• 0

aansprakelijkheid freelancer

ik ben even benieuwd hoe je met de volgende situatie om zou moeten gaan:

 

Ik huur een freelancer in (Belgisch persoon in dit geval) om voor mij bepaalde externe systemen in te stellen en uit te breiden naar verkoop in buitenland (een internationaal platform).

Ik huur die persoon in omdat dat een zeer ingewikkeld en onoverzichtelijk platform is waarvan ik zelf weinig begrijp (betreft instellen).

Ik heb daar een maandelijks abonnement lopen waarmee ik een x aantal producten mag plaatsen in bepaald land. met extra instellingen kan je dan die producten ook gratis is diverse andere landen aanbieden.

 

Freelancer gaat aan de slag, doet aantal zaken en wordt daarvoor ook betaald. op gegeven moment stelt ze ook de verkoop in extra landen in via bepaalde tools.

Paar dagen daarna kom ik erachter dat dat op een manier gedaan is waardoor voor elk product plaatsingskosten apart in rekening gebracht zijn met tot gevolg 1500 euro extra kosten.

Volgens freelancer had ze dat gedaan op die manier op advies van het betreffende platform.

vervolgens heeft ze die extra landen ook direct weer uitgezet (heeft dus 3 dagen aangestaan terwijl die kosten voor 30 dagen waren) uit zichzelf.

ze zou contact met platform opnemen met platform om dit te gaan oplossen.

Vanaf dat moment wordt het stil, krijg vrijwel geen reacties meer, telefoon wordt niet opgenomen, belt niet meer terug enz.

herhaaldelijk aangedrongen om er snel actie op te ondernemen maar als ik al reactie kreeg was het dat het lastig was contact met platform te krijgen terwijl er een intern communicatie systeem is waarmee je altijd binnen 24 uur antwoord hebt maar welke ze dus niet gebruikt.

 

Uiteindelijk eind vorige week nadat ik wederom geen contact kon krijgen via e-mail en WhatsApp bericht de samenwerking ontbonden (volgens overeenkomst met freelancer mag dat per e-mail) en haar aansprakelijk gesteld voor haar foutieve handelen met 1500 euro schade tot gevolg. Haar nog de mogelijkheid gegeven het alsnog met het platform op te lossen zodat die factuur komt te vervallen en dat ik anders aan haar zou factureren.

Maar geen reactie of verdere actie meer van haar.

 

Wat ik me dus nu afvraag is of ik die door haar veroorzaakte schade nu gewoon via een factuur bij haar in rekening kan brengen of dat ik daarvoor eerst een juridische procedure moet starten.

 

Dus kan ik nu factuur sturen voor die 1500 euro en daarna aanmanen en daarna incasso procedure? of moet ik dus andere juridische weg bewandelen.

 

In contract met freelancer staat niks over door freelancer veroorzaakte schade, wel dat ik geen verzekeringen ten bate van haar afsluit maar wel dat zij zelf verantwoordelijk is voor het afsluiten van eventuele verzekeringen.

 

Als deze freelancer nu deze fout gemaakt had en daarna alles aan gedaan had om op te lossen en verder gewoon doorgewerkt had en zaken opgelost had en verdere taken uitgevoerd had had ik dit waarschijnlijk laten zitten, maar gezien er (zover ik kan zien) geen enkele moeite gedaan is dit op te lossen en ook werk daarna niet meer gedaan werd en ineens onbereikbaar is wil ik het er eigenlijk niet bij laten zitten.

ter indicatie: de extra kosten door haar fout zijn net zo hoog als de totale omzet die in die tijd via het platform gerealiseerd is (en daarvan is 90% kosten). (dat die omzet nog laag is is niet zo erg, dat heeft vrij veel tijd nodig om op stoom te komen en daarvoor was zij dus ook ingehuurd). 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, Daniel_Nijmegen zei:

Ik heb al heel bewust geen freelancer uit India of iets dergelijks genomen maar een uit Europa .

Verkeerde criterium ...  De locatie is niet belangrijk, maar de expertise van de opdrachtnemer.

Ver weg & goed is te verkiezen boven dichtbij & slecht.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Heb je trouwens in je contract een rechtskeuzebeding opgenomen? Wij kunnen je wel antwoord geven op hoe en wanneer je schade verhaalt, maar bij een internationale overeenkomst binnen de EU geldt bij dienstverlening het land van de leverancier als het land waar je naar de rechter mag — als ik het goed begrijp. En misschien hebben ze in België wel heel andere regels.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Maxn zei:

Eh, hoezo is een administratieve kwestie een urgente zaak?

 

Wat is de reden dat je dreigt afgesloten te worden?

Omdat je de rekening van het platform niet gaat betalen? Ook niet onder protest?

 

Mocht dat het geval zijn, dan vraag ik me af hoe dat samenhangt met je eigen plicht om de gevolgschade zoveel mogelijk te beperken...

omdat als een factuur telang open staat dat gevolgen voor de prestaties van je account kan hebben met als uiteindelijke gevolg (tijdelijke) sluiting.

Bij dit soort bedrijven geld dat als je eenmaal betaald hebt het vrijwel onmogelijk wordt er nog wat mee te doen..

 

1 uur geleden, Maxn zei:

Op zich hebben die ook gewoon een testomgeving: https://developer.ebay.com/api-docs/static/sandbox-environment.html 
Maar of je daarbij ook kan zien hoe de uitgevoerde acties gefactureerd worden is een andere vraag.

ik weet het ook niet, dat is nu precies de reden dat ik een ebay expert ingehuurd had.

 

1 uur geleden, TwaBla zei:

Die freelancer had waarschijnlijk jouw inloggegevens en dus vrije hand om op jouw naam verplichtingen aan te gaan. Of kan het platform zien dat er een ander voor jou uitbreidingen heeft besteld?

ze had de inlog gegevens, dat is zover ik weet de enige manier. ook daarbij geld dat als er andere methodes zijn in daarvoor dus iemand had om me daarbij te helpen/adviseren.

 

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Cosara zei:

Verkeerde criterium ...  De locatie is niet belangrijk, maar de expertise van de opdrachtnemer.

Ver weg & goed is te verkiezen boven dichtbij & slecht.

mijn ervaringen met freelancers uit India en dergelijke zijn erg slecht, zijn na elke klus verdwenen, vind het een verschikking om met dat soort figuren te communiceren en tot afspraken te komen.

Juist daarom heb ik in Europa iemand gezocht en ook iemand die Nederlands spreekt zodat communicatie makkelijker loopt. daarom wat meer betaald per uur ook.

en wat uit referenties en andere info die ik van haar kreeg leek ze zeer competent en veel ervaring te hebben.

Was overigens ook niet dat ik veel keus had, had maar 3 fatsoenlijke reacties waarvan 1 al afhaakte en de ander weinig ervaring leek te hebben maar het wel wilde uitzoeken.

 

1 uur terug, Branko Collin zei:

Heb je trouwens in je contract een rechtskeuzebeding opgenomen? Wij kunnen je wel antwoord geven op hoe en wanneer je schade verhaalt, maar bij een internationale overeenkomst binnen de EU geldt bij dienstverlening het land van de leverancier als het land waar je naar de rechter mag — als ik het goed begrijp. En misschien hebben ze in België wel heel andere regels.

nederlands recht is van toepassing.

Link naar reactie
  • 0

Komt over als een ultieme bezuinigingspoging met een crappy opdracht op een crappy platform, zonder goed beschreven resultaat verplichting en/ of inspanningsverplichting.

 

Jij wilde gebruik maken van bepaalde diensten op het platvorm zonder ervoor te betalen.

Kennelijk krijg je  nu naast de diensten ook de rekening van het platvorm, is er dan wel sprake van schade?

 

Als jij de opdracht ontbindt kan je lastig verwachten dat er nog inspanningen worden verricht, er ontstaat op dat moment al een onwerkbare situatie.

 

Ik proef een beetje dat je de ZZPer (nog) niet hebt betaald. Correct me if Im wrong.

In die situatie zou ik proberen overeen te komen dat je de gedane arbeid niet vergoed (en dat wel goed schriftelijk vast te leggen).

 

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:

Komt over als een ultieme bezuinigingspoging met een crappy opdracht op een crappy platform, zonder goed beschreven resultaat verplichting en/ of inspanningsverplichting.

 

Aannames, aannames, aannames en een ongefundeerd waarde-oordeel. Waarom is eBay een crappy platform?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
25 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

mijn ervaringen met freelancers uit India en dergelijke zijn erg slecht, zijn na elke klus verdwenen, vind het een verschikking om met dat soort figuren te communiceren en tot afspraken te komen.

Wel ... de keuze van een Nederlandse/Belgische opdrachtnemer heeft u  ook niet veel verder gebracht.

Als we het hele verhaal tot één kernwoord moeten samenvatten, dan is dat communicatie.

 

26 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Juist daarom heb ik in Europa iemand gezocht en ook iemand die Nederlands spreekt zodat communicatie makkelijker loopt.

daarom wat meer betaald per uur ook.

... dat zou je denken, maar de praktijk - uw praktijk - toont iets anders aan.

 

33 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

en wat uit referenties en andere info die ik van haar kreeg leek ze zeer competent en veel ervaring te hebben.

Vraag 10 mensen om hun mening en je krijgt naar alle waarschijnlijkheid 10 verschillende uitspraken ... van prul tot prachtig.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

 

mgbgt1975 ik weet niet of je bekend bent met systemen/websites als ebay? daar zitten in elkgeval geen dubbele of autorisatie systemen in. je doet wat en dat wordt doorgevoerd.  zeker ebay is een waanzinnig complex en onoverzichtelijk systeem. juist daarom had ik een freelancer ingehuurd voor haar specifieke kennis van dat systeem zodat ik zelf geen fouten zo maken doordat ik niet weet wat ik doe. ik ging er dus vanuit dat zij wel wist wat ze deed maar dat bleek dus tegen te vallen.

 

 

Heb geen ervaring met de software van Ebay, zo te lezen lijkt het onderdeel van het business model van Ebay om het zo complex mogelijk te houden omdat alles wat je aan klikt leidt tot een hogere omzet. Simpel gezegd, op de dag dat zij de software eenvoudig maken gaan ze minder verdienen.

 

Mijn ervaring ligt op het gebied van financiële software, ben oa. beheerder geweest van de dealingroom software van een bank, en de eerste les die ik daar geleerd heb is dat je nooit aannames moet doen, 'assumptions are the mother of all fuckups' .  Dus ook aannemen dat iemand die je gevonden hebt via een website, zonder enige sturing de juiste M/V voor de klus is valt daar ook onder. Net zoals zij had aangenomen de juiste inrichting voor je neer te zetten, zonder dat te valideren.  Het woord communicatie is hierboven al gevallen.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

ze had de inlog gegevens, dat is zover ik weet de enige manier.

 

eBay ziet niet dat het iemand is die jij ingehuurd had. Voor eBay ben jij zelf degene die op de knopjes drukt, want je hebt iemand anders jouw inloggegevens gegeven. Desondanks kun je het voorleggen aan support, want als je al een abonnement had dat verkoop in verschillende landen mogelijk maakt, waarom zou je dan aanvullende betalingen willen doen voor dezelfde dienstverlening.

 

11 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

 

Ik heb daar een maandelijks abonnement lopen waarmee ik een x aantal producten mag plaatsen in bepaald land. met extra instellingen kan je dan die producten ook gratis is diverse andere landen aanbieden.

 

 

Volgens mij hadden we al eerder een gedachtenwisseling over de risico's van complexiteit. :thinking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Internationaal verkopen (Export-index van eBay.nl)

 

Quote

Internationaal verkopen op eBay is eenvoudiger dan het opzetten van een eigen internationale webwinkel.

 

Heb ooit vanuit een basis zakelijk account internationale verzendmethoden proberen in te regelen, maar ben daar maar mee opgehouden na optreden van diverse complicaties. Nog afgezien van de onduidelijke tariefstructuur. Topic starter maakt ongetwijfeld gebruik van een andere abonnementsvorm of module dus vergelijkbaar is dit vast niet, maar toch.

