• 0

Verzameltopic Adverteren (in diverse titels & media)

Beste collega-ondernemers,

 

Onlangs heb ik een advertorial in de wekelijkse nieuwsbrief van De Zaak geplaatst. Deze nieuwsbrief wordt verstuurd naar zo'n 25.000 abonnees.

 

Een van de sales-medewerkers heeft mij vooraf laten weten dat:

 

"Het aantal doorclicks dat resulteert in verkoop varieert van 0.5 tot 8% ..."

 

Nou, dat zag er dus goed uit. Ik vroeg hem of een vermelding mij 120 verkopen zou kunnen opleveren (het minimaal vereiste aantal, om kostendekkend te kunnen werken), en hij schreef mij:

 

"Het resultaat dat je noemt lijkt me haalbaar, maar (dat zul je begrijpen) garanties kunnen we nooit geven, ..."

 

Kosten voor de advertorial: EUR 2.250,-.

 

Op 25-08 was het zover. De nieuwsbrief, met daarin mijn advertorial, werd verzonden. Ik heb even een exemplaar op mijn webserver geplaatst:

 

http://www.bluepark.nl/downloads/dezaak_25082003.htm

 

De resultaten zijn echter teleurstellend. Gisteren schreef ik in een mailtje naar de sales-medewerker:

 

Totaal aantal kliks (tot nu toe): 226 (maandag: 109; dinsdag: 92; woensdag: 25).

Totaal aantal verkregen klanten: 7.

Totaal aantal verkregen bestellingen: 9.

 

Dit betekent dat van de 25.000 leden slechts 0,90% doorklikte naar onze website. Het percentage doorklikkende abonnees dat uiteindelijk ook iets bestelde is prima: 3,10%. Uiteindelijk bestelde slechts 0,03% van alle abonnees iets bij ons.

 

Kosten per klik (op basis van EUR 2.250): EUR 9,96.

Kosten per verkregen klant: EUR 321,43.

Kosten per verkregen bestelling: EUR 250,-.

 

Kan iemand, met de nodige kennis van marketing, een oordeel geven over deze resultaten? Ik ben erg teleurgesteld en had zeker meer verwacht, maar is dat normaal? Wat vinden jullie van de gebruikte boodschap: zet die genoeg tot doorklikken aan?

 

En wie weet wat ik nu het beste kan doen?

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Die 'geheimzinnigheid' is heel normaal. Kijk: de klant verwacht dat wij zijn opdracht onder geheimhouding uitvoeren. Dat is niet meer dan gebruikelijk. Andersom verwachten wij dat de klant geen onbelangrijke details over ons bedrijf naar buiten brengt. Hetgeen ook heel gebruikelijk is (misschien niet bij jou, maar goed).

 

Toevallig heb ik 'bluepark' net afgelopen week aangevraagd als merk. Wellicht wat laat, maar ik ben nog niet zo lang bezig met het aanbieden van deze diensten.

 

Iets anders: misschien is het een goed idee dat jij je reacties in deze discussie achterwege houdt. Ik proef een nare, op mij erg vervelend overkomende, ondertoon in jouw bijdragen. Daar heb ik je al eerder op gewezen. Misschien gaan jouw zaken op dit moment slecht, maar dat is niet mijn probleem.

 

Wat is jouw business eigenlijk? Laten we het daar eens over hebben. Dan kunnen we jou even doorlichten.

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie
  • 0

Hmm,

 

Ik vrees dat je gewoon moet betalen. Het resultaat van marketingactie laat zich eenvoudigweg niet voorspellen. Dat ligt niet alleen aan het medium en het bericht, dat ligt aan een heleboel zaken, zoals bekendheid bij de doelgroep, ondersteunende acties etc. Eenmalige marketing actie leveren bijna nooit zomaar grandioze resultaten.

 

Zij hebben zich aan hun belofte gehouden. Ze hebben jouw advertorial versteerd en de nieuwsbrief lezers hebben geklikt. Misschien was het een beetje naïf om te geloven dat een eenmalige investering meteen "winstgevend" zou zijn. Zie het als leergeld en wees voortaan op je hoede voor ad-hoc marketingacties.

