• 0

testers voor programma in ontwikkeling

Ik ben in mijn vrije tijd bezig met het ontwerpen van software echter zit ik vaak met algemene problemen over wat praktisch is.

 

Het is internetbased en gewoon via internet te gebruiken. Er hoeft niks geinstalleerd te worden op je eigen computer. De functionaliteiten zijn al redelijk uitgebreid, maar er moet naar mijn idee nog veel bij in. Ik ben bereid de gebruikers een gratis account te geven.

 

Zijn er hier mensen die af en toe willen meekijken en tips willen geven? Dus een soort van testers? Goede ideeen voor functionaliteit worden er ook in verwerkt.

 

*het is momenteel niet commercieel, maar als het naar mijn idee helemaal af is kan het dat wel worden. Het is momenteel een leuk hobbyproject.*

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je anderen laat meewerken in hun vrije tijd, zonder vooruitzicht van een vergoeding, wordt dit "open source" genoemd. Kijk eens op www.sourceforge.net, daar staan veel van dit soort gezamelijke projecten op. Misschien kun je er zelf een opzetten, dan heb je meteen een gestructureerde omgeving om in te werken. Je moet namelijk aan versiebeheer doen, bug tracking, etc. Success!

 

Edit: Ik zie eigenlijk dat ik je vraag niet goed heb gelezen. Je zoekt alleen testers, en niet medeontwikkelaars. Als je open source gaat dan heeft dat ook consequenties voor je juridische positie wat betreft trade mark etc.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Als je anderen laat meewerken in hun vrije tijd, zonder vooruitzicht van een vergoeding, wordt dit "open source" genoemd. Kijk eens op www.sourceforge.net, daar staan veel van dit soort gezamelijke projecten op. Misschien kun je er zelf een opzetten, dan heb je meteen een gestructureerde omgeving om in te werken. Je moet namelijk aan versiebeheer doen, bug tracking, etc. Success!

 

Het geheel wordt niet opensource of GNU, daar heb ik al wel genoeg ervaring mee. Het is ook niet dat ik nu from scratch begin. Er werken al een aantal mensen mee. Echter ik wil het geheel doorontwikkelen als product.

 

Er zijn genoeg mensen die hier commercieel mee bezig willen en willen overkopen, maar het is naar mij idee nog niet goed genoeg en nog niet af.Er is dus best een kans dat dit over een jaar een verkrijgbaar pakket is hoor, maar dat is voor mij nu niet belangrijk. Ik wil mijn onlinepakket af hebben en goed hebben. Er zitten nu dingen als facturatie en klantbeheer in.

 

*als dit hier niet gewenst is, dan heb ik daar ook wel begrip voor*

Link naar reactie
  • 0
  • 0
Ik wil mijn onlinepakket af hebben en goed hebben. Er zitten nu dingen als facturatie en klantbeheer in.

 

Af is software nooit in mijn ervaring dus daar hoef je niet op te wachten (stabiel en goede error reporting is wel erg praktisch)

 

Wordt je software ook al daadwerkelijk (dagelijks) gebruikt?

 

Wil ook wel een blik werpen. Ben dagelijks bezig met webbased software. Merendeel draait op intranet of op afgesloten gedeeltes van sites, weinig te showen dus ;)

Link naar reactie
  • 0

testers heb je op verschillende niveau's.

ten eerste moet je als programmeur je software zo goed testen dat je er redelijk zeker van bent dat er onder normale omstandigheden geen fouten optreden (daar gaan de meeste programmeurs al in de fout).

Dan huur je testers in (stagiaires b.v.) die de software systematisch testen.

Vrienden en familie kunnen de volgende fase zijn, als beta testers.

Je eerste klanten kopen de software voor een test-prijs. Dat zijn klanten die veel voordeel hebben van je software en die bereid zijn bugs voor lief te nemen in ruil voor het first mover advantage en extra support. Ze krijgen inspraak in nieuwe features.

 

Tenslotte is je product af en beginnen de eerste klanten ook nog fouten of tekortkomingen te vinden.

