Waarschijnlijk is mijn vraag voor de kenners heel eenvoudig. Maar ik kom er na veel lezen via internet nog niet helemaal uit.
- Ik koop in buiten EU, en verkoop enkel binnen NL.
- Daarnaast koop ik mijn producten ook in bij een magazijn in belgie en duitsland, maar ook deze producten komen eigenlijk vanuit China geloof ik (geen aliexpress).
Ik heb begrepen dat de kosten voor btw en invoer (bij koop buiten EU) worden berekend na 1 juli.
Ik zelf laat de producten eerst naar ons eigen magazijntje/kantoor in NL komen voor ik het naar klanten verstuur, deels koop ik in op order en deels met kleine voorraad. Maar voor bijvoorbeeld dropshippers lees ik dat deze nieuwe regeling een ramp is (ik ben dus zelf geen dropshipper) Maar zit hier verschil in met betrekking tot deze regeling, en waar zit dat hem in?
Ik heb geloof ik een vergunning, zodat ik de inkoop buiten EU doorgeef aan belasting, en dan weer in mindering breng bij de voorbelasting of iets in die trant.
Wat gaat er nou specifiek voor mij veranderen? Ik las ook iets over de IOSS, moet ik zorgen dat de leveranciers hierbij zijn aangesloten?
Kan het langer duren voor ik mijn inkooppakketjes ontvang, doordat deze eerst een voor een beoordeeld moeten worden door douane en dit proces allemaal langer duurt?
Is dit qua regeling juist gunstig voor mij? omdat een particulier deze extra kosten niet terug kan vragen maar ik zakelijk wel?
Excuses, veel vragen en onduidelijkheden, hopelijk kan iemand het mij in jip en janneketaal toelichten.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tubing
Tubing
Waarschijnlijk is mijn vraag voor de kenners heel eenvoudig. Maar ik kom er na veel lezen via internet nog niet helemaal uit.
- Ik koop in buiten EU, en verkoop enkel binnen NL.
- Daarnaast koop ik mijn producten ook in bij een magazijn in belgie en duitsland, maar ook deze producten komen eigenlijk vanuit China geloof ik (geen aliexpress).
Ik heb begrepen dat de kosten voor btw en invoer (bij koop buiten EU) worden berekend na 1 juli.
Ik zelf laat de producten eerst naar ons eigen magazijntje/kantoor in NL komen voor ik het naar klanten verstuur, deels koop ik in op order en deels met kleine voorraad. Maar voor bijvoorbeeld dropshippers lees ik dat deze nieuwe regeling een ramp is (ik ben dus zelf geen dropshipper) Maar zit hier verschil in met betrekking tot deze regeling, en waar zit dat hem in?
Ik heb geloof ik een vergunning, zodat ik de inkoop buiten EU doorgeef aan belasting, en dan weer in mindering breng bij de voorbelasting of iets in die trant.
Wat gaat er nou specifiek voor mij veranderen? Ik las ook iets over de IOSS, moet ik zorgen dat de leveranciers hierbij zijn aangesloten?
Kan het langer duren voor ik mijn inkooppakketjes ontvang, doordat deze eerst een voor een beoordeeld moeten worden door douane en dit proces allemaal langer duurt?
Is dit qua regeling juist gunstig voor mij? omdat een particulier deze extra kosten niet terug kan vragen maar ik zakelijk wel?
Excuses, veel vragen en onduidelijkheden, hopelijk kan iemand het mij in jip en janneketaal toelichten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71789-nieuwe-btw-regeling-inkopen-buiten-eu-terugvragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag