• 0

Start webshop food, tips en waar moet ik op letten?

(aangepast)

*excuus ik zie dat ik mijn bericht bij het verkeerde onderwerp heb geplaatst.
 

Hoi allen,

 

Enige tijd geleden ben ik samen met mijn vriend een recepten website begonnen. Erg leuk en binnenkort zijn we toe aan de volgende stap; een webshop toevoegen.

De bedoeling is om voedingsproducten (niet vers) en andere benodigdheden voor het koken te gaan verkopen via deze webshop. Dit zijn allemaal producten die je niet makkelijk in een supermarkt kan vinden. We hebben al een groothandel op het oog.

 

Nu is de vraag, welke stappen moeten we nemen en wat mogen we niet vergeten? 

1. Inschrijving kvk, wat is handig? Voor welke rechtsvorm kunnen we het best kiezen? (Goed om te weten dat we niet zijn getrouwd en geen samenlevingscontract hebben o.i.d.) Kosten van inkoop e.d. financieren we zelf (dit is vrij minimaal).

2. In hoeverre zijn wij als verkoper aansprakelijk voor bijv. een voedselvergiftiging van de klant? Zo ja, is hier een verzekering voor nodig?

3. En als laatst, hebben jullie nog tips en tricks of zaken waar wij op moeten letten?

 

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! 

 

 

aangepast door bramberg
verkeerde pijler
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Is er geen bestaande verkoper waar je als affiliate van kan optreden? Dan verwijs je dus voor ingrediënten en hulpstukken door naar bestaande webwinkel(s) en strijk je een percentage commissie op. Geen gedoe met inkopen, voorraadbeheer, regels omtrent levensmiddelen, bezorgen, retouren en zo voort.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, TwaBla zei:

 

Is er geen bestaande verkoper waar je als affiliate van kan optreden? Dan verwijs je dus voor ingrediënten en hulpstukken door naar bestaande webwinkel(s) en strijk je een percentage commissie op. Geen gedoe met inkopen, voorraadbeheer, regels omtrent levensmiddelen, bezorgen, retouren en zo voort.


Goede vraag! Dank voor jouw reactie eerst. Er is inderdaad één (heb geen andere partij kunnen vinden) verkoper die vergelijkbare producten verkoopt. Alleen is het ons nog niet gelukt om contact te krijgen met deze partij (we krijgen gewoon geen reactie). 

Link naar reactie
  • 0

Beste bramberg,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Binnen welke pijler zou je dit bericht en draadje wensen?

 

Ik begrijp dat de receptensite (voorlopig) nog geen onderneming is. Durf je deze al wel te delen?

 

De combinaties AH/Allerhande en Jumbo/Smulweb worden bekend verondersteld.

 

Heeft de beoogde groothandel al een webshop en blog (socials)? En hebben jullie al een eerste contact gelegd?

 

Misschien kun je per gerecht of recept in samenwerking wel een tweepersoons maaltijdbox ontwikkelen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, Gast zei:

Beste bramberg,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Binnen welke pijler zou je dit bericht en draadje wensen?

 

Ik begrijp dat de receptensite (voorlopig) nog geen onderneming is. Durf je deze al wel te delen?

 

De combinaties AH/Allerhande en Jumbo/Smulweb worden bekend verondersteld.

 

Heeft de beoogde groothandel al een webshop en blog (socials)? En hebben jullie al een eerste contact gelegd?

 

Misschien kun je per gerecht of recept in samenwerking wel een tweepersoons maaltijdbox ontwikkelen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Beste Wigbolt, 

 

bedankt voor jouw mooie en uitgebreide reactie! 

Om antwoord te geven op jouw vragen, wij zijn zeker nog geen onderneming. Half/eind april zijn we ‘gewoon’ gestart met koken en een website maken en dat bleek zo ontzettend leuk te zijn dat het een hobby+ is geworden. Doordat dat vrij kort geleden is, is ons bereik nog niet groot. Het leuke is dat er heel veel dromen ontstaan waar we nu nog te klein voor zijn maar die voor de toekomst zeker niet ondenkbaar zijn. Met de juiste inzet en passie kom je denk ik een heel eind. 
 

maaltijdboxen zijn een fantastisch idee maar daar zijn we op dit moment nog veel te klein voor. Wel is dat een mooi idee voor de toekomst. 
 

De beoogde groothandel heeft een webshop, geen blog. Wel hebben zij socials maar die zijn niet gericht op de Nederlandse markt. Wij hebben nog geen contact gelegd met de groothandel. Dat komt doordat we liever eerst een plan maken dan maar ‘gewoon te doen’. 

Leuke vraag of we de site al durven te delen. Zoiets blijft natuurlijk spannend maar alle feedback en ideeën zijn ontzettend welkom! Deze ‘wereld’ van recepten sites is voor ons ook nog relatief nieuw maar daarom juist ook erg leuk.  
 

https://mexicankitchen.nl

www.mexicankitchen.nl

 

Ik heb de andere pijlers doorgenomen en ‘ondernemingsplan en businessplanning’ met specifiek ‘bedrijf starten’ leek mij achteraf gezien passender. 
 

Hartelijke groet! 


