Jouw AliExpress-bestelling wordt vanaf 1 juli 2021 duurder

Aanbevolen berichten

Wij hebben net een boosterkit voor een truck besteld op een Amerikaanse site. Het is gewoon dropshopping en wordt geleverd vanuit China. Shipping kosten 200 euro.. terwijl het setje maar  120 euro kost. Ik bedoel maar, het systeem is hier ook allang gekeerd omdat de meeste pakketten gewoon worden geweigerd en terug gestuurd, of juist gewoon blijven liggen.

 

Daarom alleen nog maar verzending via Fedex,DHL, UPS en dan weet je de prijzen wel. E-bay verkopers leveren al helemaal niet meer naar CV. Ooh krijg net een mail de verzending is met 5 dagen uitgesteld omdat daar (China) iedereen met vakantie is, je moet het maar geloven.

Link naar reactie
19 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Dat vraag ik me ook af: krijg je dan toch 4 euro inklaringskosten en 0.00 euro BTW?
Zo niet is het denk ik iets te aantrekkelijk om alle zendingen naar de EU te markeren als 'waarde 0'. 

Zoals al eerder geschreven, de douane kent geen zendingen met 0 waarde. Dat het gratis als monster o.i.d. weg gegeven wordt maakt niet uit,  ook dan moet voor bepaling van de douanewaarde altijd nog een waarde opgegeven worden. 

 

19 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

In principe moet de douane dan gaan inspecteren of de inhoud van een pakketje daadwerkelijk waardeloos is. Hoe ze dat willen gaan doen weet ik niet: 

Dat moeten ze nu ook al met zendingen waarvan de verzender expres een lage waarde vermeldt om onder de 22 Euro grens te blijven.  Niets nieuws dus. Nu glipt daar al een hoop doorheen omdat de volumes te groot zijn (het bedrag van 7 miljard Euro gemiste belastingopbrengst is misschien nog wel aan de lage kant.....). 

Link naar reactie
53 minuten geleden, Bert. zei:

Dat moeten ze nu ook al met zendingen waarvan de verzender expres een lage waarde vermeldt om onder de 22 Euro grens te blijven.  Niets nieuws dus. Nu glipt daar al een hoop doorheen omdat de volumes te groot zijn (het bedrag van 7 miljard Euro gemiste belastingopbrengst is misschien nog wel aan de lage kant.....). 

 

Denk dat het verstandig is om verschillende belastingen uit elkaar te houden. Geef je een zakenrelatie een pen kado, dan is deze eventueel wel belast met importheffingen, maar hoef je er geen btw over af te dragen. Stuur je de pen vanuit het buitenland, dan lijkt het nu alsof er buiten de rechten ook nog btw over moet worden afgedragen. Dat lijkt me niet de correcte werkwijze.

Link naar reactie
(aangepast)
6 uur geleden, Tonino zei:

Denk dat het verstandig is om verschillende belastingen uit elkaar te houden. Geef je een zakenrelatie een pen kado, dan is deze eventueel wel belast met importheffingen, maar hoef je er geen btw over af te dragen. Stuur je de pen vanuit het buitenland, dan lijkt het nu alsof er buiten de rechten ook nog btw over moet worden afgedragen. Dat lijkt me niet de correcte werkwijze.

 

Als je iets kado krijgt van vrienden of familie uit het buitenland dat boven het drempelbedrag zit (dat er dadelijk niet meer is) dan moet er toch ook gewoon  BTW over betaald worden?!

Zie het rekenvoorbeeld van de BD: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_particulieren_aan_particulieren/rekenvoorbeeld

 

En ook als de zending van een bedrijf afkomstig is maakt het voor wat je moet betalen niet uit of je het wel of niet zelf besteld hebt: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/

 

Quote

Het maakt niet uit of u de goederen wel of niet hebt besteld. Een voorbeeld van niet bestelde goederen zijn relatiegeschenken.

 

Dus da's geen nieuwe werkwijze.

 

aangepast door Maxn
Link naar reactie
2 uur geleden, Maxn zei:

 

In dat voorbeeld zijn geen inklaringskosten meegenomen. Die betaal je aan de vervoerder, niet aan de belastingdienst, maar ze moeten wel betaald worden. 

