• 0

Privépand kopen van een van de vof-vennoten

hallo  ik had een vraag   ik heb een vof met mijn vader  en de vof  huurt een deel  van het pand  van mijn vader  dit is  een pand met inpandig werkplaats  dit is  als huur al juridisch geregeld in huur contract 

is het mogelijk dat de vof het pand koopt van mijn vader  en  dat hij het  huurt  van de vof   

 

wat  gebeurt er  als mijn vader  komt te overlijden   word het pand dan automatisch mijn eigendom   omdat ik 1 van de venoten ben  

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je vader komt te overlijden, dan is de VOF per definitie ook ten einde. Die is dan opgeheven, en er zal moeten worden afgerekend met de nabestaanden van je vader. Daar ben jij er dan één van.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, dejongglasdesign zei:

is het mogelijk dat de vof het pand koopt van mijn vader  en  dat hij het  huurt  van de vof   

Uiteraard, alleen daarmee moet je vader wel afrekenen over de helft die hij verkoopt aan de vof (in feite jou). De andere helft, als vennoot in de vof is immers al van hem. Waarom zouden jullie dit willen doen?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
Op 30-5-2021 om 18:06, dejongglasdesign zei:

wat  gebeurt er  als mijn vader  komt te overlijden   word het pand dan automatisch mijn eigendom   omdat ik 1 van de venoten ben  

 

Wacht het niet af maar bespreek dat vooraf samen eens met iemand die er verstand van heeft. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.