 

Ik zeg overigens niet dat je naïf geweest bent en vindt zeker dat de verkoper van de zaak voorzichtiger had moeten zijn met het voorspiegelen van resultaten, maar ja. Hij moet een advertorial verkopen en het is denkbaar dat je onder de meest gunstige omstandigheden 120 klanten gekregen zou hebben.

 

Misschien kan je klagen en wat van de prijs afdingen, maar vroeger of later zal je toch (wat) moeten betalen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hey Bluepark, kon niet reageren vanwege een klein technisch probleem bij de admins :P

 

Ik wilde nog toevoegen aan de discussie dat je de waarde van de actie niet alleen moet hangen aan de directe verkopen. Er zijn minstens 226 mensen geweest die geïnteresseerd waren in hetgeen jouw organisatie te melden heeft. Dat deze niet direct zijn overgegaan tot een bestelling wil niet zeggen dat dit geen waarde heeft gehad. Het kan zijn dat zij later in de tijd alsnog iets bestellen of dat zij vrienden/kennissen op de hoogte brengen van jouw bestaan.

 

Zoals al eerder is aangegeven worden dit soort inspanningen helemaal versterkt als je het vaker gezien wordt en niet alleen losstaande advertenties plaatst. Dat dat veel geld kost weet ik ook en daarom moet je creatief zijn, is mij hier ook meermalen verteld ;) (TwaLevel)

 

Wel sluit ik me aan bij Benm dat de kosten voor deze advertentie (90 Euro per 1.000 niet eens zekere views) heel hoog zijn. Dat is iets om kritisch naar te kijken bij een volgende actie.

 

Hoe is de reactie van De Zaak deze morgen overigens?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

als iemand zegt dat 'ie jou meer dan 100 klanten, die elk zo'n 100 euro opleveren, voor 2.250 euro kan aanleveren... dan klinkt dat toch wel heel aantrekkelijk?

 

Dat klinkt niet aantrekkelijk, dat klinkt als een slecht verkoopargument. Ten eerste is een advertorial niet bedoeld om direct te scoren, maar eerder op termijn (zie ook de reactie van Welleke, hierboven). Ten tweede is het aantal reacties en de kwaliteit daarvan sterk afhankelijk van het aanbod dat je hebt. Het is niet reeel De Zaak verantwoordelijk te houden voor een slecht scorende -misschien wel beneden gemiddeld- advertorial. Als ze sympathie voor je opvatten, of je graag als adverteerder willen houden, kunnen ze je misschien een aardig aanbod doen. Doen ze dat niet, dan is de relatie waarschijnlijk definitief verbroken, maar kun je ze anderszins ook weinig kwaliijk nemen. Wonden likken en opnieuw beginnen, vrees ik.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0
Hoe is de reactie van De Zaak deze morgen overigens?

 

Ik heb zojuist even met de sales-man gesproken. Was al op de hoogte van deze discussie (wie?) >:(.

 

Allereerst moet ik even duidelijk maken dat ik te vroeg aan de bel heb getrokken. Ik had eerst even de reactie van De Zaak moeten afwachten, dit heb ik niet gedaan. Hierdoor is mogelijk een onjuist beeld van deze firma ontstaan; dat was niet de bedoeling.

 

Het lijkt erop dat we wel tot een compromis komen. Het is nog even afwachten, maar het telefoongesprek verliep veelbelovend. Morgen plaats ik nog een advertentie, in Zibb.nl (ook duur). Hoewel het eigenlijk niet kan (tekst en opmaak advertenties verschillen aanzienlijk), gaan we de resultaten van deze campagne vergelijken met de resultaten van de campagne bij De Zaak.

 

Afwachten dus. Ik hou jullie op de hoogte!

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen specialist op dit gebied , maar ik heb wel wat klanten met grote email lists en ik weet ongeveer wat de klikratio's daar zijn.

 

Ik ben van mening dat 2250 euro voor een advertorial in 25000

emails teveel geld is. Maar de bedragen lopen ook per aanbieder zeer sterk uiteen. Dit is natuurlijk zeer sterk afhankelijk van de targeting ( aansluiting van de list op de beoogde doelgroep ).

 

Omdat dit vaak heel moeilijk vantevoren te bepalen is ben ik een groot voorstander van performance based campagnes ( in ieder geval betalen per click ). Dit geeft de garantie dat de publisher ook zijn best doet om van de advertentie een succes te maken. Als een partij niet op deze voorwaarden wil werken zoek je gewoon een ander die het wel wil !

