Arbeidsovereenkomst opstellen met Holding - Salaris
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FiscaalAdvies
FiscaalAdvies
Beste,
Op dit moment ben ik bezig met het opstellen van mijn arbeidsovereenkomst met de Holding BV. Aangezien er nog niet genoeg wordt verdiend in de Werk BV (wel financiele activiteit!) zal ik dus een DGA verlaging verzoek willen doen bij de Belastingdienst. Het idee nu is is om maandelijks een nulaangifte te doen voor de loonheffing, en aan het eind van dit jaar te bekijken of er eventueel ruimte is om salaris uit te betalen.
1. Nu moet ik voor mijn arbeidsovereenkomst met de Holding BV een salaris opgeven. Is het gebruikelijk en in orde wanneer ik hier een bedrag van 0 euro invoer? Gezien de geschetste situatie en wijze hoe ik plan om te gaan met het uitbetalen van het DGA salaris.
2. Wanneer er ruimte is voor meer salaris kan ik de arbeidsovereenkomst gemakkelijk openbreken en een nieuwe opzetten met daarin het salaris, toch?
Bedankt alvast!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag