• 0

Btw afdracht zonnepanelen

Ik ben zzp’er (2011) en sinds 2013 heb ik zonnepanelen. Ieder kwartaal doe ik ook btw aangifte voor de panelen, jaarlijks betaal ik 60 euro, sinds 2013. De aangifte voor de zonnepanelen heeft een ander bedrijfsnummer voor de belasting dan de aangifte voor mijn bedrijf waarin ik als zzp er werk. Ik vraag me af of ik mijn “bedrijf” voor de zonnepanelen kan opheffen, en daarmee dus geen btw meer hoef af te dragen. Wie kan me hier antwoord op geven. Alvast dank, groet Mariëlle 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ondernemer kun je niet de BTW over de opwekking van electriciteit opgeven via het forfait. Je dient dat aan te geven op basis van daadwerkelijke opwekking, uitgesplitst naar wat je teruglevert en wat je privé gebruikt (over beide draag je BTW af).

 

Ondernemerschap voor het opwekken en terugleveren van energie is verder ook geen keuze. Dat is verplicht.

 

Wat is een trouwens een 'bedrijfsnummer'?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor je reactie, het bedrijfsnummer, weet eerlijk gezegd niet hoe het officieel heet, maar ik bedoel het nummer dat bij de belastingdienst is gelinkt aan het bedrijf. Bij mijn eerste onderneming eindigt dit op B01 en bij de tweede, die van de energieleverantie, op B02.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.