 

Als ik het correct begrijp dan betaal je pakweg 4.21 extra voor een zending met een waarde (inclusief verzendkosten) van 1 euro. Dat is gewoon een heffing die praktisch 421% is, en compleet realistisch scenario als je ziet van je online kunt kopen voor $0.99 shipped.

 

Hoeveel er doorheen glipt durf ik niet te zeggen, maar dat zal momenteel redelijk veel zijn gezien de afzenders gewoon een laag bedrag vermelden, tenzij het iets heel duurs is wat verzekerd verzonden moet worden. 

 

Het gaat sowieso moeilijke situaties opleveren: Wat als iets defect raakt, en ik dat retourneer aan de fabrikant, waarna de fabrikant mij een gerepareerd of vervangend product stuurt? Hoewel de fabrikant dit wellicht geheel gratis doet, moet ik dan alsnog inklaringskosten en btw betalen over de zending? En in zo'n geval, kan ik die ook terug krijgen bij het verzenden van het defecte goed naar buiten de EU? Nog even afgezien dat een defect goed natuurlijk minder waard is dan een werkend. 

 

Mij overigens niet duidelijk waarom producten geen waarde van 0 kunnen hebben, of zelfs een negatieve waarde (afval, bijvoorbeeld). 

 

Men kijkt ook naar de waarde als die verder niet vermeld is, maar hoe bepaal je dat in vredesnaam? Het bedrag dat je ergens voor betaald heb is blijkbaar niet leidend, en ik kan me niet voorstellen dat van alle mogelijke goederen een vastgestelde waarde bestaat. Wat is in vredesnaam de waarde van een ballpoint pen? 12 voor een euro bij de action? 7 euro per stuk op schiphol? 

Link naar reactie
19 uur geleden, Tonino zei:

 Geef je een zakenrelatie een pen kado, dan is deze eventueel wel belast met importheffingen, maar hoef je er geen btw over af te dragen. Stuur je de pen vanuit het buitenland, dan lijkt het nu alsof er buiten de rechten ook nog btw over moet worden afgedragen. Dat lijkt me niet de correcte werkwijze.

 

Eén ingevoerde pen (tenzij het een hele dure is) is niet belast met invoerrechten, de grens voor heffing van invoerrechten is immers 150 Euro. 

 

Als je een zakenrelatie een pen cadeau geeft betaal je in principe de BTW zelf want je hebt dan geen recht op aftrek van voorbelasting (tenzij je onder het drempelbedrag blijft). 

Als je vanuit het buitenland een pen naar een zakenrelatie wil sturen en je wil voorkomen hij aan PostNL de inklaringskosten en BTW moet betalen zal je zelf moeten zorgen dat de aangifte in jouw naam gebeurd. 

 

Als je een zakenrelatie een (al ingeklaarde) pen cadeau geeft betaal je op grond van het BUA in principe de BTW zelf want je hebt dan geen recht op aftrek van voorbelasting (tenzij je onder het drempelbedrag blijft).

 

11 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Als ik het correct begrijp dan betaal je pakweg 4.21 extra voor een zending met een waarde (inclusief verzendkosten) van 1 euro. Dat is gewoon een heffing die praktisch 421% is, en compleet realistisch scenario als je ziet van je online kunt kopen voor $0.99 shipped.

 

Nee, de heffing is 21%. De 4 Euro zijn kosten, al zal het voor de consument waarschijnlijk worst wezen wie de 4 Euro en wie de 21 cent opstrijkt. De 4 Euro geldt trouwens alleen bij online betaling, bij betaling op een Post NL afhaalpunt is het 7 Euro. 

11 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Het gaat sowieso moeilijke situaties opleveren: Wat als iets defect raakt, en ik dat retourneer aan de fabrikant, waarna de fabrikant mij een gerepareerd of vervangend product stuurt? Hoewel de fabrikant dit wellicht geheel gratis doet, moet ik dan alsnog inklaringskosten en btw betalen over de zending? En in zo'n geval, kan ik die ook terug krijgen bij het verzenden van het defecte goed naar buiten de EU? Nog even afgezien dat een defect goed natuurlijk minder waard is dan een werkend. 

Retourneren van een defect product is een geldige reden om de betaalde invoerrechten/BTW  terug te vragen.  Dat het defecte goed bij retournering minder waard is doet er niet toe, je vraagt immers terug wat je bij de invoer afgedragen hebt, Dat geldt uiteraard niet voor inklaringskosten en eventuele kosten voor de retourzending.

