• 0

LLC starten in Usa

Wil graag naast mijn bestaande Nerderlands b.v. een LLC opzetten in America met een Amerikaanse bedrijf en ingezetene;

Het betreft een dealership van materialen gefabriceerd in Nederland voor verkoop in de Usa en eventueel Canada.

 

Wil mijn eigen b.v. los laten van deze llc; wat zijn de financiele consequenties, rechten en plichten alsmede de te volgen procedure.

 

Groet,

Arvijf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
43 minuten geleden, Arvijf zei:

wat zijn de financiele consequenties, rechten en plichten alsmede de te volgen procedure.

Ik denk dat je iets te veel verwacht van een forum, Arvijf. Je vraag is zo breed dat een groepje experts hier uren op los kan gaan. 

Financiële consequenties kunnen wij hier niet geven aan je, want wij kennen jouw bedrijf en de cijfers niet.

Rechten en plichten? Tja, waar wil je mee beginnen? Amerikaans recht? Nederlands recht? Belastingaangiftes, zowel in de VS als in NL? Douane, BTW? Aansprakelijkheid? Transportvoorwaarden? Verzekeringen? Etc..

 

Procedure: advies inwinnen en je in gaan lezen wat er allemaal bij komt kijken. Dat kost je veel uren werk en ook best wat geld, maar dat hoort wel bij je keuze/wens tot deze bedrijfsvorm en het land van vestging. 

 

De KvK heeft een aardig  startpunt: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/zakendoen-met-/de-verenigde-staten/ 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.