• 0

Kortingscoupon in pakketje van ander bedrijf

Wij zijn een organisatie die verpakkingsvrije maaltijden wil gaan bezorgen op abonnementsbasis. 

Nu had ik het idee om een kortingscoupon te laten leveren in de pakketjes van bedrijven die leveren in Utrecht. 

 

Deze vorm van flyer-verspreiding is echter heel moeilijk om te organiseren vanuit een platform of iets dergelijks. 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op HL 

 

Ik hoop dat ik jouw vraag met summiere context goed interpreteer, maar jij wilt kortingsbonnen verspreiden via andere bedrijven die bezorgen in jouw target-area?

Dan is het de vraag welke bedrijven daar  veelvuldig bezorgen en of zij bereid zijn jouw flyer mee te nemen. Inderdaad lastig om van een afstand daar iets over te zeggen. Heb je zelf bedrijven op het oog en ook andere manieren van effectief verspreiden ernaast gehouden? 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens of de gemeente Utrecht een nieuwsbrief hebben waar je in kunt "adverteren"

ingang lijkt bij circulaire stad te liggen.
https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/duurzame-stad/circulaire-stad/

 

Jullie werken ook veel met vrijwilligers en buurtgericht dus wellicht is een bijdrage uit het initiatievenfonds een optie.

https://www.utrecht.nl/bestuur-en-organisatie/initiatief-en-invloed/uw-initiatief/geld/initiatievenfonds/

 

Kijk ook eens bij andere initiatieven en apps of samenwerking mogelijk bijvoorbeeld

https://thuisgekookt.nl/

https://toogoodtogo.nl/nl

 

Verder lijkt mij ook online promotie beter te passen bij een duurzaam concept.

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Organisatie als in stichting zonder winstoogmerk of onderneming?

 

Maak van klanten ambassadeurs!:face-blowing-a-kiss:

 

Dan zou je verspreiding in theorie steeds efficiënter moeten worden. Ik zou inzetten op iemand mee laten eten...

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, TwaBla zei:

Mijn oom ging vroeger met twee grote pannen naar de afhaalchinees: eentje voor bami en eentje voor nasi.

 

Zo ben ik ook opgegroeid: zelf pannen en theedoeken door het luikje schuiven en een tijdje later kwamen die pannen weer gevuld terug met theedoeken eromheen geknoopt...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Hans van den Bergh eigenlijk elk bedrijf met een bezorgservice in Utrecht. Zalando, About You, Bol.com zijn daar goede voorbeelden van.. 
Je zou een flyer op de klassieke manier kunnen verspreiden, gewoon rondsturen, maar dan valt die niet op en verdwijnt die sowieso bij het oud papier. 

Flyeren bij winkelcentra is een optie, maar dan is het maar de vraag of je de doelgroep bereiken..

 

Op deze manier kun je vrij specifiek de doelgroep bereiken. 

Link naar reactie
  • 0

Roel JBedankt voor je bijdragen. Vanuit het gedeelte dat wij als stichting hebben opgezet hebben wij inderdaad al contact met het initatievenfonds. Wij willen echter een nieuwe doelgroep aanboren met dit concept. 

 

Online promotie is inderdaad het meest voor de hand liggende. Maar een cross-mediale aanpak waarbij we diverse middelen gebruiken, zal het meeste effect sorteren verwachten wij. 

Link naar reactie
  • 0

Edit: goed dat jullie dat fonds al gevonden hadden voor het stichtingdeel.

Commercieel is het wel een stukje lastiger om makkelijk te promoten.

 

8 minuten geleden, NickBM zei:

 

 

Hans van den Bergh eigenlijk elk bedrijf met een bezorgservice in Utrecht. Zalando, About You, Bol.com zijn daar goede voorbeelden van.. 
Je zou een flyer op de klassieke manier kunnen verspreiden, gewoon rondsturen, maar dan valt die niet op en verdwijnt die sowieso bij het oud papier. 

Flyeren bij winkelcentra is een optie, maar dan is het maar de vraag of je de doelgroep bereiken..

 

Op deze manier kun je vrij specifiek de doelgroep bereiken. 