 

Het belangrijkste doel van al deze maatregelen is niet om de consument met extra kosten op te schepen. Dit kan allemaal voorkomen worden als de verkoper de BTW heft bij de point of sale, en zich dus registreert in de IOSS. Dan heb je ook geen gedoe bij retourzendingen, ervanuit gaande dat je het product terug stuurt en dan je hele aankoopbedrag inclusief BTW terugkrijgt. 

11 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Mij overigens niet duidelijk waarom producten geen waarde van 0 kunnen hebben, of zelfs een negatieve waarde (afval, bijvoorbeeld). 

Een product heeft altijd een waarde, de pen die Tonino gratis weggeeft staat ook ergens in zijn boeken met een voorraadwaardering. Zelfs aan afval kan een prijskaartje gehangen worden. Of daar echt over geheven wordt is een heel ander verhaal, dat hangt af van de bestemming. Als het doel vernietiging is kan dat zonder betalen van invoerrechten/BTW.

 

11 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Men kijkt ook naar de waarde als die verder niet vermeld is, maar hoe bepaal je dat in vredesnaam? Het bedrag dat je ergens voor betaald heb is blijkbaar niet leidend, en ik kan me niet voorstellen dat van alle mogelijke goederen een vastgestelde waarde bestaat. Wat is in vredesnaam de waarde van een ballpoint pen? 12 voor een euro bij de action? 7 euro per stuk op schiphol? 

Het bedrag dat de consument betaalt is wel leidend. Bij een normale koop-verkoop is in de transactiewaarde de basis voor de douanewaarde (waarover evt. invoerrecht en BTW gerekend wordt). Als jij bij Ali voor een pen 2 Euro betaalt is dat de waarde voor de inklaring, ook al kost die pen in een Nederlandse winkel 4x zo veel. Probleem hierbij is vaker dat er juist niet aangeven wordt tegen de werkelijk betaalde prijs omdat die door de Chinese verzender te laag wordt opgegeven. Bij dropshipping  is dit waarschijnlijk nog een graadje erger, die Chinees zal echt niet de verkoopprijs van de dropshipper op het pakket zetten. 

 

 

Link naar reactie

Het zal me benieuwen hoe dit volgende maand gaat werken eigenlijk, ook de logistiek van het hele gebeuren. 

 

Praktisch gezien denk ik dat de kans redelijk groot is dat er veel niet gecontroleerd gaat worden, dat is momenteel ook al het geval. Ik heb bijvoorbeeld wel eens iets van $100 uit china gekocht, waar de verkoper ook nog $100 op had gezet, en gezien het een vrij kleine partij is denk ik niet dat ze enige deal met de Nederlandse belastingdienst hadden. Pakket kwam gewoon aan zonder heffing, maar dat lijkt momenteel een kwestie van toeval: ik ken ook wel voorbeelden van mensen die bijvoorbeeld een smartphone bestelden en wel moesten betalen voor de belasting. 

 

Vraag is hoe ze dat gaan doen als alle pakjes onder de 22 euro ook ingeklaard moeten worden... het gaat niet om een paar pakjes per dag, maar om honderdduizenden. 

Link naar reactie

Die worden praktisch gezien gewoon tegen gehouden of terug gestuurd in het gunstigste geval. Ali reageert daarop dat pakketjes onder die grens verscheept gaat worden met....fedex, ups, Dhl

15 minuten geleden, R.I.P. - Benm zei:

Vraag is hoe ze dat gaan doen als alle pakjes onder de 22 euro ook ingeklaard moeten worden.

Wij zien nu shipping kosten voor een balpen,  22 euro! Kosten voor verscheping naar CV. Dat gaat ook in Nederland gebeuren ...de verschepingskosten rijzen de pan uit. De douane gaat het gewoon tegen houden, en dat is China na een paar maanden gewoon beu. Niks meer China Post. :face-savoring-food:

 

Let maar op, Ali is niet meer uw vriend zoals u dat 10 of meerdere jaren gewend bent.

Link naar reactie
1 uur terug, R.I.P. - Benm zei:

Vraag is hoe ze dat gaan doen als alle pakjes onder de 22 euro ook ingeklaard moeten worden... het gaat niet om een paar pakjes per dag, maar om honderdduizenden. 

Daar zijn systemen voor ontwikkeld, DECO en de Import One Stop Shop. 

Link naar reactie

Ik bedoelde eigenlijk meer hoe dat logistiek gaat werken. Ik weet niet precies hoeveel tijd je hebt om inklaringskosten te betalen, maar neem wel aan dat het zeker een week zal zijn, en een deel van de ontvangers dat niet online zal doen waardoor het fysiek naar een postnl punt moet worden gezonden, en daar een week gaat liggen wachten op de klant die het wel of niet tegen betaling van kosten komt afhalen. 

 

Als je een soort continue circulatie krijgt van een miljoen pakketjes tussen de niet-EU en EU, binnen de EU tussen inklaringspunten en opslaglocaties en afhaalpunten is dat nogal een nachtmerrie. 

 

Kijk even wat er gebeurt als een klant geen zin heeft om te betalen:

 

- pakket komt aan op schiphol, in rotterdam oid (nothing new)

- pakket moet naar een opslag, klant krijgt notificatie het online te mogen betalen

- klant doet dat niet, het gaat naar een postnl punt

- klant krijgt een kaartje in de bus dat hij het tegen betaling kan ophalen

- klant gooit dat weg en gaat voor een refund, niet geleverd = geen prestatie = geld terug, of een hele negatieve review

- pakket gaat terug van postnl punt naar magazijn

- pakket gaat van magazijn naar haven

- pakket gaat terug op de boot naar china, voor retouren is luchtvracht te duur


Je doet daar 8 ipv 2 logistieke stappen enkel en alleen om het product linea recta terug te sturen naar de verkoper. De laatste 2 zijn overigens tamelijk optioneel, ik vermoed dat het financieel aantrekkelijker is het goed te vernietigen dan om het helemaal terug te sturen. Althans, mijn ervaring met goedkope items uit china is dat in geval van defect de verkoper het niet eens terug wil maar gewoon een vervangend exemplaar wil. 

 

Is dat verstandig? Misschien niet, het gaat een enorme afvalberg opleveren waarvan we niet eens zeker weten of je dat veiling in een vuilverbrander kunt gooien. 

Link naar reactie

@BenmHoe PostNL hiermee richting klant omgaat staat uitgelegd op https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

 

Eerste wat mij eigenlijk opviel is hoe ze aan het e-mailadres van de klant komen? Dat zal ook nog wat extra werk opleven voor de verzender en bij dropshipping al helemaal niet bij hem bekend zijn. Hoe de retouren afgehandeld gaan worden is inderdaad nog maar de vraag. We hebben dat bij Brexit ook al gezien, toen was er bij geweigerde pakketjes uit het VK ook al in de krant te lezen dat de leveranciers liever de brand erin steken  dan de spullen retour te halen. De Chinese goederenstroom is vele malen groter dus die afvalberg wordt heel hoog..... Logische conclusie is dat degenen die het allemaal bedacht hebben verwachten dat het online bestellen van DAP zendingen fors zal afnemen en dat de verzenders zodoende min of meer gedwongen worden om de IOSS te gaan gebruiken.

 

Ali c.s. zullen waarschijnlijk geen seconde wakker liggen van een negatieve review...... en ook niet bereid zijn om alles retour te nemen,  ze hebben hun geld immers al binnen. Vragen om een refund is bij voorbaat kansloos, als je op deze manier bestelt komt je met de verzender overeen dat de douane-afhandeling voor jouw rekening is (dan had je de kleine lettertjes maar beter moeten lezen......).  Dat er uiteindelijk niet geleverd is is niet aan hen te wijten want je hebt uiteindelijk zelf de zending geweigerd.

 

Ik vind trouwens 4 of 7 Euro per zending nog niets eens zoveel als je ziet wat PostNL er allemaal voor doet. Per zending een douaneaangifte en iedere (bekende) afnemer een elektronisch betaalverzoek sturen,  of eventueel een kaartje en het pakketje naar een afhaalpunt brengen, en de retouren afhandelen. Het boekwinkeltje hier in dorp zal er ook niet blij mee zijn, die zullen een paar extra kasten moeten aanschaffen

 

Link naar reactie
6 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Ik bedoelde eigenlijk meer hoe dat logistiek gaat werken. Ik weet niet precies hoeveel tijd je hebt om inklaringskosten te betalen, maar neem wel aan dat het zeker een week zal zijn, en een deel van de ontvangers dat niet online zal doen waardoor het fysiek naar een postnl punt moet worden gezonden, en daar een week gaat liggen wachten op de klant die het wel of niet tegen betaling van kosten komt afhalen. 

