• 0

Borstvergroting aftrekbaar erotiek branche

Beste,

 

ik werk als online meesteres. 
dit houdt in dat ik via whatsapp, Skype en andere Chatmiddelen online sexuele chatdiensten aanbied, waarbij ik ook erotische foto’s en video’s deel van mezelf.

 

Mijn lijf is dus basicly mijn marketing. Ik heb me bij de KVK ingeschreven als ZZP’er en ik maak gebruik van de KOR regeling.

 

op dit moment heb ik 16.000 omzet dit jaar, dus mijn KOR regeling is bijna afgelopen (vanaf 20.000)

 

kosten maak ik zeer weinig omdat ik weinig onkosten heb met mijn bedrijf. Oftewel de winstmarge is heel hoog. Nu mijn vraag:

 

ik heb mijn borsten laten vergroten, bij een privé kliniek voor 5000 euro. Zou ik dit (gedeeltelijk) als aftrekpost kunnen schrijven bij het opgeven van de belasting volgend jaar? Zoals ik al beschreef is mijn lichaam in principe mijn grootste PR en ook gebruik ik dus foto’s tijdens chatsessies met klanten. Je zou dus kunnen stellen dat vergrote borsten bijdragen aan een verhoging van omzet.

 

ik ben zeer benieuwd, wie kan me helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Medische noodzaak van deze ingreep ontbreekt voor aftrekbaarheid in de IB-sfeer. Dus deze zou anders beargumenteerd en geaccepteerd moeten worden.

 

Secundaire vraag is op welk aangiftejaar de kosten betrekking zouden hebben. Wij kunnen het hele verhaal hier nog maar slecht in de tijd plaatsen.

 

Waarom pleeg je geen vooroverleg met de Belastingdienst na verzamelen van voldoende argumenten?

 

Mvg,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
9 uur geleden, TwaBla zei:

Er zijn nogal wat BNers met haarimplantaties. Die zijn aftrekbaar (fiscaal althans) als er sprake is van medische noodzaak, bv doordat de onderliggende persoon psychisch leidt aan zijn kaalwording.

 

Schijnt (voor prive aftrek) dan wel te helpen als het op doktersadvies zou zijn.

 

Quote

De huisarts van belanghebbendes echtgenote heeft geadviseerd tot een chirurgische ingreep gericht op het vergroten van haar borsten, aangezien zij aan zwaarmoedigheid en minderwaardigheidsgevoelens leed. Deze psychische druk vond zijn oorzaak in een lichamelijke onvolkomenheid met betrekking tot haar borsten. Hieruit kan worden afgeleid dat, ook al deed zich geen ziekelijke lichamelijke stoornis voor, toch sprake is geweest van ziekte, omdat daaronder niet alleen ziekelijke lichamelijke, maar ook ziekelijke psychische stoornissen zijn te begrijpen. In beginsel moet er voorts van worden uitgegaan dat een medische behandeling redelijkerwijs noodzakelijk is indien een medicus die behandeling aanbeveelt ter bestrijding van een lichamelijke of psychische stoornis. Hierbij doet niet ter zake dat de kosten niet door een ziektekostenverzekeringsmaatschappij worden vergoed, omdat een verzekeringsovereenkomst slechts aangeeft welke medische kosten worden vergoed, maar zich niet uitlaat over de aard en/of de noodzaak van de kosten die niet door de polisvoorwaarden worden gedekt. De kosten van de medische ingreep vormen derhalve ziektekosten.

 

Hof Amsterdam 10 oktober 1980, nr. 1693/78, V-N 1981, p. 1949.

 

aangepast door Maxn
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.