• 0

Moment van betaling aan leverancier [import producten private label]

(aangepast)

Beste forum vrienden.

 

Ik zit met een dilemma over het moment en de vorm van betaling aan mijn Indiase leverancier.

Dit is mijn eerste import order dus ben gebaat bij voorzichtigheid. Het gaat in deze om biologische voedingssupplementen.

 

De huidige fase waarin ik met deze leverancier zit:

-          Producten ter invoer, verpakking en prijs is duidelijk maar echter nog wel in het voorstadium van private label. Dit betekent dat de etiket en logo nog door mij zullen worden ontwikkeld.

 

Deze leveranciers is natuurlijk huiverig dat wanneer hij dit kostbare proces inzet (producten biologisch laten certificeren) de risico is dat het vastloop de kosten voor hem zijn. Aan de andere kant is de situatie in India met betrekking tot de corona niet echt rooskleurig. Dus daar zit ik dus mee. Maar los van deze aspecten zou ik graag weten hoe te handelen rondom deze kwestie. 

-          De leverancier wil echter 50% vooruitbetaling wanneer de proforma offerte door is    

-          Verder ben op het punt incoterm FOB voor te stellen en mij door een expediteur te laten begeleiden. Maar alleen het betalingsproces hodu mee enigszins bezig.

-          Zelf aan L/C maar dit is vrij prijzig in verhouding met de kwantiteit van de producten. Daarbij biedt mijn bank KNAB vrijwel geen optie op dit gebied. 

 

Onder de correspondentie  met mijn leverancier (voor verduidelijking vertaald)

1.       Tomorrow will generate a Purchase Order / Proforma Invoice and you have to make the payment of 50%. 

 Morgen genereert een Inkooporder / Proforma Factuur en moet u 50% betalen.

2.       Then we will share Pouch and Bottle dimensions.  

Vervolgens delen we de afmetingen van de zak en fles.

3.       You have to design a label and have to pass it with your organic body and share the approved label with us then we will pass the same label with our organic body. 

Je moet een label ontwerpen en het doorgeven met je biologische lichaam en het goedgekeurde label met ons delen, dan zullen we hetzelfde label doorgeven met ons biologische lichaam.

4.       Parallely production work will start and on the passing of the label final packing of product will start and as soon as packing finishes we will offer you material.

Parallelle productiewerkzaamheden starten en bij het passeren van het etiket begint de definitieve verpakking van het product en zodra de verpakking klaar is, zullen wij u materiaal aanbieden.

5.       Then you will have to do the balance payment and will dispatch material.

Dan moet u het saldo betalen en het materiaal verzenden.

 

 

Als er iemand hiermee ervaring heeft en mij kan instrueren of een gouden tip heeft wat eventueel een geschikte aanpak is,  zou dat uitstekend zijn.

 

Alvast bedankt

Purcam

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laat het me zo zeggen, ondernemen is niet risico vrij en zeker niet buiten de EU. Ik zou voor de eerste keer een trip maken naar India en laat je verrassen. Gezond verstand en kennis zal u leiden naar resultaat. Ik kan geen kip en klaar plan voor u maken, laat staan een gouden tip aanleveren.

 

Succes in ieder geval, en laat ons horen!

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, purcam zei:

 

3.       You have to design a label and have to pass it with your organic body and share the approved label with us then we will pass the same label with our organic body. 

Je moet een label ontwerpen en het doorgeven met je biologische lichaam en het goedgekeurde label met ons delen, dan zullen we hetzelfde label doorgeven met ons biologische lichaam.

 

 

Je snapt dat die organic body de instelling is die over wettelijke verpakkingseisen en teksten gaat?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Nee, (certificerings-)instelling die bepaalt of je iets in het commerciële verkeer als biologisch (organic) mag noemen/verkopen.

 

Biologische producten importeren (bron: kvk.nl)

 

Quote

Skal Biocontrole geeft informatie over het importeren van biologische producten, de certificeringseisen en de Europese en nationale wetgeving.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Hoeveel ervaring heb je met dit soort in mijn ogen complexe projecten?

 

En hoe goed kun je de vervolgstappen en mogelijke tegenslagen financieren?

 

Ik proef of krijg de indruk dat niet alle activiteiten uitgebalanceerd zijn.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.