 

Als je een soort continue circulatie krijgt van een miljoen pakketjes tussen de niet-EU en EU, binnen de EU tussen inklaringspunten en opslaglocaties en afhaalpunten is dat nogal een nachtmerrie. 

 

Kijk even wat er gebeurt als een klant geen zin heeft om te betalen:

 

- pakket komt aan op schiphol, in rotterdam oid (nothing new)

- pakket moet naar een opslag, klant krijgt notificatie het online te mogen betalen

- klant doet dat niet, het gaat naar een postnl punt

- klant krijgt een kaartje in de bus dat hij het tegen betaling kan ophalen

- klant gooit dat weg en gaat voor een refund, niet geleverd = geen prestatie = geld terug, of een hele negatieve review

- pakket gaat terug van postnl punt naar magazijn

- pakket gaat van magazijn naar haven

- pakket gaat terug op de boot naar china, voor retouren is luchtvracht te duur


Je doet daar 8 ipv 2 logistieke stappen enkel en alleen om het product linea recta terug te sturen naar de verkoper. De laatste 2 zijn overigens tamelijk optioneel, ik vermoed dat het financieel aantrekkelijker is het goed te vernietigen dan om het helemaal terug te sturen. Althans, mijn ervaring met goedkope items uit china is dat in geval van defect de verkoper het niet eens terug wil maar gewoon een vervangend exemplaar wil. 

 

Is dat verstandig? Misschien niet, het gaat een enorme afvalberg opleveren waarvan we niet eens zeker weten of je dat veiling in een vuilverbrander kunt gooien. 

Precies zoals het bij ons gaat op dit moment, alles komt in Praia aan en moet dan verdeeld worden over de andere 8 eilanden, en dat zijn kosten die China post niet betaald. Het blijft daar liggen en na een tijdje zou er wat mee moeten gebeuren.....? China zegt (Ali) daar beginnen we niet meer aan, de klant wil het voor weinig maar de verzendkosten gaan omhoog, en niet zo`n klein beetje ook.

Dat gaat ook in Nederland gebeuren als die hap snip pakketjes daar maar blijven liggen, het stappenplan van de klant is hierboven perfect uitgelegd.

Link naar reactie
1 uur terug, Bert. zei:

Hoe de retouren afgehandeld gaan worden is inderdaad nog maar de vraag.

 

 

Alle retouren van AliExpress in (Noord-West) Europa worden afgehandeld op het depot van de douane (uitbesteed aan PostNL?) in Schiedam. Van daaruit worden via de achterdeur zakken met 100 pakketjes aangeboden als een soort uberraschungsgeschenk voor 50 euro, zo meldt iemand in de Facebookgroep Aliversusderest. Die retouren lijken een probleem voort PostNL/de douane. Terug naar China is zinloos. Terug in de handel brengen kan niet. Vernietigen dan? Of dumpen in Oost-Europa of Afrika?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
14 uur geleden, TwaBla zei:

Terug in de handel brengen kan niet. Vernietigen dan? Of dumpen in Oost-Europa of Afrika?

 

Dat gaat inderdaad wel gebeuren denk ik: voor de verkoper zijn de retourkosten niet haalbaar om te betalen over goedkope items, dus het vernietigen als afval is meest aantrekkelijk, ongeacht hoe slecht voor het milieu dat uiteindelijk is. 

 

Die zakken met random verkopen van retouren kan wellicht ook niet meer: Op zich heeft zo'n hele lading willekeurige pakketjes niet zoveel waarde, maar als de douane besluit dat ze 1 of 2 euro per stuk waard zijn, zit je op een lading van 50 euro toch ook nog aan een opslag van btw + inklaringskosten van een paar tientjes op dat bedrag. Gevolg is, vrees ik, dat er enorm veel op de vuilstort terecht zal komen: niet omdat er iets mis mee is, maar omdat iemand geen 4 euro kosten wil betalen voor iets van $0.99. 

Link naar reactie

 

Als er zeven miljard BTW gemist wordt, gaat het om een volume ter waarde van bijna dertig miljard euro in Nederland alleen. Hoeveel procent gaat normaliter retour?

 

In Nederland worden alle retouren van (Noord-West) Europa verwerkt. Wordt de retourstroom dan een factor 10 groter?

