en de opbrengst vergelijkbaar. Ik speel dus direct kiet; in theorie. Nu de praktijk nog.

 

Ik zal er eens over nadenken.

 

Tip: gewoon korte termijn contracten afsluiten. Niet langrer dan 6 maanden.

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn op dit moment aan het overwegen om te gaan adverteren in vakbladen. Na een korte orientatie blijken er nogal wat mogelijkheden te zijn mbt het aanbod van bladen, grootte van de advertenties en herhaling.

 

Wat is jullie ervaring met deze vorm van reclame? Heeft het direct een aantal nieuwe klanten opgeleverd of is het meer een investering voor op langere termijn?

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is niet zozeer of het wat is of niet, maar "Tijdens het telefoongesprek werd me verteld dat ik de advertentie kosten volledig kan aftrekken. Hoe doe ik dat? Hoe moet ik dat in de boeken zetten? "

 

Dus... hoe moet ik advertentie kosten volledig aftrekken???

 

Het is heel simpel. Als je al een boekhoudpakket hebt, dan is er waarschijnlijk al een grootboekrekening tussen je verlies- en winstrekeningen aanwezig, waarop je de advertentiekosten zet. Als je de factuur inboekt gebruik je deze grootboekrekening. Aan het eind van het jaar weet jouw boekhouder daar vast wel raad mee...

 

Succes...

 

Mike

VisCo Design

www.viscodesign.nl

info@viscodesign.nl

Link naar reactie
  • 0

Veel ondernemers hebben met adverteren in kranten en tijdschriften te maken. Voor de een is adverteren een dagelijkse routine, voor de ander iets dat maar incidenteel voorkomt.

 

Hoe dan ook, het is van belang te weten met wie u te maken heeft als het om adverteren gaat. Karel Kolb plaatste vanochtend op mediafacts.nl een interessant bericht met uitleg van het Nederlandse Uitgevers Verbond over waar je op moet letten bij adverteren in gedrukte media.

 

(edit : Je kan de PDF over AcquisitieFraude hier downloaden : http://www.nuv.nl/upload/182812_7093_1127287452113-Aquisitiefraude_boekje.pdf ) )

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

Onze website (internet-reisbureau in een niche) is sinds 1 week in de lucht – en nu de bezoekers :-)

 

Dus zit ik te denken over waar we advertenties gaan plaatsen. Hoe bepaal je zoiets? Ik weet wel ongeveer op welke sites mijn doelgroep komt en een beetje welke bladen ze lezen en welke events ze bezoeken. Maar ja, ik moet een keuze maken.

Kun je beter vaker in hetzelfde blad/op dezelfde site verschijnen of beter spreiden over verschillende bladen/websites?

 

Wat is wijsheid? Ik zit nu maar lukraak naar wat sites of bladen of events te kijken maar eigenlijk zonder plan. :-\

 

Help! Hoe doen jullie dat?

 

Link naar reactie
  • 1

Je moet bepalen welke media het meest relevant is. Wanneer dat er meerdere zijn - en je budget laat ze niet allemaal toe - zal je keuze's moeten maken. Dit doe je vaak op basis van kosten, doelgroep e.d.

 

Ook de keuze tussen meerdere bladen of meerdere keren één blad is een lastige. Het hangt een beetje af van je gevoel van de doelgroep. Heeft een blad een groep vaste lezers? Zijn die lezers echt specifiek op zoek naar jouw dienst? Zo nee, is herhaling wel een optie.

 

Lastige keuze's, maar probeer voor jezelf om te beginnen als goed op een rij te zetten... dan heb je tenminste overzicht

Link naar reactie
  • 0

We zijn nu een paar maanden verder. Van advertenties in tijdschriften heb ik nog maar afgezien.

 

Ik kijk nu wat de online mogelijkheden zijn, maar van sommige prijzen val ik stijl achterover. Is het maar wat de gek ervoor geeft?

 

Vandaag een prijs gekregen voor een channel-sponsering (zoals ze dat zo mooi en duur noemen) op een vrij nieuwe community site voor mijn doelgroep (mooie site, dat wel). Ik zou exclusief branche partner kunnen worden, vermelding in newsletters, wisselende teaser op homepage enz enz . Maar wel maar even voor 3.500,- per maand. :oSlik…

Dat zijn toch geen normale prijzen meer? Ja, voor een ARKE Reizen misschien…

 

Alternatief doen we nu mee aan een contest, voor een fee van 500,- + een reischeque voor een x bedrag. Dat voor 1 maand reclame.

 

Maar als je ook nog meedoet aan Adwords bereik je al snel je (financiële) grens... :(

 

Link naar reactie
  • 0

Beste allen,

 

In navolging van bovenstaande de vraag wie er ervaring heeft met banner/nieuwsbrief advertenties op Sprout of MT?

 

Kosten zijn niet gering (plm 75,- CPM) , maar beide sites hebben enorme traffic, dus ik ben benieuwd of iemand hier serieuze verkoop mee heeft kunnen genereren.

 

Klein beetje achtergrond van ons product:

- fysiek presentatie product voor de zakelijke markt, redelijk vernieuwend

- kosten plm 1500,-

- gewenste doelgroep; marketing manager, chef communicatie, chef interieurinrichting.

 

Hoor het graag, dank alvast

Link naar reactie
  • 0

Verwacht niet direct dat geld terug te verdienen aan orders. Je moet het echt zien als aanvullend om je merk/naamsbekendheid te ondersteunen. 75 euro voor 1000 impressies is echt een bak geld. Bedenk goed; 1000 impressies zijn lang geen 1000 bezoekers, en lang geen 1000 bezoekers zijn heel weinig orders.

Als je echt diensten levert aan startende ondernemers, dan is dat iets om je naamsbekendheid te verhogen (branding), maar anders zijn er veel goedkopere manieren om veel meer traffic naar je site te krijgen. Denk aan het Google display netwerk bijvoorbeeld.

Link naar reactie
  • 0

 

In navolging van bovenstaande de vraag wie er ervaring heeft met banner/nieuwsbrief advertenties op Sprout of MT?

 

 

Volgens mij moet je met hun advertentie-afdeling tot veel creatiever oplossingen kunnen komen dan een standaard banner. Je zou kunnen denken aan een vorm van content-sponsoring waarbij jullie ook deskundige en interessante observaties leveren. Real estate op de websites is oneindig, dus je kan samen webpagina's toevoegen die selectief zijn op interest in design, waardoor evt CPM veel kosteneffectiever is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.