 

Zie ook nog creditering plaatsingskosten. Geen idee of dit universele of consumentenregelingen zijn. En of dit uitkomst biedt bij verdere aanbiedpogingen.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, TwaBla zei:

 

Die freelancer had waarschijnlijk jouw inloggegevens en dus vrije hand om op jouw naam verplichtingen aan te gaan. Of kan het platform zien dat er een ander voor jou uitbreidingen heeft besteld?

Dat is denk ik het hete hangijzer. Waarschijnlijk met de verkoopacxount van de TS gewerkt. Dan is de conclusie duidelijk m.i. 

Leergeld....

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, TwaBla zei:

Aannames, aannames, aannames en een ongefundeerd waarde-oordeel.

-De risico`s, het proces en de verantwoordelijkheden zijn niet vastgelegd.

-Stond het doel van de opdracht vast in de opdracht?

 

3 uur geleden, TwaBla zei:

Waarom is eBay een crappy platform?

Dat zegt TS zelf in OP.

Het is blijkens het verhaal van TS kennelijk een uitzonderlijk complex platform om te gebruiken. Zonder autorisatielevels en in te stellen gebruikersaccounts op verschillende niveau`s (of daar is in ieder geval geen gebruik van gemaakt).

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur geleden, MGC1969 zei:

Heb geen ervaring met de software van Ebay, zo te lezen lijkt het onderdeel van het business model van Ebay om het zo complex mogelijk te houden omdat alles wat je aan klikt leidt tot een hogere omzet. Simpel gezegd, op de dag dat zij de software eenvoudig maken gaan ze minder verdienen.

 

Vraag is wel of de software/webinterface van het platform zelf is gebruikt.

Startpost noemt dat "bepaalde tools" zijn gebruikt om de verkoop in andere landen te regelen. Dat kan dus ook een scriptje geschreven door een ontwikkelaar (de freelancer of iemand anders?) zijn, die via de API geautomatiseerd plaatsingen heeft gedaan.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Jij wilde gebruik maken van bepaalde diensten op het platvorm zonder ervoor te betalen.

Kennelijk krijg je  nu naast de diensten ook de rekening van het platvorm, is er dan wel sprake van schade?

ik betaal maandelijks een x bedrag om x aantal producten op dat platform te mogen plaatsen zopnder plaatsingskosten te betalen.

met dat abonnement mag je dus ook x aantal producten gratis in meerdere landen plaatsen.

Maar als je dat dus verkeerd plaatst zodat niet onder abonnement gerekend wordt betaal je ineens 35 cent per product plaatsingskosten.

is dus niet dat ik niet wil betalen. maar wil geen 1500 euro betalen voor iets dat als ze het goed gedaan had ook gratis gemogen had.

23 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Ik proef een beetje dat je de ZZPer (nog) niet hebt betaald. Correct me if Im wrong.

ik heb al meerdere facturen van haar betaald, steeds gewoon zeer snel. maar nee, ze zal me zeker geen laatste factuur hoeven te sturen.

 

20 uur geleden, TwaBla zei:

Desondanks kun je het voorleggen aan support, want als je al een abonnement had dat verkoop in verschillende landen mogelijk maakt, waarom zou je dan aanvullende betalingen willen doen voor dezelfde dienstverlening.

dat heb ik dus gedaan, eerst 3 keer afgewezen door een "basis" support medewerker. na veel moeite heb ik opgeschaald gekregen naar hogere afdeling, die eerst een antwoord stuurde waaruit bleek dat ze mijn bericht zelf niet gelezen hadden. nu heb ik bericht dat ze er eens goed naar gaan kijken.

Maar dit had de freelancer dus direct kunnen/moeten doen ondertussen 4 weken terug nadat ze haar fout ontdekt had. maar of ze communiceerd op vreemde manier met ebay of ze zegt dat ze het gedaan heeft maar heeft dat niet echt gedaan. voor hetzelfde geld is het een leugen dat ze die handelingen op advies van ebay medewerker genomen heeft maar heeft ze gewoon zelf iets stoms gedaan en probeerd ze de schuld dus zo af te schuiven. 

