• 0

Importeren uit Pakistan

Hallo allemaal,

 

Ik ben (zakelijk) bezig met het laten produceren van goederen uit Pakistan. Ik heb daarover een aantal vragen en ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen.

Wat ik mij wel afvraag is het volgende:

- Hebben jullie tips/adviezen hoe ik erachter kan komen dat mijn producten niet door kinderen/ in goede omstandigheden worden gemaakt?

- Met welke juridische zaken moet ik rekening houden?

- Wat bedragen de importheffingen in Pakistan?

- Ik laat een eigen lijn produceren, heb ik hiervoor iets van patent nodig? Wat kan ik doen tegen merkbescherming? 

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

Marlijn 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
6 minuten geleden, Marlijn zei:

Wat ik mij wel afvraag is het volgende:

- Hebben jullie tips/adviezen hoe ik erachter kan komen dat mijn producten niet door kinderen/ in goede omstandigheden worden gemaakt?

Ter plekke gaan kijken en onderhandelen ... dus niet zittend achter het bureau via internet.

 

zie ook:

RVO - landenoverzicht - Pakistan

Zakendoen in Pakistan

 

10 minuten geleden, Marlijn zei:

- Ik laat een eigen lijn produceren

 heb ik hiervoor iets van patent nodig?

Wat kan ik doen tegen merkbescherming? 

Kleding?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, Bert. zei:

Op goederen van oorsprong uit Pakistan worden geen invoerrechten geheven als de importeur op de voorgeschreven wijze (attest van oorsprong) de oorsprong kan aantonen.

Niet nul maar wel verlaagd.

 

De EU verlaagt haar invoerrechten op meer dan twee derde van de tarieflijnen voor hun uitvoer.

Begunstigde landen: Armenië - Bolivia - Kaapverdië - Kirgizië - Mongolië - Pakistan - Filipijnen - Sri Lanka

Het huidige SAP + is geldig tot 2023.

 

bron: Stelsel van algemene preferenties Plus (SAP +)

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 23-5-2021 om 13:33, Cosara zei:

Niet nul maar wel verlaagd.

Er zijn verschillende gradaties, standaard, APS+  en EBA.

 

Standard GSP for low and lower-middle income countries. This means a partial or full removal of customs duties on two third of tariff lines.

 

GSP+: the special incentive arrangement for sustainable development and good governance. It slashes these same tariffs to 0% for vulnerable low and lower-middle income countries that implement 27 international conventions related to human rights, labour rights, protection of the environment and good governance.

 

EBA (Everything But Arms): the special arrangement for least developed countries, providing them with duty-free, quota-free access for all products except arms and ammunition.

 

Pakistan valt onder GSP+, dus vrij van invoerrechten (mits de goederen voldoen aan de criteria voor oorsprong uit Pakistan en de oorsprong op de juiste manier aangetoond wordt).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.