• 0

Stoelverhuur overeenkomst [KVK inschrijving privé of vestigingsadres?]

(aangepast)

Hallo allemaal.

Ik wil graag aan de slag als Barbier (ZZPer) door bij een kennis een stoel te huren. Nu zegt hij dat ik me moet inschrijven op mijn woonadres bij de KVK. Maar op de website van de KVK als ik ga inschrijven, staat er dat ik bij het bezoekadres het adres moet opgeven waar de activiteiten plaatsvinden, dus het adres van zijn kapsalon. Maar hij zegt dat ik daar mijn thuisadres moet invullen.

Wat is nu juist om te doen? 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou in principe niks, alleen omdat er op de website van KVK staat bij het bezoekadres invullen, het adres waar de activiteiten plaatsvinden. Lijkt mij dat dat het adres is van de kapsalon. Reden dat ik het vraag is omdat ik alles graag op de juiste manier wil doen. Ik wil alles volgens de regels doen en geen problemen krijgen achteraf met de belastingdienst of iets dergelijks.

Als het klopt dat ik gewoon op mijn woonadres kan inschrijven is dat prima, alleen vraag me af of dat is hoe het hoort volgens de regels?

Link naar reactie
  • 1
40 minuten geleden, Barber zei:

Nou in principe niks, alleen omdat er op de website van KVK staat bij het bezoekadres invullen, het adres waar de activiteiten plaatsvinden.

2.8 Het adres van de onderneming is ......
Bij meerdere vestigingen: adres van de hoofdvestiging

 

Toelichting 2.8
Als het ondernemingsadres afwijkt van het privéadres van de eigenaar moet u aan de hand van bijvoorbeeld een huurovereenkomst of een bewijs uit het Kadaster aan­ tonen dat u dit adres voor uw onderneming mag gebruiken.

 

Aangezien de eigenaar van de kapsalon niet wilt dat u zijn adres als hoofd/werk/bezoekadres invult, dan wordt uw thuisadres dat dus.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Cosara zei:

2.8 Het adres van de onderneming is ......
Bij meerdere vestigingen: adres van de hoofdvestiging

 

Toelichting 2.8
Als het ondernemingsadres afwijkt van het privéadres van de eigenaar moet u aan de hand van bijvoorbeeld een huurovereenkomst of een bewijs uit het Kadaster aan­ tonen dat u dit adres voor uw onderneming mag gebruiken.

 

Aangezien de eigenaar van de kapsalon niet wilt dat u zijn adres als hoofd/werk/bezoekadres invult, dan wordt uw thuisadres dat dus.

 

 


Ik snap wat je zegt, ding is dat wij wel een huurovereenkomst gaan opstellen. Omdat het stoelverhuur is sluiten we 2 overeenkomsten, de huurovereenkomst en een samenwerkingsovereenkomst. 
 

In de huurovereenkomst zal uiteraard staan dat ik een stoel huur met daarbij ook wasbak en dergelijke. Het adres van de kapsalon zal in deze huurovereenkomst komen te staan, ik huur niet in stoel op mijn eigen woonadres natuurlijk. Vandaar dat het verwarrend is dat er dan wordt gezegd, dat ik me moet inschrijven bij de KVK op mijn woonadres. Omdat wij een huurovereenkomst sluiten, zou ik me toch juist in moeten schrijven met als bezoekadres, de kapsalon? 

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, Barber zei:

 

In de huurovereenkomst zal uiteraard staan dat ik een stoel huur met daarbij ook wasbak en dergelijke. Het adres van de kapsalon zal in deze huurovereenkomst komen te staan, ik huur niet in stoel op mijn eigen woonadres natuurlijk.

Wat als u bij vier andere kapsalons ook een stoel huurt of ook thuis gaat knippen?

Blijft zaak dat de verhuurder om moverende redenen niet wilt dat zijn adres als (hoofd)werkadres wordt geregistreerd.

Voor registratie in het handelsregister heeft u wel toestemming van de verhuurder nodig en dit moet als zodanig (bij deelverhuur) ook in het huurcontract worden vermeld.

 

Als het voor u zo belangrijk is, waarom dan geen stoel huren in een kapsalon die daar geen moeite mee heeft.

Voor de goede orde en verstandhouding ... u kunt het met de wetboek in de hand niet afdwingen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Cosara zei:

Wat als u bij vier andere kapsalons ook een stoel huurt of ook thuis gaat knippen?

Blijft zaak dat de verhuurder om moverende redenen niet wilt dat zijn adres als (hoofd)werkadres wordt geregistreerd.

Voor registratie in het handelsregister heeft u wel toestemming van de verhuurder nodig en dit moet als zodanig (bij deelverhuur) ook in het huurcontract worden vermeld.

 

Als het voor u zo belangrijk is, waarom dan geen stoel huren in een kapsalon die daar geen moeite mee heeft.

Voor de goede orde en verstandhouding ... u kunt het met de wetboek in de hand niet afdwingen.


Het is belangrijk voor mij omdat ik alles op de juiste manier wil opgeven richting de KVK, belastingdienst etc.

 

Maar ik begrijp dus dat als ik inschrijf op mijn woonadres bij de KVK, het geen probleem is dat de activiteiten gebeuren in de kapsalon? Het is volgens de wet niet noodzakelijk om ook het adres van de kapsalon op te geven als bezoekadres bij de KVK?

Link naar reactie
  • 1

Waarom zou jij jezelf willen beperken? Wat nu als het type samenwerking bevalt maar de locatie niet voldoende oplevert en je in de toekomst 3 dagen vanuit deze locatie werkt en 2 dagen vanuit een stoel in een andere zaak. Ga je dan de KvK inschrijving aan laten passen?

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, Barber zei:

Het is volgens de wet niet noodzakelijk om ook het adres van de kapsalon op te geven als bezoekadres bij de KVK?

Nee, niet noodzakelijk.

 

Zie ook deze informatie ... Inschrijving vestiging in bedrijfsverzamelgebouw

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 2

Ik ben zzp-er en werkte voor corona 90% van de tijd op de locatie van mijn opdrachtgever, toch staat alleen mijn woonadres als bezoekadres in de KvK.

En een marktkoopman die 6 dagen per week op een andere markt staat en ook afhankelijk van het seizoen op andere plekken heeft ook niet al zijn marktlocaties als adres in de KvK.

 

Ik snap dat het voor jou wat vreemd voelt omdat jij ook jou klanten gaat ontvangen. Maar de handelswet stelt slechts dat jij ingeschreven staat op een adres waar je bereikbaar bent (per post en telefoon). Maar de KvK zal, zoals al gezegd, alleen een adres inschrijven als jij toestemming hebt van de (rechtmatige) huurder of eigenaar van dat adres.

En dat is maar goed ook, anders zouden wildvreemden je adres kunnen misbruiken voor minder frisse plannetjes.

Jou zorg dat je niet juist staat ingeschreven is dus niet helemaal terecht, er zijn aanvullende eisen waaronder toestemming of het ontbreken daarvan waardoor je je niet kunt en hoeft in te schrijven op dat adres. Zolang je maar bereikbaar bent als onderneming op 1 adres.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.