20 uur geleden, Gast zei:

Zie ook nog creditering plaatsingskosten. Geen idee of dit universele of consumentenregelingen zijn. En of dit uitkomst biedt bij verdere aanbiedpogingen.

dat is iets voor als een keer ergens iets aan de hand is. bij mij gaat het dus om 4200 x plaatsingskosten. en dan mag ik blij zijn dat ik nog niet heel mijn assortiment had aanstaan maar slechts een klein deel, anders was het 100.000 keer plaatsingskosten geweest (x 0.35 dus)

 

19 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Dat zegt TS zelf in OP.

Het is blijkens het verhaal van TS kennelijk een uitzonderlijk complex platform

het is inderdaad een zeer complex platform. dat is dus precies waarom ik niet zelf ging lopen klooien maar iemand tegen een flink tarief inhuurde die veel ervaring had met de zaken die ik uitgevoerd wil(de) hebben en diegene dat dus op orde liet brengen. als iemand zich verhuurt als een expert en daar ook goed voor betaald krijgt mag je ook vanuit gaan dat diegene weet wat ze doet. je moet afgaan op wat referenties en de info die je krijgt.

19 uur geleden, Maxn zei:

Vraag is wel of de software/webinterface van het platform zelf is gebruikt.

Startpost noemt dat "bepaalde tools" zijn gebruikt om de verkoop in andere landen te regelen. Dat kan dus ook een scriptje geschreven door een ontwikkelaar (de freelancer of iemand anders?) zijn, die via de API geautomatiseerd plaatsingen heeft gedaan.

deels via de eigen interface van ebay., deels via extra tools die ebay zelf aanraad hiervoor.

Link naar reactie
  • 2
49 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

en dan mag ik blij zijn dat ik nog niet heel mijn assortiment had aanstaan maar slechts een klein deel, anders was het 100.000 keer plaatsingskosten geweest (x 0.35 dus)

 

Dit sluit aan bij eerdere gedachtenwisselingen over complexiteit. Jij kiest ervoor om trader te worden met een ENORM assortiment dat wordt aangeboden via een hele serie platforms en (vrees ik) een relatief beperkte marge waar jij je kosten uit moet dekken. Dan worden kleine vergissingen al snel heel kostbaar. Zeker wanneer je derden (freelancers) een vrijbrief geeft om namens jou knopjes in te drukken.

 

Er zal deze zelfstandige vast wel wat te verwijten vallen, maar ik denk dat je nu gewoon zelf zo snel mogelijk de ontstane zooi moet opruimen. Dus als je medeleven wil: ja, het is inderdaad sneu en vervelend. Maar desondanks zelf het voortouw nemen en geen tijd verspillen aan impulsieve wraakacties (nota's sturen naar mensen die je zelf hebt ingehuurd). En duimen dat je volgende keuze voor freelancers beter is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
4 uur geleden, retired zei:

 

Met een dichtgetimmerd contract op basis van een duidelijke offerte. En misschien referenties vragen aan degene die je inhuurt.

 

Heb toch de indruk dat mensen die menen dat je samenwerkingen kunt 'dicht timmeren' zelf niet zoveel overeenkomsten aangegaan zijn. :thinking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, TwaBla zei:

Heb toch de indruk dat mensen die menen dat je samenwerkingen kunt 'dicht timmeren' zelf niet zoveel overeenkomsten aangegaan zijn. :thinking-face:

Yep.


Een ‘dichtgetimmerd’ contract is geen éénrichtingsverkeer, maar werkt twee kanten op ... of beter gezegd ... het beperkt beiden kanten.

Voor elke afwijking waarin het contract niet voorziet, moet er weer een nieuw (sub)contract worden opgesteld en overeengekomen ... en dat kost tijd en energie.


Wat te denken over de controle en naleving van het contract.

Het eindresultaat is weliswaar het doel, maar de wegen daar naartoe zijn nog veel belangrijker.


Enige flexibiliteit is noodzakelijk om tot een goed resultaat te kunnen komen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, retired zei:

Met een dichtgetimmerd contract op basis van een duidelijke offerte. En misschien referenties vragen aan degene die je inhuurt.

zoiets als dit dichttimmeren lijkt me kansloos.

referenties bij zoiets als dit is ook wat moeilijker. ben afgegaan op basis van haar informatie en verhaal waaruit naar voren kwam dat ze veel van het systeem wist.

