• 0

Tweede privéhuis kopen en verhuren aan bv als kantoorruimte

Graag jullie advies want ik kom er niet helemaal uit hoe dit aan te pakken - als het überhaupt al kan…

 

situatie; BV huurt een kantoor met steeds hoger wordende kosten. 
nu ben ik aan het nadenken of we al die ruimte wel nodig hebben en of het niet slimmer kan. Het is zonde van het geld, bv bouwt niets op.

 

Prive hebben we een koopwoning. 

nu staat er een pand op een bedrijventerrein te koop wat nu nog gedeeld wonen / bedrijf bestemming heeft. Aan gezien het hele straatje verder alleen bedrijven zijn is gemeente bereid accoord te gaan met vestiging bedrijf. (Mogelijk blijft bestemming ongewijzigd maar dat maakt voor mij niet uit) er is geen verbouwing oid nodig.

 

hoe kan ik dit het beste doen?

bedrijfshypotheek heeft nogsteeds vrij hoge rente (5,5 looptijd 20 jr) dan betaal ik nogsteeds hoge kosten. Naast uiteraard opbouw vermogen.

 

tweede hypotheek prive kan natuurlijk tegen betere rentes. 
maar hoe zit het dan met de huur - verhuur?

ik zou dan vanuit prive pand verhuren aan bv.

 

zijn huurinkomsten prive dan box 1 of box 3? Voor het hele bedrag? Maakt het uit of het huurbedrag hoger is dan de hypotheek (dus extra inkomsten) of als het huurbedrag gelijk is aan hypotheekkosten?

en kan ik (service)kosten GWL etc wel op BV laten vallen?

 

graag jullie advies hoe we dit het beste kunnen aanpakken / tips - of is het gewoon niet handig en moet ik gewoon accepteren dat het of gewoon iedere maand huur ‘weggooien’ is of dat de bank er flink aan verdient omdat de rentekosten toch nog zo hoog zijn….

 

 

dank voor de moeite een antwoord te geven!

 

Joanne

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is precies de bedoeling? Dat je je huidige privé woning verhuur, zakelijke huur opzegt, en dat je in een nieuwe koopwoning gaat woning met kantoor aan huis? Of wil je dit kantoor naast je koopwoning kopen? 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Op 24-6-2021 om 01:07, prinsrachid zei:

Wat is precies de bedoeling? Dat je je huidige privé woning verhuur, zakelijke huur opzegt, en dat je in een nieuwe koopwoning gaat woning met kantoor aan huis? Of wil je dit kantoor naast je koopwoning kopen? 


hoi prinsrahid

 

ik hou mijn huidige koopwoning en koop een tweede woning op een bedrijventerrein - de koop doe ik dan prive vanwege voordeliger hypotheekrente vs zakelijke hypotheek,

die tweede woning wordt dan gehuurd door bv die hiur betaald aan prive

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er vanuit gaan dat de bank de financiering van dat tweede pand ook behandelt als zakelijk. Zeker als de bank aan je vraagt uit welke inkomsten je de lasten van dat pand gaat betalen en je antwoord luidt "huurinkomsten van mijn eigen BV". De volgende stap voor de bank is dan namelijk "toon maar even aan dat jouw BV die huur doorlopend kan blijven betalen!".

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.