• 0

domeinnaam = activa?

Ik heb onlangs een domeinnaam gekocht voor $200. Ik wil deze als activa op de balans zetten.

 

Ik gebruik een standaard boekhoud pakket met vrij ouderwetse activa (onroerend goed, machines, inventaris en vorderingen, dat is het wel zo'n beetje). Heeft iemand ervaring met 'elektronische' activa? Wat worden hier doorgaans voor grootboekrekeningen voor gebruikt?

 

Ik zou ook kunnen denken aan patenten en dergelijke. Als ik die op de balans wil waarderen, hoe doe ik dat?

 

Mvgr,

Sander.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Skruger, ik zou die $ 200 gewoon maar als kosten nemen. Het is geen geweldig groot bedrag en de belastingdienst zal er dan ook niet moeilijk over doen als je deze aanschaf niet activeert.

 

@guru:

Het ligt er natuurlijk aan wat het domein is, maar 200 dollar is echt niet extreem veel.

Link naar reactie
  • 0

@guru:

Het ligt er natuurlijk aan wat het domein is, maar 200 dollar is echt niet extreem veel.

 

Vandaar dat ik hem maar eerst vraag wat precies de domeinnaam is die hij heeft gekocht, want als die niet speciaal, erg pakkend of erg kort is, dan is 200 dollar dus wel veel, want een domeinnaam registreren is slechts tientjeswerk tegenwoordig.

Link naar reactie
  • 0

Domeinnamen worden langzaam aan meer waard. Heb er een paar maanden geleden één voor bijna € 1500 verkocht.

 

1 reden is de online reclame. Als je uitingen tussen veel andere gelijksoortige uitingen staat b.v. Adwords of Adsense, dan kan een onderscheidende domeinnaam je een hogere respons opleveren. En dat bespaart uiteindelijk weer geld. Wij hebben hier aantoonbare cases waarbij het inzetten van nieuwe, beschrijvende, domeinnamen een sterke responsverbetering opleverde.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Domeinnamen worden langzaam aan meer waard. Heb er een paar maanden geleden één voor bijna € 1500 verkocht.

 

Iedereen wilt altijd graag meedelen voor hoeveel hij een domeinnaam heeft gekocht of verkocht. Post dan ook eens een keer de desbetreffende domeinnaam erbij, zodat iedereen kan zien aan de naam waarom jij er zoveel voor hebt kunnen vangen. Wellicht dat sommige jongens hier weer handel in zien en actief naar dit soort pakkende domeinen op zoek gaan.

 

1 reden is de online reclame. Als je uitingen tussen veel andere gelijksoortige uitingen staat b.v. Adwords of Adsense, dan kan een onderscheidende domeinnaam je een hogere respons opleveren. En dat bespaart uiteindelijk weer geld. Wij hebben hier aantoonbare cases waarbij het inzetten van nieuwe, beschrijvende, domeinnamen een sterke responsverbetering opleverde.

 

dus jij zegt dat de rede dat een domeinnaam veel waard is door online reclame komt. hoe bedoel je dit precies, want naar mijn mening hebben de voorbeelden die je opnoemt puur het mechanisme: hoe meer je betaalt/biedt, hoe hoger je komt te staan en dus heb je een betere visibiliteit. Staat los van je domeinnaam. Verder als je het over rankings hebt in de zoekresultaten, dan is het een combinatie van keywords, opbouw van de site en hoeveel andere kwalitatieve sites naar jouw site linken. Ook dit kan ik met een willekeurig domein doen. Online reclame is natuurlijk heel breed, daarom vraag ik je ook om jou om jouw redenering wat uitgebreider uit te leggen van wat je precies bedoelt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Guru,

 

De vraag was, hoe boek ik mijn domeinnaam als activum. Als je een discussie wil starten over de prijs van domeinnamen, verzoek ik je een nieuw topic te starten. Skruger heeft zijn antwoord, deze gaat op slot.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.