 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
On 27/06/2021 at 13:27, bramberg said:

Half/eind april zijn we ‘gewoon’ gestart met koken en een website maken en dat bleek zo ontzettend leuk te zijn dat het een hobby+ is geworden. Doordat dat vrij kort geleden is, is ons bereik nog niet groot. Het leuke is dat er heel veel dromen ontstaan waar we nu nog te klein voor zijn maar die voor de toekomst zeker niet ondenkbaar zijn. Met de juiste inzet en passie kom je denk ik een heel eind. 

Ik denk dat de grootste uitdaging gaat worden, zoals bij de meeste startende webshops, hoe ga je bezoekers op je shop krijgen?

 

Je hebt hier een uitstekende opzet voor met de site maar als je nog niet zoveel bezoekers hebt dan lijkt me de volgende stap niet het toevoegen van een webshop maar het vergroten van de bezoekersaantallen.  Ik zou dus vol inzetten op organische marketing, SEO bijvoorbeeld. Wellicht doen jullie dat al, de site ziet er uitstekend uit dus het lijkt me dat jullie al vrij handig zijn met website ontwikkeling. 

 

Als je eenmaal een goed bereik hebt dan kan je vrij risicoloos de investering maken in een webshop. 

 

aangepast door Appolo
Link naar reactie
  • 0

Goed advies, zo ben ik zelf ook begonnen. Door je eerst op SEO te richten kun je erg goedkoop (soms zelfs gratis) bezoekers op je website krijgen. Zodra je een paar klanten hebt gehad kun je de winst van deze bestellingen gebruiken als investering in de website. SEO is een erg krachtige manier om dagelijks mensen naar een website te krijgen en het mooie is dat, zodra je je er in verdiept, het niet eens zo moeilijk is! Het enigste ''nadeel'' van SEO is dat het wel lang kan duren voordat je resultaat ziet voordat je positie in Google omhoog gaat. Maar in de tussentijd kun je al wat klanten naar je website krijgen doormiddel van artikelen te schrijven op andere (soortgelijke) websites met een link terug naar jouwn blog/webshop. Dit (back linking) is een standaard onderdeel van off-page SEO. Het helpt niet alleen je Google Ranking maar brengt ook lezers van andere websites naar jouwn webshop. 

Voor al uw tin containers en aluminium blikken: https://www.ucan-packaging.com

Link naar reactie
  • 0
Op 8-7-2021 om 09:06, Wawo zei:

Goed advies, zo ben ik zelf ook begonnen. Door je eerst op SEO te richten kun je erg goedkoop (soms zelfs gratis) bezoekers op je website krijgen. Zodra je een paar klanten hebt gehad kun je de winst van deze bestellingen gebruiken als investering in de website. SEO is een erg krachtige manier om dagelijks mensen naar een website te krijgen en het mooie is dat, zodra je je er in verdiept, het niet eens zo moeilijk is! Het enigste ''nadeel'' van SEO is dat het wel lang kan duren voordat je resultaat ziet voordat je positie in Google omhoog gaat. Maar in de tussentijd kun je al wat klanten naar je website krijgen doormiddel van artikelen te schrijven op andere (soortgelijke) websites met een link terug naar jouwn blog/webshop. Dit (back linking) is een standaard onderdeel van off-page SEO. Het helpt niet alleen je Google Ranking maar brengt ook lezers van andere websites naar jouwn webshop. 

 

Op 1-7-2021 om 16:51, Appolo zei:

Ik denk dat de grootste uitdaging gaat worden, zoals bij de meeste startende webshops, hoe ga je bezoekers op je shop krijgen?

 

Je hebt hier een uitstekende opzet voor met de site maar als je nog niet zoveel bezoekers hebt dan lijkt me de volgende stap niet het toevoegen van een webshop maar het vergroten van de bezoekersaantallen.  Ik zou dus vol inzetten op organische marketing, SEO bijvoorbeeld. Wellicht doen jullie dat al, de site ziet er uitstekend uit dus het lijkt me dat jullie al vrij handig zijn met website ontwikkeling. 

 

Als je eenmaal een goed bereik hebt dan kan je vrij risicoloos de investering maken in een webshop. 

 

Beste Appolo en Wawo,

 

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Door een paar (positieve) privé dingen is het mij niet gelukt om eerder te reageren. 

 

Compleet mee eens. We hebben de afgelopen tijd ook mooi even kunnen nadenken over jullie adviezen/tips. We zijn tot de conclusie gekomen dat we nu eerst willen gaan bouwen (de website, bezoekers, volgers, etc.). Daarna ontstaat er pas ruimte voor een volgende stap. 

 

Jullie SEO tip is hier een wezenlijk onderdeel van. Enkele basis dingen betreft SEO zijn bekend maar het allergrootste deel is nog steeds onbekend. Advies voor het maken van back links kwam ook al naar voren bij de SEO plugin. Een goede/leuke manier om dat te doen hebben we nog niet verzonnen. De komende periode gaan we ons verder verdiepen in SEO.

 

Allebei bedankt voor jullie reacties! 

Link naar reactie
  • 0
Quote

Sinds juni zijn tien foodblogs en culinaire websites uitgerust met een Jumbo bestelknop. Hiermee kun je met één klik de ingrediënten van een recept in je online winkelmandje plaatsen. Vanaf nu heeft de klant ook de mogelijkheid om voor Albert Heijn te kiezen.

 

CustomerFirst: Direct winkelen vanaf foodblogs nieuwe standaard?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.