• 0

oude advertentie staat ongevraagd op reclame site

Ik heb een aantal oude advertenties die ongevraagd op de websites www.advertentiex.nl en op huntingad.com staan.  Het gaat hier om een kopie van oude advertenties die ik rond het jaar 2010 op een aanbiedingssite  als speurders of een andere marktplaats heb geplaatst (NIET op bovengenoemde sites).  Echter wordt er steeds automatisch op deze sites de advertenties hernieuwd. Het probleem is dat de vermelde prijzen totaal niet meer van deze tijd zijn en ik dus af en toe een klant aan de  telefoon krijgt die of producten willen bestellen die niet meer bestaan of denkt dat de producten nog voor de oude prijs te koop zijn.

 

Deze sites hebben geen goede contact functie en inloggen is niet mogelijk. Deze sites komen op zijn zachts gezegd een beetje dodgy over. Hoe kan ik het best hiermee omgaan? Ik heb ook geen idee hoe deze advertenties op de sites zijn beland

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Wat een leuk probleem. 

 

Je komt op internet situaties tegen waarbij je je afvraagt, 'waarom in hemelsnaam?' Welk belang heeft iemand erbij om tien jaar oude advertenties opnieuw te plaatsen? Is dat hergebruik? Ik veronderstel dat ze een lege marktplaats wilden vullen en dus maar wat oude advertenties gekopieerd hebben.

 

Ik ben geen jurist. Een beroep op het auteursrecht lijkt me wat ver gezocht. Het kan echter wel als onrechtmatige daad gekenschetst worden. Iemand doet zich voor alsof hij jou vertegenwoordigt door een oude advertentie te hergebruiken, en daarmee veroorzaakt hij schade. Dat kun je beredeneren en zelfs becijferen, al heb je er een natte vinger voor nodig.

 

Bij wie ga je die schadeclaim indienen? Zijn het dezelfde advertenties, met andere worden: is het waarschijnlijk dezelfde boef die deze herplaatst heeft?

 

De mailnaam duku602 (die ook bij SIDN te vinden is) leidt naar Boekarest. Het betreft een Andries Alexander die als Duku of Alex zelf reageert, ook op het forum van Tros Radar.

 

Het revenu-model heeft uiteraard alles met Google Banner Network te maken. Bij Google is het fenomeen bekend van sites met nep-nieuws of nep-advertenties. Die worden overal vandaag geschraapt: auto scrape websites. Nepnieuws-sites en nep-marktplaatsen trekken verkeer aan en daar wordt aan verdiend via Google Banners.  Het probleem is bij Google bekend, maar ze doen er niets aan. Topics over vergelijkbare kwesties op Google Publisher Help worden gesloten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
Gast Wigbolt
(aangepast)

Het is een verkoopkans met omdenken.

 

Sta klanten te woord en leg uit dat deze advertenties ongevraagd geplaatst worden en dat jij niet samenwerkt met deze partij(en), maar dat je anno 2021 inmiddels x jaar bestaat.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.