 

Of is dat getal om te beginnen al een beetje overdreven?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Dat is altijd al het probleem, vaak is het meer dan de waarde van het product en draai je er zelf voor op. 

 

Met die inklaringskosten is het echter anders: als je weigert die niet te betalen mag postNL regelen dat het retour afzender gaan, voor zover ik weet voor hun kosten. 

 

Ik weet niet of de verzender daar nog een optie heeft 'laat maar zitten', zodat het hier in het vuilnis terecht komt ipv terug naar china verscheept en daar in het vuil (re-stocken kan voor losse pakketjes van $1 echt niet uit). 

 

Het zou wel zonde zijn als we een extra afvalberg creeren van producten die op zichzelf prima in orde zijn, maar qua inklaringskosten gewoon niet meer aantrekkelijk zijn voor de koper. 

Link naar reactie
Op 30-5-2021 om 15:07, Meubelmaker zei:

Ze zijn aan het rekenen geslagen bij de EU en blijkbaar lopen ze jaarlijks 7 miljard btw inkomsten mis door de vrijstelling van die € 22,- pakjes.  

 Oh, dat was al op Europees niveau. Dan zou het dus bijna 30 miljard aan omzet zijn, waarvan 3 miljard (10%) tot 9 miljard (30%) retour moet.

 

Ergens klopt iets niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aliexpress levert steeds vaker vanuit Europese warehouses, zit, zou er dan al niet btw in de prijs verwerkt moeten zitten?

En  in het verlengde daarvan, dan kan je als ondernemer toch vragen of de faktuur na overlegging van je BTWnummer  zonder btw kan?

Link naar reactie
Op 12-6-2021 om 18:20, A6Racer zei:

En  in het verlengde daarvan, dan kan je als ondernemer toch vragen of de faktuur na overlegging van je BTWnummer  zonder btw kan?

Ja zo zou het i.d.d. moeten en kunnen, maar als je de factuur met BTW hebt krijg je die altijd als ondernemer terug natuurlijk als het bestemd is voor zakelijke verkoop.

Particulier betaalt gewoon BTW en de Postman voor bezorgen, zo simpel lijkt het mij.

EU = EU volgens mij een van de doelstelling van Brussel.

 

Dus kortom, wieberen met China en zaken doen met de warehouse in de EU.

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439
Op 12-6-2021 om 18:20, A6Racer zei:

Aliexpress levert steeds vaker vanuit Europese warehouses, zit, zou er dan al niet btw in de prijs verwerkt moeten zitten?

En  in het verlengde daarvan, dan kan je als ondernemer toch vragen of de faktuur na overlegging van je BTWnummer  zonder btw kan?

 

Nee dat hoeft niet, goederen kunnen ook in douane-entrepot gehouden worden. Je kunt als onderneming daarvoor een vergunning aanvragen, je magazijn moet aan strenge voorwaarden voldoen en het magazijn staat dan ook onder (direct) toezicht van de douane en dan mag je goederen naar EU vervoeren en ier opslaan zonder invoerrechten te betalen. Dat hoeft pas als de goederen het douane-entrepot verlaten. In casu dus als de klant besteld en de bestelling wordt verzonden. Formeel wordt er dan dus alsnog  vanuit Azië geleverd, belangrijkste doel van entrepot is tijdwinst voor uitlevering en concurrentieposite, je kunt op je gemak per boot voorraden doorlopend laten aankomen terwijl de uitlevering aan de klant toch binnen enkele werkdagen kan via Europeese distributie.

Link naar reactie
1 uur geleden, Roel J zei:

Je kunt als onderneming daarvoor een vergunning aanvragen

Ik ben daar niet in thuis, maar wat kost zo`n vergunning dan? Ik weet wel dat doorgaans depot kosten behoorlijk duur kunnen zijn. je huurt per slot van rekening een stukje opslagruimte.

Wat als je failliet raakt.... en dat depot ligt nog vol met opslag van die persoon, hoe gaat een incassant daarmee om?

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439
17 minuten geleden, atlas1302 zei:

maar wat kost zo`n vergunning dan?

Geen flauw idee, goedkoop is het niet dat weet ik wel maar ja met miljoenen bestellingen heb je het er gauw uit. Snelheid van leveren is in de online handel nog steeds een groot pluspunt.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.