• 0

Zoek agentschap in Duitsland, welke portals zijn waardevol?

Ik zoek voor onze SaaS software een agent in Duitsland en België, en heb daarvoor een afspraak gemaakt met een adviseur van de RVO. Dat is een goed begin lijkt me.

Maar ik wil ook zelf rondkijken daarvoor, en zie wel allerlei portals die netwerken, contacten en matching beloven, maar kan niet goed inschatten welke een fatsoenlijk aanbod hebben. Uiteraard kom je daar pas achter als je eerst geld achterlaat. Ik heb daar geen probleem mee, maar voel er niet veel voor om overal en nergens kleine emmertjes geld achter te laten om er vervolgens achter te komen dat hun database leeg of waardeloos is.

Wat is jullie ervaring met dergelijke portals?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Beste Manfred,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Waarom kan of wil je dat niet via de eigen website of bijvoorbeeld LinkedIn uitzetten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
12 hours ago, Gast said:

Beste Manfred,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Waarom kan of wil je dat niet via de eigen website of bijvoorbeeld LinkedIn uitzetten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

 

Dat hebben we inderdaad ook overwogen. Maar we kiezen ervoor om deze stap voor nu althans low-profile te doen. Een post op LinkedIn of de website ziet iedereen in ons wereldje, ook de concurrentie. En die hebben we al eerder betrapt op opportunistisch kopieergedrag van een prototype dat we tijdens een demo aan een potentiële klant lieten zien. Vervolgens heeft die dat idee op een of andere manier ook besproken met hun huidige leverancier en prompt kondigde die enkele weken later met veel bombarie op social media een amateuristisch geknutseld alternatief aan als "product". Dat haalt de nieuwswaarde van onze serieuze versie er toch een beetje af.  Nee, ik confronteer ze liever met een voldongen feit als we nieuwe klanten in het buitenland kunnen aankondigen.

Link naar reactie
  • 0
14 hours ago, herman van der helm said:

Je  zou de Duits Nederlandse Handelskamer kunnen vragen.

We hebben zelf onze producten op het b to b platform 'wer liefert was' staan.

De DNHK was ik inderdaad ook tegengekomen. Dank voor de tip!  Onze software is bedoeld voor een niche, en die markt hebben we aardig in kaart. Wanneer we een potentiële klant benaderen wil die bijna altijd praten, het vinden van geïnteresseerde prospects is op zich dus niet zo'n probleem en dus heeft 'Wer liefert was' nu niet onze focus. Maar het is wel een complex product dat verschillende processen in het bedrijf raakt. Het verkoopproces is intensief en een goede relatie is daarbij belangrijk, dus voor ons gaat het er nu vooral om dat we in het buitenland een native hebben die de techniek snapt, de taal spreekt, de regelgeving kent, de cultuur snapt en als het even kan ook de juiste relaties heeft. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
5 uur geleden, Manfred Suttorp zei:

De DNHK was ik inderdaad ook tegengekomen. Dank voor de tip!  Onze software is bedoeld voor een niche, en die markt hebben we aardig in kaart. Wanneer we een potentiële klant benaderen wil die bijna altijd praten, het vinden van geïnteresseerde prospects is op zich dus niet zo'n probleem en dus heeft 'Wer liefert was' nu niet onze focus. Maar het is wel een complex product dat verschillende processen in het bedrijf raakt. Het verkoopproces is intensief en een goede relatie is daarbij belangrijk, dus voor ons gaat het er nu vooral om dat we in het buitenland een native hebben die de techniek snapt, de taal spreekt, de regelgeving kent, de cultuur snapt en als het even kan ook de juiste relaties heeft. 

dan zou ik zeker de DNHK benaderen. Die hebben voor ons ook vele kanalen aangeleverd en ook in allerlei kringen contacten.  Zoals bedrijfsbobo's, ambassades ed

aangepast door herman van der helm
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.