• 0

Overname constructies

Goedemiddag,

 

het volgende speelt;

 

ik heb contact gehad met de eigenaar van een groot sportcafé (commercieel) in een nog groter sportcomplex. 
Heb hem aangegeven dat ik het graag van hem zou overnemen wanneer hij van plan is te stoppen. Hij denkt zelf dat dat binnen nu en 3 jaar is. 
Op dit moment probeer ik te bedenken wat de opties zijn.

 

- Directe overname

- Geleidelijke overname (bijvoorbeeld over 2 jaar in dienst komen voor een jaar en dan de

overname). Of is het dan beter je al gedeeltelijk in te kopen? 
 

ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben of verstand van hebben. 
 

daarnaast ken ik globale cijfers maar zijn we in het 1e Gesprek daar natuurlijk niet diep op ingegaan.

 

investering in de bar (was casco) ruim €200.000 (8 jaar geleden)

omzet ongeveer €250.000 per jaar 

Huurprijs €25.000 per jaar 

 

Wat zou überhaupt een redelijke overname prijs zijn? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 4-9-2021 om 20:29, Gerard051013 zei:

Binnenkort heb ik een gesprek en kan ik de cijfers inzien.

 

Heb je de cijfers inmiddels in kunnen zien? en zo ja welke jaren? Logischerwijs had je in september over de cijfers van 2018-2019 en 2020 moeten beschikken. Als je er nu (na alle adviezen) nog steeds verder mee wil zou ik ook (voorlopige) cijfers van 2021 willen zien.

 

En geen smoezen van "ze zijn nog niet beschikbaar" accepteren. Ondernemingen in zwaar weer moeten juist nu hun cijfers beschikbaar hebben, hoe moet je anders als ondernemer sturen of proberen uit de sores te komen.

 

Waarom ben je zo gefixeerd op dit sportcafé?  Als ik het zo allemaal lees is het bepaald geen kip met de gouden eieren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.