 

Bij dat soort bedrijven kom je niet zo makkelijk in "de doos" als ze het al bieden aan buitenstaanders dan is dat gewoon tegen een (flink) tarief per pakket.

En de flyers die in pakketdozen liggen bij mij net zo snel bij het oud papier, de aandachtswaarde zal echt niet veel hoger liggen schat ik in en als dat wel zo is dan zal de prijs daar ook naar zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Branko Collin & MartinDupuis bedankt voor het idee :-) 

 

Gast: Uiteindelijk moeten onze klanten ook ambassadeurs worden. Maar dan moeten we wel eerst klanten hebben. 

We spreken liever van een organisatie met sociale impact. Het gaat ons niet om de winst, het gaat erom, dat we met de omzet meer mensen kunnen activeren. 

 

insparcom: Je hebt veel vragen, ik vertel er je graag over. Ook voor Roel J:

Op basis van een abonnement gaan wij maaltijden bezorgen. Een beetje vergelijkbaar met het concept van Hello Fresh. Alleen wij zorgen dat de maaltijd al bereid is (en warm!).. De maaltijd komt in een glazen schaal. Omdat het op abonnementsbasis is, komen we gegarandeerd later terug. Dan krijg je een nieuwe schaal, en nemen wij je oude schaal weer mee. Dat maakt onze maaltijden circulair. Zo is er geen afval, maar heb jij wel een lekkere, gezonde, warme maaltijd op het moment dat je het wilt. 

 


 

Link naar reactie
  • 0

Roel JMij viel het op, dat ik een flyer van Walkuli zag, in mijn pakketje van About You. Daarom kwam ik op dit idee.

Inderdaad: het zal duur zijn én moeilijk om daar binnen te komen, daarom zoeken we ook wat kleinere partijen die het meer als samenwerking willen doen. Omdat wij vooral een sociaal initatief zijn waarbij inclusiviteit en duurzaamheid in de samenleving de belangrijkste factor is, hopen wij dat bedrijven daaraan bij willen dragen. 

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, NickBM zei:

...daarom zoeken we ook wat kleinere partijen die het meer als samenwerking willen doen. 

 

Het regionale/lokale karakter is een probleem, want welke verpakker gaat voor jou postcodes sorteren? 

En koopt jouw doelgroep veel online?

 

Ik zie veel advertenties in HAH-bladen. 

 

Wellicht kun je iets doen voor mantelzorgers (influentials in jouw mark) op de Dag van de Mantelzorg.

 

We belanden nu in de sfeer van guerrilla marketing, maar kun je niet met een foodtruck aandacht vestigen op je aanbod door op wijkcentra op te zoeken en proefporties uit de delen? Ik weet niet of daar regels voor zijn, maar ijsventers laten bij zoiets een bel luiden. Misschien moet je juist niet luid e boodschap verkondigen, maar een secret spoon society opzetten.

 

The first rule of food club... :smiling-face-with-sunglasses:

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaBla Onze doelgroep leeft online. Bijna 24/7. Ze slapen nog net niet online. Dus dat is perfect. 

 

En welke verpakker gaat voor ons postcodes sorteren, dat is een goede vraag. Heb jij daar antwoord op? 

 

Dat proefporties uitdelen past niet helemaal bij ons verhaal.

Het gaat namelijk minder om het product, maar veel meer om het verhaal achter het product. 

 

Dag van de Mantelzorg: goed idee, maar een beetje te laat voor nu. 24 september gaan we live. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
15 minuten geleden, NickBM zei:

En welke verpakker gaat voor ons postcodes sorteren, dat is een goede vraag. Heb jij daar antwoord op? 

 

Ja. Niemand.

 

Dat is namelijk extra werk in een tak van sport waar onder enorme tijdsdruk gewerkt wordt, dus je zal je heil elders moeten zoeken.

 

Dat je op 24 september live gaat, betekent niet dat de wereld om jullie gaat draaien. Je zal in je marketing dus rekening moeten houden met opportunities die elders opdoemen. Voor of na je lanceerdatum. Uit je reactie (doelgroep is 24/7 online) maak ik echter op dat mantelzorg niet influencing is voor je beoogde klanten. We komen nu terecht tussen gamers & nerds die een (gezond) alternatief voor pizza zoeken. En dan heb je meteen een alternatief bezorgkanaal voor je folders, de pizzakoeriers.