 

Jij hebt het over een hobby project, dus sla je het inhuren van stagiaires of professionele testers over. Vrienden en familie (en wij hier) moeten dus extra hun best doen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Gebasseerd op PHP, Pear, Smarty.

Multi-account/multi-user.

Ben nu bezig met een rewrite.

Werkt module/package based.

Het platform zou je kunnen vergelijken met debian.

Waar je dan dmv apt-get makkelijk modules/packages in kan zetten.

Foutmelding en rechtenbeheer gaat via platform.

Sommige modules zijn (deels) dependent aan elkaar.

 

Heel mooi technisch verhaal, maar wat is het nou voor software? (Als simpele gebruiker weet ik nu nog niets).

 

Ik wil wel testen, stuur maar een pm.

Link naar reactie
  • 0

Heel mooi technisch verhaal, maar wat is het nou voor software? (Als simpele gebruiker weet ik nu nog niets).

 

Ik wil wel testen, stuur maar een pm.

 

Sorry, was even de technische achtergrond.

 

Het is een *vergeef me als ik verkeerde termen gebruik* modulair platform waarin CRM, boekhouding, communicatie etc. te doen is.

 

Ik heb een soort van hoofdplaat gemaakt en daarin kun je allemaal kaartjes stoppen. Dus afhankelijk van je wensen kies je je pakketten.

 

Momenteel zijn de volgende (algemene) pakketten er:

-klantenmanagement

-ledenmanagement

-facturatie

-productmanagement (dus al je producten en diensten)

-websitemanagement

-> menu

-> evenementen

-> news

 

-mailcenter, dus een e-mail naar al je klanten.

 

er zijn heel veel maatwerk modules al gemaakt, maar die zullen niet voor iedereen handig zijn.

 

een crediteuren module en inkopen module staan bovenaan de lijst momenteel.

 

Ik zal iedereen die geintresseerd is een demo-account geven zogauw ik het op het internet heb staan, draai nu alles nog hier lokaal op een webservertje.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt wel interessant, mag ik ook een testaccountje?

 

ik hoop in het weekend de eerste testaccountjes te verstrekken.

Er wordt momenteel een domein geregistreerd om alles op online te zetten.

Ik zal iedereen die dat wil een PBtje hierover doen zogauw ik spul online heb.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil het ook best testen als je nog een technische of marketingtechnische visie nodig hebt. Heb altijd plezier in het zoeken naar veiligsheidslekken in PHP.

 

Heel tof dat iedereen mee wil helpen en meedenkt! Waardeer ik echt!

 

We hebben een semi-permanente naam bedacht en het domein wordt as we speak geregistreerd. Nu al bedankt voor allen die willen helpen mijn dank is enorm!

 

Ik zal proberen echt zsm iets online te krijgen... ik laat morgen weer van me horen!

Link naar reactie
  • 0
Momenteel zijn de volgende (algemene) pakketten er:

-klantenmanagement

-ledenmanagement

-facturatie

-productmanagement (dus al je producten en diensten)

-websitemanagement

-> menu

-> evenementen

-> news

 

-mailcenter, dus een e-mail naar al je klanten.

 

er zijn heel veel maatwerk modules al gemaakt, maar die zullen niet voor iedereen handig zijn.

 

een crediteuren module en inkopen module staan bovenaan de lijst momenteel.

 

En dit maak je voor je hobby zonder commerciele belangen ???

Link naar reactie
  • 0

Momenteel zijn de volgende (algemene) pakketten er:

-klantenmanagement

-ledenmanagement

-facturatie

-productmanagement (dus al je producten en diensten)

-websitemanagement

-> menu

-> evenementen

-> news

 

-mailcenter, dus een e-mail naar al je klanten.

 

er zijn heel veel maatwerk modules al gemaakt, maar die zullen niet voor iedereen handig zijn.

 

een crediteuren module en inkopen module staan bovenaan de lijst momenteel.

 

En dit maak je voor je hobby zonder commerciele belangen ???

 

Ik vindt het leuk natuurlijk krijg voor zo'n maatwerk iets wel een paar euro. En uiteindelijk zou het misschien wel commercieel kunnen gaan, maar dat zie ik dan wel. Ik doe het gewoon in de vrije tijd momenteel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.