• 0

passiva en activa [verschil in balans]

(aangepast)

Beste mensen,

 

Ik hoop dat jullie het goed maken.

 

Ik had namelijk een vraag over de balans, namelijk het volgende: 

 

De creditzijde van mijn balans ia hoger dan mijn debetzijde (dit is  zonder de ondernemersvermogen)

 

bijv:  activa: bank: 453

 

passiva: netto lonen 43218

                  loonheffingen: 6312

 

Hoe krijg ik dit in balans?

 

Mijn dank is groot!

 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, Faysel020 zei:

bijv:  activa: bank: 453

 

passiva: netto lonen 43218

                  loonheffingen: 6312

Moet jij met die €453 nog €43218 aan openstaande (niet uitbetaalde) lonen betalen (nog niet te spreken over de €6312 loonheffing) ??? Hoe ga je dat doen?

 

Als die €43218 gaat om reeds uitbetaalde lonen dan horen die niet op de balans thuis maar in de winst & verlies rekening.

 

Loonheffing, als die nog niet betaald is, hoort e.v. wel op de balans. Als die wel al betaald is hoort die ook niet op de balans maar moet samen met netto lonen in de w&v.

 

Verder is er inderdaad te weinig informatie om wst zinnigs te zeggen over het wel of niet kloppen van de balans.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gok dat er simpelweg een verkeerd soort grootboekrekening is gekozen, hetzij bij het inboeken van de netto lonen, hetzij bij het betálen van de netto lonen.

Ik ga er dan ook vanuit dat de liquide middelen over zijn ná de betaling van de netto lonen. Oftewel: bij de daadwerkelijke bankafschrijving van de netto lonen moet dat ook geboekt op die netto lonen rekening, zodat die weer afneemt. Hetzelfde bij de loonheffingen. Zodra je die daadwerkelijk overmaakt, boek je die daarop weer af. Aan het eind van het jaar staan die dan weer op nul (als je die allemaal voor het eind van het jaar hebt voldaan), en anders staat er misschien nog een maandje open (namelijk december).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.