• 0

Advies voor rechtsvorm en inrichting?

Hallo allemaal,

 

Had ik dit forum maar eerder gevonden! Mooi hoe de community antwoorden geeft op de betreffende vragen. Hopelijk kunnen jullie mij ook een beetje helpen :)

 

Recentelijk ben ik op een idee gekomen voor een nieuwe onderneming, waarbij wij een lijn van fysieke producten willen ontwikkelen.  Dit zou ik graag met een goed gedreven team samen willen doen en het te laten groeien als een soort van Startup. 

Nu heb ik dus twee geïnteresseerde gevonden, die gemotiveerd zijn om te beginnen. Niet alleen omdat het mijn idee is en ik lang onderzoek heb gedaan,  maar omdat ik bereid ben er alles voor te geven, wil ik wel de soort van 'baas' zijn van de onderneming.  Dit wil ik alleen niet ten nadelen van het bedrijf laten zijn, omdat men zich dan minder voelt, minder gedreven voelt of dergelijke.  Naar mijn  mening vormen wij dus een hechter en gedreven team als ik hun inneem als medeoprichter en dus een deel van de aandelen geef.  Maar ik hoor ook dat je dit op andere manieren kan doen, zoals ze een salaris geven en deel van de winst.

Dus nu mijn vraag aan jullie: Wat zouden jullie adviseren? Welke rechtsvorm zou ik hier toepassen? En zo inrichten zodat ik het grootste belang heb in het bedrijf, zonder nadelen voor de anderen?

 

Alvast bedankt!

Mika

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.