En opzich wist ze er ook veel van (heeft ook diverse zaken wel goed ingesteld en is daarvoor dus ook betaald), maar dit was echt een grote blunder die ze had moeten kunnen voorkomen en anders had moeten kunnen oplossen.

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, dichttimmeren is een utopie... je maakt resultaatafspraken en nu ben je (als een soort evaluatie) erachter gekomen dat ook de respectievelijke verantwoordelijkheden voor het behalen van die resultaten beter hadden kunnen worden vastgelegd.

 

Helemaal dichttimmeren lukt nooit, maar dit topic bewijst dat het in de gegeven situatie stukken beter had gekund, maar dat is iets met koe en kont, en voortaan ook stukken beter moet worden aangefietst.

 

Neem ook even tijd om erover te rouwen, erin te berusten en het uiteindelijk te accepteren dat gedane zaken geen keer nemen...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Belgen hebben overigens ook echt een andere cultuur dan Nederlanders. Direct zijn en aanspreken op fouten kunnen ze vaak niet tegen.

 

Wij leveren veel in Belgie en ik kan je wel vertellen dat daar heel veel maar een beetje half werk is. Plaatsen we in Nederland een machine dan is alles netjes in order vaak is er een aparte ruimte en aansluitingen zijn aanwezig. In Belgie ook bij de grote bedrijven vaak ergens achter in een magazijn, Kelder of keet buiten.  Tapijttegels die losliggen en opgekruld zijn, via een zandpad naar achteren etc. etc.

 

Wil hiermee aangeven dat als ze dezelfde fout voor een Belgische firma had gemaakt ze daar wellicht niet eens iets van hadden gezegd. Onze machines met krassen, kleine transportschade etc. plaatsen we altijd in Belgie. Nooit iets van gehoord. Plaats je deze in Nederland dan direct een vraag om korting ;)

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, TwaBla zei:

Dit sluit aan bij eerdere gedachtenwisselingen over complexiteit. Jij kiest ervoor om trader te worden met een ENORM assortiment dat wordt aangeboden via een hele serie platforms en (vrees ik) een relatief beperkte marge waar jij je kosten uit moet dekken. Dan worden kleine vergissingen al snel heel kostbaar. Zeker wanneer je derden (freelancers) een vrijbrief geeft om namens jou knopjes in te drukken.

ik begrijp je gedachtegang wel ja maar in dit geval is het (zover ik dus kan beoordelen) de enige manier om andere bepaalde knopjes te laten indrukken.

wel ga ik dat wat anders doen.

Ga assortiment terugbrengen naar een 10 tot 25 producten en dan de boel verder laten instellen, als dan wat misgaat en kosten in rekening gebracht worden voor plaatsing gaat om paar euro.

14 uur geleden, TwaBla zei:

Er zal deze zelfstandige vast wel wat te verwijten vallen, maar ik denk dat je nu gewoon zelf zo snel mogelijk de ontstane zooi moet opruimen. Dus als je medeleven wil: ja, het is inderdaad sneu en vervelend. Maar desondanks zelf het voortouw nemen en geen tijd verspillen aan impulsieve wraakacties (nota's sturen naar mensen die je zelf hebt ingehuurd). En duimen dat je volgende keuze voor freelancers beter is.

Het gaat mij bij dit topic om wat van te leren en te weten wat mijn rechten/plichten/opties zijn.

In beginsel was ik ook niet van plan wat mee te doen, was ook dat dit gebeurde niet boos op freelancer, heb geen negatieve acties daarop ondernomen maar haar enkel verzocht hier achteraan te gaan en te propberen op te lossen en verder gewoon verder te werken met overige zaken die ze nog moest/zou uitvoere.

 

Maar in plaats daarvan doet freelancer niks met dat veroorzaakte probleem (in elkgeval niet dat ik kan zien), voert ze geen werkzaamheden meer uit en is vanaf dat moment onbereikbaar en reageerd nergens meer op.

 

dan blijft dus maar 1 ding over: overeenkomst ontbinden, aansprakelijk stellen voor schade en zelf proberen op te lossen en met dit topic proberen te achterhalen wat mijn rechten/plichten/opties zijn (voor mij ter lering, voor jullie mogelijk ter vermaak).

ik hoef zeker geen medeleven nee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.