• 0

Hoofdvestiging in Dubai, filiaal in Nederland

(aangepast)

Beste mensen,

 

Ik heb zelf veel onderzoek gedaan naar wat het beste is voor mijn bedrijf kwa belasting en toch is het een en ander onduidelijk. Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een e-commerce bedrijf dat voornamelijk op bol.com verkoopt en binnenkort ook op Amazon Duitsland en Nederland. Momenteel maak ik ongeveer 11000 EUR bruto winst per maand. Ik ben van plan om over ongeveer 3 jaar het bedrijf te verkopen (na gegroeid te hebben). Daarom zit ik nu al te denken wat het voordeligste is kwa belasting. Ik ben dus op zoek naar manieren om belasting te ontwijken. Uit mijn onderzoek blijkt dat om op bol.com te kunnen blijven verkopen, ik in ieder  geval een vestiging moet hebben in Nederland om een KVK nummer te kunnen verkrijgen.

Ik zat eerst te denken om mijn hele bedrijf te emigreren naar Dubai om zo legaal belasting te kunnen ontwijken. Ik zou dan zelf ook naar Dubai emigreren en de feitelijke leidinggeving ook vanuit daar zou plaatsvinden. Echter, om een KVK nummer in Nederland te kunnen verkrijgen heb je een vestiging in Nederland nodig. Dat zou een filiaal kunnen zijn bijvoorbeeld. Dus ik dacht wellicht is het mogelijk om de hoofdvestiging in Dubai te hebben en enkel een filiaal in Nederland. 

Maar dan is het mij onduidelijk wat het verschil is, kwa belasting, tussen het hebben  van een hoofdvestiging (of een holding) in Dubai en een filiaal in Nederland versus het hebben van de hoofdvestiging in Nederland en helemaal niks met Dubai te maken hebben?  Voor mij is belastingontwijking gedurende de komende 3 jaar belangrijk, maar vooral ook de belasting ontwijken wanneer ik het bedrijf verkoop. 

Wellicht hebben jullie een betere constructie? Ik hoor heel graag van jullie!

 

Bij voorbaat dank!

aangepast door xbcc
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 uur geleden, JacobSX zei:

Wellicht hebben jullie een betere constructie? Ik hoor heel graag van jullie!

 

Bij voorbaat dank!

 

Bel eens met de belastingtelefoon, (vermijd dan wel het woord "ontwijking"), of huur een jurist of zo in. Met 11000 bruto winst per maand moet er dat toch wel af kunnen........

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

atlas1302 Bedankt voor je reactie. Ik wil alles legaal doen, daarom zeg ik belastingontwijking en NIET ontduiking.
 

Bert. Bedankt voor je reactie. Ik ben van plan om een jurist/fiscalist in te huren, maar ik dacht wellicht kan ik mij beter voorbereiden op dat gesprek als ik nog wat meer informatie hier vergaar.

aangepast door xbcc
Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden, JacobSX zei:

 

 Bedankt voor je reactie. Ik ben van plan om een jurist/fiscalist in te huren, maar ik dacht wellicht kan ik mij beter voorbereiden op dat gesprek als ik nog wat meer informatie hier vergaar.

Geen slecht idee, maar ga je dan ook leveren vanuit Dubai? Dagelijkse leiding vanuit Dubai van logistieke activiteiten in NL lijkt me niet erg handig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.