 

En over jullie verhaal. Ken je de uitdrukking The proof of the pudding... 

 

Maar ik begrijp dat jullie liever coupons uitdelen dan proefhapjes. :thinking-face:

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, TwaBla zei:

En over jullie verhaal. Ken je de uitdrukking The proof of the pudding... 

 

 

Nu wel... 

Nee: onze doelgroep is niet gamers en nerds.. Al zouden die wel in de doelgroep kunnen zitten... 

Om precies te zijn: onze doelgroep dat zijn de ontplooiers, uit '5 tinten groener' van Motivaction. 

 

Zij zijn zich bewust van de issues op het gebied van duurzaamheid, maar vinden nieuwe ervaringen, plezier en vrijheid vooral erg belangrijk. 

Zij zijn sociaal bewogen, en begeven zich veel op social media. (Ja, marketing via social media gaan we sowieso doen.) 

 

Omdat zij plezier en vrijheid het belangrijkste vinden, kijken zij online naar de producten die ze willen hebben, en niet zozeer naar de duurzaamheid ervan.

Maar: als wij dan op eens een flyer (of ander iets) onder hun neus houden, waarop zij op het gebied van duurzaamheid het verschil kunnen maken, én er zelf vrijheid en plezier aan over houden, is dat de perfecte combi. 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, NickBM zei:

Om precies te zijn: onze doelgroep dat zijn de ontplooiers, uit '5 tinten groener' van Motivaction. 

 

Een voordeel: die ontplooiers (zie whitepaper in pdf) zitten niet stil. 

 

Quote

Met 10% zijn de ontplooiers de kleinste groep. Ze staan open in het leven en gaan actief op zoek naar nieuwe ervaringen.

 

De maillist van Thuismarkt (online variant van Uitmarkt) kon wel eens een goed bereik hebben bij deze ontplooiers.

 

Creatief samplen van glasmaaltjes op de Uitmarkt 2021 zal niet gaan. Misschien kan je glasbakken ambushen, of is dat onethisch?

 

Eten van de Glaskok!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, TwaBla zei:

 

Creatief samplen van glasmaaltjes op de Uitmarkt 2021 zal niet gaan. Misschien kan je glasbakken ambushen, of is dat onethisch?

 

 

Ja, dat schijnt onethisch te zijn. 

 

Veel guerillamarketing past niet helemaal met ons duurzame beleid. 

Wat zou kunnen is straatreclame in wijken als Lombok en Leidsche Rijn. Wat je dan nodig hebt is een mal en een hoge drukspuit, en dan ga je de grond schoonspuiten. 

Dan staat daar je logo op de grond voor een week of 2, totdat die weer vies is :-) 

 

Ik dacht ook al eraan op QR codes op bepaalde plekken te plakken. Maar dan heb je plastic in de natuur. Dat is nou net wat we niet willen. 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Wigbolt
(aangepast)

Je zou de schaaltjes kunnen logomarkeren en uitdelen? Waar uitdelen is verkopen aan startaanbieding incl eerste, promotionele daghap.

 

Hebben vrijwilligers al een herkenbaar jack of shirt?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 7-7-2021 om 14:09, NickBM zei:

Flyeren bij winkelcentra is een optie, maar dan is het maar de vraag of je de doelgroep bereiken..

 

Op deze manier kun je vrij specifiek de doelgroep bereiken. 

zou ik niet zomaar doen, is bijna nergens toegestaan zonder voorafgaande toestemming

(in uiteraard niet bepaald duurzaam)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1
Op 2-7-2021 om 11:20, Branko Collin zei:

Begin juli zijn de Webwinkelvakdagen waar het tjokvol mensen staat (nou ja, op anderhalve meter afstand dit jaar) die alles over jouw vraag weten.

benieuwd of TS daar geweest is. stond namelijk wat ik zag een stand met dienst die exact doet wat de TS wil, flyers kunnen toevoegen aan de pakjes van andere webshops.

anders zal het betreffende bedrijf te vinden zijn op de volgende pagina: https://www.summeredition.nl/nl/exposanten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.