• 0

Verzameltopic Adverteren (in diverse titels & media)

Beste collega-ondernemers,

 

Onlangs heb ik een advertorial in de wekelijkse nieuwsbrief van De Zaak geplaatst. Deze nieuwsbrief wordt verstuurd naar zo'n 25.000 abonnees.

 

Een van de sales-medewerkers heeft mij vooraf laten weten dat:

 

"Het aantal doorclicks dat resulteert in verkoop varieert van 0.5 tot 8% ..."

 

Nou, dat zag er dus goed uit. Ik vroeg hem of een vermelding mij 120 verkopen zou kunnen opleveren (het minimaal vereiste aantal, om kostendekkend te kunnen werken), en hij schreef mij:

 

"Het resultaat dat je noemt lijkt me haalbaar, maar (dat zul je begrijpen) garanties kunnen we nooit geven, ..."

 

Kosten voor de advertorial: EUR 2.250,-.

 

Op 25-08 was het zover. De nieuwsbrief, met daarin mijn advertorial, werd verzonden. Ik heb even een exemplaar op mijn webserver geplaatst:

 

http://www.bluepark.nl/downloads/dezaak_25082003.htm

 

De resultaten zijn echter teleurstellend. Gisteren schreef ik in een mailtje naar de sales-medewerker:

 

Totaal aantal kliks (tot nu toe): 226 (maandag: 109; dinsdag: 92; woensdag: 25).

Totaal aantal verkregen klanten: 7.

Totaal aantal verkregen bestellingen: 9.

 

Dit betekent dat van de 25.000 leden slechts 0,90% doorklikte naar onze website. Het percentage doorklikkende abonnees dat uiteindelijk ook iets bestelde is prima: 3,10%. Uiteindelijk bestelde slechts 0,03% van alle abonnees iets bij ons.

 

Kosten per klik (op basis van EUR 2.250): EUR 9,96.

Kosten per verkregen klant: EUR 321,43.

Kosten per verkregen bestelling: EUR 250,-.

 

Kan iemand, met de nodige kennis van marketing, een oordeel geven over deze resultaten? Ik ben erg teleurgesteld en had zeker meer verwacht, maar is dat normaal? Wat vinden jullie van de gebruikte boodschap: zet die genoeg tot doorklikken aan?

 

En wie weet wat ik nu het beste kan doen?

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
P.S. ik zag dat je slechts 2 woorden in je account hebt, wil je voor de site een (kosteloos) aantal suggesties voor relevante zoektermen ontvangen, die het aantal kliks flink zullen laten stijgen?

 

Voor suggesties sta ik altijd open! Je ontwikkelt toch een soort bedrijfsblindheid. Ik had toen ik net begon niet eens het zoekwoord "teller" opgenomen. Gewoon geheel aan voorbij gegaan. Gelukkig dacht mijn vriendin met mee mee. Dus ik ben benieuwd wat je voor ogen hebt.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat Qualigo hier wil meediscussieren.

 

Het startbudget is 100 Euro, dus dat lijkt me geen drempel.

 

Voor grotere bedrijven zal dit niet zo snel een drempel zijn, maar voor kleinere bedrijven misschien wel. Zelf lijkt het je geen drempel, maar voor een aantal mensen hier was het wel een drempel. Misschien is het handig om te onderzoeken of bedrijven dit een drempel vinden. Als dit zo is zou je misschien een aantal meer klanten kunnen trekken met het verlagen van de vooruitbetaling.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Suggesties zijn altijd welkom natuurlijk. Ik heb inmiddels een stuk of 25 termen staan, waarmee ik ook al ervaring had bij google.

 

Het startbudget is 100 Euro, dus dat lijkt me geen drempel.

 

Het bedrag zelf zal het probleem niet zijn. Wat wel een probleem is dat je een potentiele klant eerst echt moet overtuigen van de kwaliteit van de service... want er zijn weinig mensen die zomaar 100 euro uit het raam gooien. Het ontmoedigd 'even proberen', ik denk dat meer mensen dat zouden doen als er geen minimum aan vastzat.

 

Op zo'n moment kopen ze een zoekterm, en wordt er nooit geklikt: no harm done. Loopt het wel: levert die campagne alsnog wel 100 euro (en meer) op.

Link naar reactie
  • 0

Bart heeft me deze ochtend een aantal mogelijke zoekwoord suggesties gegeven. Maarliefst 3.000! Deze worden door hem ook nog eens zo in mijn account bij QualiGo gezet. Ik ben benieuwd wat voor verandering in bezoekersaantal dit tot gevolg zal hebben. In ieder geval super dat Bart hier zo op ingesprongen is!

 

Hoe zijn de suggesties bij jou Ben? Bart had ook de bedrijfsnamen opgenomen, maar die heb ik er zelf maar weer uitgehaald. Op die zoekwoorden kom ik toch wel goed naar boven en dan ga ik natuurlijk niet betalen voor een advertentie ;D

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Een lijst van 1300 termen zoiets.. ik moet het nog doorspitten, er zitten veel suggesties bij voor termen met tikfouten etc., maar ook wel dingen die ik nog niet bedacht had - dus even zien of ik 'the big list' wil, of een paar specifieke termen erbij.

 

Maarja, ik ben nogal zuunig aangelegd qua adverteren ;)

Link naar reactie
  • 0

Kan best wezen, maar een waarschuwing kan geen kwaad. Ik heb vorig jaar geadverteerd bij zulke bedrijven en ik ben een hoop geld kwijt geraakt voor niets. Dus denk goed na voor je je handtekening zet. Vandaag kreeg ik ook weer zo'n mooie mailing: Een acceptgiro dat ik een bedrag moet betalen wil ik in hun gids blijven. Bij niet betaling wordt ik uit de gids verwijderd. 3 x raden wat ik ga doen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Tijdens het telefoongesprek werd me verteld dat ik de advertentie kosten volledig kan aftrekken. Hoe doe ik dat? Hoe moet ik dat in de boeken zetten?

 

Advertentiekosten zijn kosten die je maakt voor je bedrijf. Het zijn dus uitgaven die ten laste komen van je omzet. Boeken kun je deze onder de noemer reclamekosten, advertentiekosten e.d.

 

Groet

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

 

De BTW kun je niet aftrekken. De BTW die bij jou in rekening wordt gebracht verreken je uiteindelijk met de BTW die jij je klanten in rekening brengt. Boek de rekening die je krijgt exclusief BTW ten laste van de omzet exclusief BTW. Ofwel alles NETTO boeken. Het is namelijk niet de bedoeling dat de BTW straks op de winst en verliesrekening verschijnt.

 

Groeten

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Sorry, maar nu raak ik helemaal in de war. ??? Ik begrijp er nu helemaal niets meer van.

 

Normaal gesproken als ik een rekening invoer in Snelstart, berekend Snelstart altijd de btw die ik betaald heb. Ieder kwartaal kan ik dan een uitdraai laten maken van de btw die ik moet betalen/terug krijg.

 

Nu zeg jij dat ik alle rekeningen netto moet boeken. Maar hoe zit dat dan met m'n btw??? Snap het nu even niet meer. Sorry... Boekhouden is niet m'n sterkste punt. Facturen invoeren voor de btw, lukt nog wel, maar verder dan dat gaat m'n kennis niet echt. :)

Link naar reactie
  • 0

Ga eens hier op het forum zoeken.

Al veel ondernermers zijn benaderd voor de startersblad, maar of het allemaal zo geweldig is als het klinkt, dat is nog maar de vraag. Gebruik 'search' dus even.

Inderdaad. Stel daarbij nog eens de volgende vragen: Hoe vaak krijg je zelf een startersgids of bedrijvengids? En als je die al ontvangt, hoe goed kijk jij dan naar de advertenties die daarin staan?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Tijdens het telefoongesprek werd me verteld dat ik de advertentie kosten volledig kan aftrekken. Hoe doe ik dat? Hoe moet ik dat in de boeken zetten?

 

Advertentiekosten zijn kosten die je maakt voor je bedrijf. Het zijn dus uitgaven die ten laste komen van je omzet. Boeken kun je deze onder de noemer reclamekosten, advertentiekosten e.d.

 

Groet

 

Let op! Geen omzet = geen afrek. De kosten moet je dus gewoon betalen.

 

Welke klojo richt zich trouwens op argeloze starters om ze geld uit de zak te kloppen? Misdadig!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.