• 0

Statistieken prijsindexatie papier

Goedemiddag,

 

Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Mijn excuses wanneer deze vraag niet op dit forum thuishoort. 

 

Ik heb van een Belgische potentiële overheidsklant de vraag gekregen om een Producenten Prijs Index van een specifiek soort papier te overleggen. Ik heb de fabrikant reeds gevraagd, CBS geraadpleegt, de EU site geraadpleegt, maar krijg nergens een overzicht gevonden dat specifiek genoeg is (qua verdieping). 

 

Kan iemand mij vertellen waar ik de PPI voor specifieke productgroepen zou kunnen raadplegen? (op maandniveau)

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

 

MvG

Michael

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
12 minuten geleden, Michael1980 zei:

Ik heb van een Belgische potentiële overheidsklant de vraag gekregen om een Producenten Prijs Index van een specifiek soort papier te overleggen.

 

Die potentiële overheidsklant moet ergens de indruk gekregen hebben dat jij verstand van zaken hebt. Dat was blijkbaar een misverstand, want nu ben je op een Nederlandse site terecht gekomen om iemand anders het antwoord op die vraag te laten geven. Wat ga je doen als die overheidsklant straks een echte klant is geworden?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
34 minuten geleden, Michael1980 zei:

Kan iemand mij vertellen waar ik de PPI voor specifieke productgroepen zou kunnen raadplegen? (op maandniveau)

 

Bij CBS Statline . Vul rechtsboven in de zoekbalk van deze CBS pagina papier in en je krijgt de cijfers van alle bijgehouden papiersoorten 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Dank je wel voor je reactie. 

De informatie die op de CBS website te vinden is, heb ik reeds geraadpleegd. Helaas bevat deze niet de verdieping waar ik naar op zoek ben. 

Ik heb inmiddels een andere bron gevonden die hier iets meer in de buurt komt, dus hier ga ik voor mee verder. 

 

Mochten er nog andere suggesties zijn, dan houd ik me uiteraard aanbevolen. 

 

MvG

Michael

Link naar reactie
  • 0
52 minutes ago, TwaBla said:

Die potentiële overheidsklant moet ergens de indruk gekregen hebben dat jij verstand van zaken hebt. Dat was blijkbaar een misverstand, want nu ben je op een Nederlandse site terecht gekomen om iemand anders het antwoord op die vraag te laten geven. Wat ga je doen als die overheidsklant straks een echte klant is geworden?

 

Het gaat om een Producenten Prijsindex met een behoorlijke verdieping, die normaal gesproken enkel door producenten te raadplegen is en die in de regel door de handel enkel gebruikt wordt om prijsverhogingen te verantwoorden. De vraag was of soortgelijke informatie ook toegankelijk is voor kleinere partijen zoals mijzelf, dus heeft dit weinig te maken met het hebben van verstand van zaken, maar meer met toegankelijkheid van specifieke branche gegevens. 

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Michael1980 zei:

Het gaat om een Producenten Prijsindex met een behoorlijke verdieping, die normaal gesproken enkel door producenten te raadplegen is en die in de regel door de handel enkel gebruikt wordt om prijsverhogingen te verantwoorden. De vraag was of soortgelijke informatie ook toegankelijk is voor kleinere partijen zoals mijzelf, dus heeft dit weinig te maken met het hebben van verstand van zaken, maar meer met toegankelijkheid van specifieke branche gegevens. 

 

Zou dat niet handig zijn om terug te koppelen naar die overheidsklant dan? Het kan zomaar zijn dat ze de verkeerde gegevens opvragen, bijv die wel op de statistiekvragenlijst staan maar niet in dat detail publiek worden gemaakt. (bijv uit concurrentie overwegingen)

Zal niet de eerste keer zijn dat de overheid in een aanbesteding vragen "leent" van andere formulieren zonder zich af te vragen of die informatie wel ter beschikking staat aan alle mogelijke gegadigden. Volgens mij houdt het CBS geen statistieken geheim om ze alleen aan maar een deel van de markt bekend te maken.

Het kan wel zijn dat sommige vragen worden samengevoegd onder 1 kopje om ze niet herleidbaar te maken/
 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Geef ons morgenmiddag even jouw terugkoppeling van navraag bij: VNP en Cobelpa of zusterorganisaties.

 

Nog een recent linkje met verwijzing naar bronmateriaal.

 

Of wat is jouw betere bron voor onze meedenkinformatie?

 

Quote

Mochten er nog andere suggesties zijn, dan houd ik me uiteraard aanbevolen. 

Algemene suggestie is om alle (en vooral een eerste!) reageerders te bedanken voor hun reacties. Ook als die je misschien wat minder aanstaan.

 

Is dit benodigde handels- of inkoopinformatie of anders?

 

Commercieel linkje.


Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.