• 0

Onderzoek fiscus niet-relevante banktransacties verstrekken?

Goedemorgen,

 

Moet ik ook niet-relevante banktransacties verstrekken aan de fiscus ?

 

De NL fiscus wil t.b.v. de aanvaardbaarheid van de aangiften omzetbelasting de bankafschriften van mijn onderneming inzien.
Nu wil ik deze bankafschriften voor 99% wel verstrekken, maar enkele transacties wil ik eigenlijk niet laten inzien door de NL fiscus, omdat ze niet relevant zijn voor de NL aangiften omzetbelasting.

 

De volgende transacties wil ik NIET laten inzien:
BTW betalingen over mijn afstandsverkopen aan andere EU Belastingdiensten, omdat ik deze bedragen soms te laat heb overgemaakt. Ik vind dat iets tussen mij en de Belastingdienst van het EU land en niet iets waar de NL fiscus weet van hoeft te hebben. 

 

(Gelukkig wordt het vanaf 1 juli gemakkelijker voor Amazon en Bol.com verkopers zoals ik)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
15 minuten geleden, Maeszijnvraag zei:

Moet ik ook niet-relevante banktransacties verstrekken aan de fiscus ?

Alle banktransacties zijn voor de Belastingdienst relevant ...
... en daaronder vallen alle transacties van  zowel zakelijke als private bankrekeningen. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Maeszijnvraag zei:

De volgende transacties wil ik NIET laten inzien:
BTW betalingen over mijn afstandsverkopen aan andere EU Belastingdiensten, omdat ik deze bedragen soms te laat heb overgemaakt. Ik vind dat iets tussen mij en de Belastingdienst van het EU land en niet iets waar de NL fiscus weet van hoeft te hebben. 

Dat lijkt mij - en zeker voor de Belastingdienst - juist het meest relevante én interessante van alle transacties.

Heeft u soms iets te verbergen?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, Maeszijnvraag zei:

De volgende transacties wil ik NIET laten inzien:
BTW betalingen over mijn afstandsverkopen aan andere EU Belastingdiensten, omdat ik deze bedragen soms te laat heb overgemaakt. Ik vind dat iets tussen mij en de Belastingdienst van het EU land en niet iets waar de NL fiscus weet van hoeft te hebben. 

Ik kan me voorstellen dat je het gevoelsmatig liever niet deelt, maar eigenlijk is het geen probleem, toch? Het feit dat je een betaling aan een buitenlandse fiscus te laat hebt gedaan heeft verder toch geen invloed op jouw 'relatie' met de Nederlandse fiscus?

 

Volgens mij ben je verder niet in de positie om in het geval van een onderzoek door de fiscus zelf te beoordelen welke informatie wel of niet relevant voor hun onderzoek is, omdat ze inzicht in alle banktransacties mogen vragen.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Cosara zei:

 

Heeft u soms iets te verbergen?

 

 

Dat is het standaard excuus voor de controlestaat.

 

Ik merkte dat de Belastingdienst dit jaar ook opgaaf van niet-aftrekbare uitgaven vroeg, en dan moet je goed lezen om te begrijpen dat het om kosten gaat die via de V&W lopen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, TwaBla zei:
1 uur geleden, Cosara zei:

Heeft u soms iets te verbergen?

Dat is het standaard excuus voor de controlestaat.

Heeft U soms ook iets te verbergen ... waardoor ik meer belasting mag betalen?

 

Er mag - mijn inziens - best weer (wat/veel) meer controle van de Belastingdienst komen.

Het horizontaal toezicht bestaat alleen nog maar op papier.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Maeszijnvraag zei:

Omdat ik deze bedragen soms te laat heb overgemaakt. Ik vind dat iets tussen mij en de Belastingdienst van het EU land en niet iets waar de NL fiscus weet van hoeft te hebben. 

 

Denk je nou echt dat de fiscus het ene reet kan schelen dat je een rekening te laat hebt betaald? Van alle dingen die zij bij ondernemingen meemaken is een te late betaling wel het meest oninteressante.

 

Bovendien heb ik gemerkt dat je juist de aandacht op je vestigt door je in bochten te wringen. Maar het zou jammer zijn als je jezelf verdacht maakt door jouw aannames.

 

Hoe sneller een vollediger je de informatie geeft, des te eerder gaan ze er overheen. En soms vergeten ze dan juist dingen die hidden plain sight zijn.

 

Maar goed, het uitwissen van overboekingen van Europese omzetbelasting naar Europese Belastingdiensten bij een controle door een andere Europese Belastingdienst lijkt me sowieso niet zo handig 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.