 

Ik verwacht dat in de toekomst de advertentietarieven op internet nog flink zullen dalen ( zeker binnen de email marketing ).

 

En laten we eerlijk zijn , de online advertentiemarkt zal alleen goed functioneren als zowel de adverteerder als de publisher tevreden zijn !

Link naar reactie
  • 0
Als een partij niet op deze voorwaarden wil werken zoek je gewoon een ander die het wel wil !

 

Dat is wel makkelijk praten. Er zijn maar een paar sites die zich richten op de B2B-markt en ook nog eens een aantrekkelijk aantal bezoekers ontvangen.

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie
  • 0

Als een partij niet op deze voorwaarden wil werken zoek je gewoon een ander die het wel wil !

 

Dat is wel makkelijk praten. Er zijn maar een paar sites die zich richten op de B2B-markt en ook nog eens een aantrekkelijk aantal bezoekers ontvangen.

 

Je hebt gelijk , met e-mailmarketing in de zakelijke markt is er niet zoveel keus . Er zijn echter nog andere alternatieven zoals googleadwords of pay per click bij Ilse of het inhuren van een professionele zoekmachinespecialist ( of bij voorkeur alledrie tegelijk ). Je betaalt in alledrie bovengenoemde mogelijkheden enkele dubbeltjes ( eurodubbeltjes ) per click/bezoeker , dat is voor 2250 euro ongeveer 5000-10.000 bezoekers aan jullie website.

Ook denk ik dat het verstandig kan zijn om meer aandacht te besteden aan een reseller affiliate netwerk. Misschien kun je zelf zakelijke sites vinden waar je een advertorial op plaatst en dan betaalt per click ( liever niet per view ) !

 

Link naar reactie
  • 0

Ook denk ik dat het verstandig kan zijn om meer aandacht te besteden aan een reseller affiliate netwerk.

 

Hoven, zoek eens op Google met het woord Adloox en je kunt zien dat Bluepark zijn sporen wel verdiend heeft met affiliate marketing. Volgens mij is het wel eens interessant om van jou en Bluepark/Adloox te horen hoe effectief die digitale tupperware-parties zijn. En dan wil ik ook weten waarom dat wereldje wemelt van de scams, terwijl het principe toch niet onaardig is. Ik zou bijvoorbeeld best een affiliate (ambassadeur) van Apple willen zijn. Waarom doen serieuze bedrijven zoals Apple niet aan affiliëring?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Simpel: niet. We zijn niet voor niets overgestapt op een ander businessmodel. Webvertising werkt wel, maar de resultaten vallen erg vaak tegen omdat er veel partijen zijn die misbruik maken van het medium.

 

Maar laten we even on-topic blijven, TwaLevel. Hoe kan ik nog meer mijn diensten onder de aandacht brengen van mijn zakelijke doelgroep?

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie
  • 0
Maar laten we even on-topic blijven, TwaLevel. Hoe kan ik nog meer mijn diensten onder de aandacht brengen van mijn zakelijke doelgroep?

 

Wel eens aan "Event Marketing" gedacht? Het organiseren van of meedoen aan beurzen, seminars, workshops of bijeenkomsten? Kan prima werken voor naamsbekendheid en imago (afhankelijk van de inhoud natuurlijk).

 

Event marketing is wél veel werk, maar hoeft niet veel te kosten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ook denk ik dat het verstandig kan zijn om meer aandacht te besteden aan een reseller affiliate netwerk.

 

Hoven, zoek eens op Google met het woord Adloox en je kunt zien dat Bluepark zijn sporen wel verdiend heeft met affiliate marketing. Volgens mij is het wel eens interessant om van jou en Bluepark/Adloox te horen hoe effectief die digitale tupperware-parties zijn. En dan wil ik ook weten waarom dat wereldje wemelt van de scams, terwijl het principe toch niet onaardig is. Ik zou bijvoorbeeld best een affiliate (ambassadeur) van Apple willen zijn. Waarom doen serieuze bedrijven zoals Apple niet aan affiliëring?

 

HP en Dell doen wel aan affiliering ( via tradedoubler ) , waarom Apple niet dat weet ik niet , ik denk dat dat gewoon aan de persoonlijke insteek van de marketeers ligt. HP begon onlangs met een hoger vergoedingspercentage als Dell en gelijk daarna stelde Dell haar percentage naar boven bij.

Link naar reactie
  • 0

Simpel: niet. We zijn niet voor niets overgestapt op een ander businessmodel. Webvertising werkt wel, maar de resultaten vallen erg vaak tegen omdat er veel partijen zijn die misbruik maken van het medium.

 

Maar laten we even on-topic blijven, TwaLevel. Hoe kan ik nog meer mijn diensten onder de aandacht brengen van mijn zakelijke doelgroep?

 

Ik zou het verder niet weten , ik ben zelf de grootste voorstander van zoekmachines en persoonlijke verkoop ( maar persoonlijke verkoop ( eerst bellen , dan afspraak ) is alleen interessant bij grotere klanten.

Ik heb zelf de mening dat adverteren op websites of in emails alleen rendabel is als je een zeer scherpe prijs kunt bedingen of als er pay for performance afspraken kunnen worden gemaakt.

 

Misschien een kleine advertentie in de telegraaf ( onder zaken en transacties ) ? Heb ik nooit zelf gedaan , maar ik heb wel eens bedrijven gebeld die daar een interessante advertentie hadden staan.

Link naar reactie
  • 0

Een advertentie in De Telegraaf heb ik zelf wel eens gedaan. Was toen voor domeinnamen en webhosting. Heeft me helemaal niks opgeleverd. Maar misschien lag dat ook wel aan het product.

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan ik nog meer mijn diensten onder de aandacht brengen van mijn zakelijke doelgroep?

 

Voor zover ik weet ben je de eerste die deze bundel aanbiedt: registratie van merk gekoppeld aan registratie van domeinnaam, samen met hosting. Dat geeft je een tijdelijke USP, maar nu moet je wel snel zijn want anders wordt jouw aanbod nageäapt.

 

Stap 1 is duidelijkheid. Ik wil best zaken met jou doen, en dan gun ik je een faire marge. Maar voordat ik met Bluepark in zee ga wil ik wel weten of jouw inzet ten dienste van mijn goeie naam is, en niet ten koste. Als achteraf namelijk blijkt dat mijn merk en domein op naam van Bluepark geregistreerd staan, dan ben ik met handen en voeten aan jouw bedrijfje vastgeketend. Wil je een grotere conversie (belangstellenden worden klanten) dan zul je dit iets duidelijker moeten maken op je site.

 

Stap 2 is positie kiezen. Grote bedrijven schakelen voor deze registraties specialisten in. Jouw markt is dus het MKB. Je kan je profileren in die SME-market door het probleem van naamconflicten onder de aandacht te brengen. Daarvoor moet je volgens mij eerst wat meer kennis verzamelen over domain & brand disputes, bijvoorbeeld door de toepasselijke jurisprudentie geschikt te maken voor het MKB. Dat geeft mij als aanstaande klant het idee dat ik bij Bluepark met experts te maken heb.

 

Met die expertise wordt je interessant als kennispartner voor kleinzakelijke kanalen als De Zaak en Bizz. Maak gewoon elke maand een lijstje van lopende zaken, en stuur die zeer selectief rond als nieuwsbrief/persbericht. Niet pusherig, grootschalig, promotioneel. Maar selectief en doelgericht om Bluepark als vraagbaak voor naamdisputen te positioneren. Zodra je merkt dat de vakmedia (denk aan de Kamerkrant en verticale vakbladen) jouw inbreng oppikken, kun je de free publicity ondersteunen met banners en IMmetjes.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste HL'ers,

 

Hoewel het eerder ter sprake kwam, bij deze een thread over het adverteren op Ilse. Men kent daar een systeem dat lijkt op google adwords, alleen met een minimale order van 100 euro. Hoewel het geen kapitaal is, zou het zonde zijn dat te besteden aan iets dat niet werkt... ::)

 

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met adwords, maar ik vroeg me af of iemand wel eens op zoekwoorden heeft geadverteerd bij Ilse (of andere, op nederland gerichte services).

 

Wat waren de ervaringen, en zou je het een ander aanraden?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.