• 0

Scheiding VOF

Beste, 

 

onderstaande casus is momenteel bezig tussen mij en mijn compagnon.

In 2018 een uitzendbureau gestart (als experiment), en momenteel redelijk uit de hand gelopen. De organisatie draaide altijd op mijn schouders (lees; alle inkomsten door mijzelf gegenereerd). Hierin heeft mijn compagnon in 3 jaar vrijwel niets bijgedragen. 

Tijdens mijn voorstel om gesplitst verder te gaan, reageerde hij geagiteerd en stelde direct volledige splitsing van kapitaal & winst voor. Echter naar mijn mening heeft hij hier 0 recht op wegens het niets uitvoeren.


Wellicht voelen jullie het al aan, tijdens de oprichting niets vastgelegd of contractueel vastgelegd over inbreng van arbeid en een eventuele verdeling. (Geen management overeenkomst oid.) 
Wie heeft tips voor mij, om toch nog zoveel mogelijk 'kosten' (zo zie ik dit inmiddels) te besparen op de scheiding.  Is hierin nog een andere verdeelsleutel mogelijk? 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 14-7-2021 om 15:22, Explorer2021 zei:

De organisatie draaide altijd op mijn schouders (lees; alle inkomsten door mijzelf gegenereerd).

Hierin heeft mijn compagnon in 3 jaar vrijwel niets bijgedragen. 

Best mogelijk dat uw compaan - iemand met wie men het brood deelt - dat toch anders ziet.

Bovendien is hij als firmant in de VOF hoofdelijk aansprakelijk voor schulden en/of verplichting die (u in naam van) deze VOF is aangegaan.

Dat risico vertegenwoordigd ook waarde.

 

Op 14-7-2021 om 15:22, Explorer2021 zei:

Wellicht voelen jullie het al aan, tijdens de oprichting niets vastgelegd of contractueel vastgelegd over inbreng van arbeid en een eventuele verdeling. (Geen management overeenkomst oid.)  Wie heeft tips voor mij, om toch nog zoveel mogelijk 'kosten' (zo zie ik dit inmiddels) te besparen op de scheiding.  Is hierin nog een andere verdeelsleutel mogelijk? 

Mocht het allemaal waar zijn, dan heeft u daarin gedurende drie jaar wel in berust of akkoord mee gegaan.

Voordat de scheiding wordt ingezet, raad ik u beiden aan om alsnog een firmacontract overeen te komen.

Een andere verdeelsleutel is mogelijk als u beiden hiermee instemmen ... maar die kans lijkt mij niet erg groot.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.