• 0

extra handelsnaam

hi,

 

Ik ben in November gestart als ZZP'er in de kunst branche, dus muurschilderingen logo's etc.

Nu wil ik iets nieuws beginnen waarbij ik ook echt spullen ga verkopen.

Dit gaat om gecustomizede schoenen, kleding en producten en ik hoop uiteindelijk ook een echt eigen merk hiermee op de zetten.

 

Nu heb ik mijn bedrijfsnaam laten staan zoals het was en een extra handelsnaam toegevoegd en daarbij geprobeerd de bedrijfsactiviteiten goed te omschrijven.

Ik vraag mij nu af hoe dit werkt op het gebied van boekhouding. Kan alles gewoon onder dezelfde boekhouding blijven. Want daar staat alles nog onder de 'oude' naam.

Het ding is alleen dat ik al opdrachten doe voor mijn nieuwe handelsnaam en heb de spullen daarvooraangschaft op de oude. Ik heb ook een zakelijke reking daarvoor. Kan dit allemaal gewoon zo blijven. Want nergens kan ik goed vinden wat alle ins en outs zijn op dit gebied.

 

alvast bedankt voor de moeite

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
28 minuten geleden, maxime d zei:

Ik ben in November gestart als ZZP'er in de kunst branche, dus muurschilderingen logo's etc.

Nu wil ik iets nieuws beginnen waarbij ik ook echt spullen ga verkopen.

Dit gaat om gecustomizede schoenen, kleding en producten ...

Kunst is kunst.

Alles had prima onder één bedrijfsnaam ondergebracht kunnen worden ... als de bedrijfsnaam dat niet in de weg staat.

AH verkoopt ook meer dan alleen groente en fruit. De activiteiten van Groenteman AH, Broodbakker AH, Slager AH en de Kruidenier AH kunnen prima samen verder onder de naam AH.

 

30 minuten geleden, maxime d zei:

Nu heb ik mijn bedrijfsnaam laten staan zoals het was en een extra handelsnaam toegevoegd en daarbij geprobeerd de bedrijfsactiviteiten goed te omschrijven.

Ik vraag mij nu af hoe dit werkt op het gebied van boekhouding. Kan alles gewoon onder dezelfde boekhouding blijven. Want daar staat alles nog onder de 'oude' naam.

Als eenmanszaak maakt het voor de Belastingdienst niet uit waar en hoe de inkomsten binnenkomen en de kosten eruit gaan. Alle activiteiten kunnen in dezelfde boekhouding  gevoerd worden. Voor hun telt alleen het totale inkomstenplaatje.

Voor jezelf kan het echter interessant zijn om de activiteiten wel te splitsen, waardoor je inzicht krijgt in het rendement van de verschillende activiteiten.

Maar ook dat kan in één en dezelfde boekhouding plaatsvinden.

 

Het is overigens wel goede zaak om de (extra) activiteiten zo goed mogelijk te omschrijven. Maar voor elke activiteit is het niet verplicht om daarbij ook een nieuwe handelsnaam te te voeren.

 

Voor omschrijving van de activiteiten zie: Overzicht Standaard Bedrijfsindeling - SBI-codes

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.