• 0

[Corona] Testwet: dit betekent het voor ondernemers

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bron: Kamer van Koophandel

 

De Eerste Kamer heeft ingestemd met de Wet Coronatoegangsbewijzen, oftewel de testwet. Met toegangstesten kunnen bepaalde sectoren eerder en ruimer open. Als ondernemer mag je zelf kiezen of je met toegangstesten wilt werken. Wil je dit niet, dan blijven voor jou de huidige coronamaatregelen van kracht.

De wet geldt vanaf zaterdag 5 juni 2021.

 

Hoe gaat dit in z’n werk? Een overzicht met antwoorden op de meest gestelde vragen vind je hier >>>

 

Op dit moment is de Tweede Kamer druk bezig met het verder uitwerken van de voorwaarden voor het werken met toegangstesten.  Zodra meer besluiten vaststaan, wordt de informatie aangepast.
 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is er iemand op HL van plan te gaan werken met die testen?

 

Ik heb zo'n vermoeden dat het bijvoorbeeld niet gaat werken voor de horeca: hanteer je die testen dan -mag- je meer mensen in je zaak hebben, maar allen potentiele klanten lopen naar de buren omdat ze geen test hebben gedaan (spontaan bezoek is dus onmogelijk) of daar uberhaupt geen zin in hebben. 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Is er iemand op HL van plan te gaan werken met die testen?

 

Ik ben in ieder geval niet van plan om activiteiten waar een test "verplicht" is bij te wonen. Volgende week 2de prik en vanaf juli weer eens op mijn gemak kijken waar ik weer binnen kan stappen of aan deel kan nemen zonder voorwaarden. (en dat beetje afstand houden bevalt me eigenlijk wel)

Link naar reactie
  • 0

Dat idee heb ik er ook wel bij: liever kiezen voor een beetje afstand houden dan dat los mogen laten na een test. 

 

Wellicht zal het voor festivals en dergelijke anders in elkaar steken, maar waar het op retail, horeca en dergelijke aan komt lijkt dat toch de voorkeur van de meeste ondernemers te hebben. Overigens had ik weinig anders verwacht in Nederland, maar bijvoorbeeld in Duitsland lijkt er meer animo te zijn om testen te eisen voor binnenlandse activiteiten. 

 

Anderzijds zie ik ook wel een beeld onder klanten die activiteiten al vorig jaar naar online verplaatst hadden waar mogelijk: ze lijken dat op redelijke schaal te willen blijven doen, en hun klanten ook. Wellicht is dat een stukje wapening tegen willekeurige wetgeving die weer kan komen in de volgende herfst, maar misschien ook wel iets structureels... zitten we volgend jaar nog in de zoom ipv de vergaderzaal?

Link naar reactie
  • 0
Op 5-6-2021 om 02:48, R.I.P. - Benm zei:

zitten we volgend jaar nog in de zoom ipv de vergaderzaal?

 

Dat is maar de vraag. Mijn ervaring is dat er via Zoom best een hoop standaard werk kan worden afgedaan. Echte problemen (of zelfs conflicten) los je niet op in een online meeting die zelfs opgenomen kan worden, maar met een diner de avond van tevoren of een praatje bij het koffieapparaat. 

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad  wel anders, we hebben een beetje alles wat mogelijk is 'op afstand' uitgevonden in een rampzalige anderhalf jaar. 

 

Dat diner gaan we natuurlijk gewoon weer doen, maar ik heb het idee dat er veel dingen online geregeld zijn de afgelopen tijd, en dat een deel daarvan niet meer terug zal gaan naar 'face to face'. 

 

Overigens is dat niet per se een slechte ontwikkeling: misschien hebben we ons ook wel gerealiseerd hoeveel nodeloze kilometers we eigenlijk maken... en we dat gewoon niet meer gaan doen omdat het zonder kan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.