Jump to content
Stijn Bouw
Verberg

Callcenter openen

vraag

Hallo allemaal!

 

Ik ben aan het overwegen een callcenter te openen. Nu is er online heel weinig te vinden over hoe het precies werkt en hoe je leads kunt krijgen. Ik wil  5 man laten bellen, we hebben allemaal ervaring met telemarketing. Ik heb een aantal sites gevonden die als "tussenpersoon" tussen je bedrijf en bijvoorbeeld een energie bedrijf staan. Ik ben opzoek naar mensen met ervaring in deze branche en die wat informatie hierover kunnen meegeven!

 

- Wat voor kosten maak je als callcenter, naast loonkosten, huur van kantoor, en systeem.

- Hoe kom je aan de klanten die je moet gaan opbellen ( moet dat via een tussenpersoon, of koop je het of moet je direct partner worden van een energie bedrijf?).

- Hoe zit het juridisch in elkaar ( naast de standaard regels van de telemarketing ).

 

Als je bronnen kunt delen, of zelf informatie hiervoor hebt. Zou ik het heel erg waarderen als je deze kunt delen! Waarschijnlijk zijn er meerdere mensen die deze vragen hebben, dus zeker de moeite waard om een topic aan te hebben gemaakt :)!

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Stijn

Link to post
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Welkom op HL 

 

Als je op deze site 'callcenter' in de zoekfunctie typt, kom je heel veel topics tegen met dezelfde (soort) vragen als jij nu hebt.

Spit daar eens doorheen, zet voor jezelf alles goed op een rijtje of en hoe jouw idee haalbaar en uitvoerbaar te maken is en wat daarvoor nodig is. 

Als je in dat plan dan ergens vastloopt en nog open eindjes hebt, kun je die vragen uiteraard hier stellen.

 

Edited by Hans van den Bergh
Typfoutje hersteld...

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

 

Tien jaar geleden was dat een goed plannetje, maar inmiddels is die markt wel afgegraasd. Nou is het een soort multilevel-systeem, waar de topbureaus klussen doorgeven aan de sukkels die lager in de piramide zitten. Met als gevolgd dat er nu callcenters gerund worden vanuit Portugal, Marokko en Turkije, waar Nederlands sprekende verkopers een paar euro per uur bijverdienen in de verkoop van energie-, telecom-, domotica- en andere diensten. Vast ook goeie doelen erbij inmiddels. Kijk eens bij D2P of GMB bijvoorbeeld. Die halen hun diensten weer bij Nutselect of Breedbandwinkel.

 

Waar haal je klanten vandaan? Alles is al geprobeerd. Beg, borrow or steal... :partying-face: veel succes!

 

 

Edited by TwaBla
video uit Marokko

Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 woorden.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Haha, is inderdaad belachelijk dat een verplicht register de gegevens doorverkoopt en denk dat jouw methode nog werkt ook ;)

 

Maar even een stapje terug.. Het begint natuurlijk bij een partnership/samenwerking voor een energieleverancier; hier zijn diverse platformen voor. De bellijsten koop je vaak in. Ook hiervoor zijn diverse aanbieders.


Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes | Huis kopen in Zwitserland

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
51 minuten geleden, Ondernemeneer zei:

Het begint natuurlijk bij een partnership/samenwerking voor een energieleverancier; hier zijn diverse platformen voor. 

 

Ik heb er enkele genoemd in een eerdere reactie. Als er meer zijn, vind ik het wel interessant om ook hun namen te leren kennen.

Deze ellende begint bij de vergelijkingssites die afspraken maken met alle grote energie- en telecom-leveranciers dat ze als affiliate commissie opstrijken voor elke nieuwe klant. Daarmee bouwen ze marktplaatsen voor andere 'publishers' die dan als sub-affiliate een deel van de commissie kunnen verdienen. Die sub-affiliates herverpakken deze diensten en verkopen dat weer als pakket aan mensen die een klein call-centertje willen runnen.

 

Zoals onze vraagsteller.

 

De zooi die daardoor ontstaat, kan eigenlijk alleen opgeruimd worden als de energiebedrijven en vergelijkingssites strenger bestaande regels handhaven. Per 1 juli hoort daar ook bij dat bedrijven (en hun affiliates) alleen bestaande klanten mogen bellen. Wordt interessant zodra er inderdaad boetes opgelegd worden. Bij wie komen die dan terecht?


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 woorden.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je wilt een callcenter opzetten om voor anderen te gaan verkopen.... maar komt dan hier vragen hoe je aan klanten komt?

hint: bellen? Vooral die energieboeren! Niet ophangen voordat je ze over de streep hebt.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Outbound gaan bellen lijkt me vrij zinloos met de nieuwe telecommunicatiewet die per 1-7 ingaat. Dan zijn we ook eindelijk verlost van al die energieboeren en andere ellende, mits je niet per ongeluk toch toestemming gaat geven bij een of andere vage winactie. :smiling-face-with-sunglasses:

 

Enige wat je outbound dus nog kan gaan doen is gekwalificeerde leads bellen die opt-in hebben aangegeven gebeld te willen worden, maar ik vraag me inderdaad af wat dan je USP gaat zijn als zoveelste callcenter? Op prijs ga je het niet winnen van de grotere jongens, dus hoe ga je jezelf onderscheiden?

 

Ben benieuwd naar je plannen. 

 

Groet, Martin

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 3 leden online en 56 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept