• 0

Thee in kleinere verpakkingen: Waar moet ik aan voldoen?

(aangepast)

Ik zit met een probleem, ik heb thee en koffie uit Indonesië geïmporteerd in zakken van 500 gram en wil het gaan verdelen over kleinere zakjes. Ik kom er via NVWA niet uit waar ik allemaal aan moet voldoen en hoe ik dit moet regelen...?

 

aangepast door Hans van den Bergh
Afgesplitst
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dergelijke vraag is hier al vaker gesteld en op wat algemene adviezen en verwijzingen naar websites lees ik eigenlijk nooit pasklare oplossingen.  Specifieke kennis zal je hier denk ik niet vinden. Nederland barst van de adviseurs en  het lijkt mij dat er voor dit probleem ook wel een moet zijn. Kan alleen niet bedenken hoe zo iemand heet.:winking-face:

 

Vraag me alleen af waarom je koffie van 500 gram naar kleinere verpakkingen wil ompakken. Naar mijn idee maakt dit het nodeloos duur.

Misschien om het een exclusiever tintje te geven?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Dergelijke vraag is hier al vaker gesteld en op wat algemene adviezen en verwijzingen naar websites lees ik eigenlijk nooit pasklare oplossingen.  Specifieke kennis zal je hier denk ik niet vinden. Nederland barst van de adviseurs en  het lijkt mij dat er voor dit probleem ook wel een moet zijn. Kan alleen niet bedenken hoe zo iemand heet.

Het probleem is volgens mij dat sommige ondernemers in spe de adviezen niet opvolgen (nalopen).

 

Wedervraag is hoe de 500 grams verpakkingen in Indonesië gewogen zijn en of topic starter al op de hoogte is van de Metrologiewet. Zo spannend is het allemaal niet, maar er zitten wel diverse, onvoorziene (jaarlijkse) kosten verbonden aan ondernemingsplannen als deze.

 

Die kennis of ervaringsleer is hier wel aanwezig hoor. Concurrentie in de eerste, tweede en derde graad ook. :winking-face:

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Gast zei:

Die kennis of ervaringsleer is hier wel aanwezig hoor.

 

Kennis en ervaring is zeker aanwezig hier en ook ik maak er graag gebruik van. Alleen aan adviezen op een forum kunnen nu eenmaal geen rechten ontleend worden.  Sommige zaken laat ik dan ook altijd toetsen door een betaalde adviseur.

 

1 uur terug, Gast zei:

maar er zitten wel diverse, onvoorziene (jaarlijkse) kosten verbonden aan ondernemingsplannen als deze.

 

Kosten moet je voor lief nemen maar zorg wel dat ze in verhouding tot de plannen/omzet staan.

19 uur geleden, De Ketchupmaker zei:

om te verpakken naar je eigen merk (als dat mag, weet ik niet) moet je eens zoeken op “milieuvriendelijke koffieverpakking”

 

Prima tip, even geprobeerd en ik zie zelfs mooie oplossingen voor brievenbus verzending van koffie e.d. En ook diverse bedrijven tegengekomen die dat daadwerkelijk doen.

Op 18-6-2021 om 16:25, Mel2021 zei:

Ik kom er via NVWA niet uit waar ik allemaal aan moet voldoen

 

Ik heb er verder geen belang bij maar op deze link  vind ik diverse info.

 

@Mel2021: we denken hier aardig met je, als je wat meer over je plannen verteld krijg je ongetwijfeld ook meer reacties.

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, retired zei:

Kennis en ervaring is zeker aanwezig hier en ook ik maak er graag gebruik van. Alleen aan adviezen op een forum kunnen nu eenmaal geen rechten ontleend worden.  Sommige zaken laat ik dan ook altijd toetsen door een betaalde adviseur.

 

En dan streven naar een dichtgetimmerd contract toch?

 

19 uur geleden, retired zei:

Vraag me alleen af waarom je koffie van 500 gram naar kleinere verpakkingen wil ompakken. Naar mijn idee maakt dit het nodeloos duur.

 

Risico liever mijden. Kosten liever mijden.

 

21 minuten geleden, retired zei:

Prima tip, even geprobeerd en ik zie zelfs mooie oplossingen voor brievenbus verzending van koffie e.d. En ook diverse bedrijven tegengekomen die dat daadwerkelijk doen.

 

Goh, komen er alsnog ideeën op uit dat onbetaald vrijblijvend advies. 

 

Niet zo mopperen meneer de pensionado! :partying-face: 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
10 minuten geleden, TwaBla zei:

En dan streven naar een dichtgetimmerd contract toch?

 

uiteraard, zakelijk niks mis mee.

 

10 minuten geleden, TwaBla zei:

Risico liever mijden. Kosten liever mijden.

 

Risico's zoveel mogelijk uitsluiten en kosten gaan altijd voor de baat.

 

10 minuten geleden, TwaBla zei:

Niet zo mopperen meneer de pensionado!

 

Nog een paar maanden dan ben je van me af. Heb me al aangemeld bij diverse hobby forums. Kan ik mijn account hier eindelijk opheffen.:face-with-tongue:

aangepast door retired
Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, retired zei:

Nog een paar maanden dan ben je van me af. Heb me al aangemeld bij diverse hobby forums. Kan ik mijn account hier eindelijk opheffen.:face-with-tongue:

 

Dan wordt je tegen wil-en-dank alsnog erelid gemaakt. Wel re-tired maar nog lang niet tired!

 

En dat risico? De ene soort bedrijvigheid heeft nu eenmaal een ander risicoprofiel dan de andere soort. Met een handvol vaste leveranciers aan de ene kant en een handvol klanten aan de andere kant zit je grootste risico waarschijnlijk bij je personeel. In de handel of in dienstverlening met snel wisselende opdrachtgevers en uiteenlopende leveranciers zijn problemen niet uit te sluiten. :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Gast zei:

hebben jullie ooit een pondje of ook maar een onsje koffie of thee verpakt en verkocht?

 

Koffie ben ik grootgebruiker en thee is voor jonge meisjes :face-with-tears-of-joy: Al jaren een bonenmachine met vele mogelijkheden dus de vraag naar bijzondere melanges is van mijn kant niet groot. De bonen koop ik in zakken van 750 gram en per over doos. Zakelijk als kantinekosten (met wat correcties door de boekhouder geloof ik:winking-face:)

 

Thee koopt de "baas" thuis in van die zakjes met een touwtje eraan.:face-with-tongue:

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Idee van retired om zoveel mogelijk zonder omverpakken te verkopen, is bij nader inzien helemaal zo gek niet.

 

Bij een tweede inkoopronde kun je mogelijk ook direct in kleinere verpakkingseenheden laten leveren.

 

Wat zou daar op tegen zijn?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.