• 0

Vof-vennoot uitkopen

Beste Forumleden,

 

Weten jullie of het mogelijk is een vennoot uit te kopen uit een VOF (momenteel 50/50) en iemand anders voor deze 50% deel te laten nemen?

 

Wat zijn de zaken waar ik op voorhand op moet letten?

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1
4 uur geleden, DaMedia zei:

Uitkopen is niet mogelijk, je zult de VOF moeten opheffen, verrekenen met elkaar en met een nieuwe partner een nieuwe VOF opzetten.

Dat kan best als er een overnamebeding in het VOF-contract is opgenomen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Mocht er geen VOF-contract waarin een voortzettingsbeding en/of overnamebeding is opgenomen, dan is het zaak deze eerst te maken vóórdat deze vennoot wordt uitgekocht.


Dat uitkopen gebeurt, naar ik hoop, toch wel in goede harmonie en gezamenlijke goedkeuring?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Cosara zei:

Mocht er geen VOF-contract waarin een voortzettingsbeding en/of overnamebeding is opgenomen, dan is het zaak deze eerst te maken vóórdat deze vennoot wordt uitgekocht.


Dat uitkopen gebeurt, naar ik hoop, toch wel in goede harmonie en gezamenlijke goedkeuring?

Ja dat gebeurt met gezamelijke goedkeuring. Het gaat er mij alleen om of we hetzelfde KVK nummer kunnen behouden met een nieuwe vennoot. Dit imv een bestaand leasecontract en kredietfaciliteit.

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, Paul Oudshoorn zei:

Het gaat er mij alleen om of we hetzelfde KVK nummer kunnen behouden met een nieuwe vennoot. 

 

Voor zover mij bekend kan dat als je alles in de juiste volgorde doet. En dat betekent sowieso eerst VOF contract met voortzettingsbeding  en mogelijk (maar zeker weten doe ik dat niet ) eerst toetreden nieuwe vennoot en pas daarna uittreden oude vennoot.

 

22 minuten geleden, Paul Oudshoorn zei:

Dit imv een bestaand leasecontract en kredietfaciliteit.

 

Je zult de financier en de kredietverstrekker wel (en vooraf) van de wijziging op de hoogte moeten stellen. Enerzijds is dat een contractuele verplichting, anderzijds kun je de uitredende vennoot anders niet ontslaan van de hoofdelijke aansprakelijkheid voor dit leasecontract en de kredietfaciliteit. Dat je met die melding het risico loopt dat de faciliteiten worden ingetrokken, beperkt of duurder worden gemaakt, is onvermijdelijk.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.