• 0

Bij welke duurzame Bank rekening voor een vof openen?

Helaas lijken er weinig bank-opties te zijn voor een vof. Ik zou graag bij ASN bankieren (net als privé), of een soortgelijke bank, maar ASN doet niet aan vofs. Heeft iemand een suggestie?

Belangrijk is:

- koppeling met Jortt en Mollie mogelijk 

- enigszins duurzaam 

- gebruiksvriendelijke app

 

Als zzp’er en met mijn eerdere vof zit ik bij Bunq, maar ik ben er niet laaiend enthousiast over. 
 

Alvast bedankt voor het meedenken. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Lou, je hebt dit bericht gearchiveerd onder Bank VOF. Als je nou een kopregel mocht bedenken die mensen een beetje motiveert om mee te denken, wat zou je dan suggereren? Stel je voor dat je iemand aanspreekt op straat. Een beetje duidelijke vraag scheelt al enorm. Doe eens een gooi! 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 16-7-2021 om 20:48, TwaBla zei:

 

Lou, je hebt dit bericht gearchiveerd onder Bank VOF. Als je nou een kopregel mocht bedenken die mensen een beetje motiveert om mee te denken, wat zou je dan suggereren? Stel je voor dat je iemand aanspreekt op straat. Een beetje duidelijke vraag scheelt al enorm. Doe eens een gooi! 


Ik denk zelf ook graag mee wanneer er geen inspirerende titel boven staat. En de vraag leek me eigenlijk duidelijk. Maar ik begrijp dat de lat hier hoog ligt ;) 

Ik kom er vast wel uit. 

Link naar reactie
  • 0
Op 17-7-2021 om 01:11, prinsrachid zei:

 

Kwam er niet achter of je daar als vof ook terecht kan. Ben nog aan het wachten op een reactie van de klantenservice. Ik herinner me Triodos als een beetje een ouderwetse bank, maar misschien is dat inmiddels anders hoor!

 

Link naar reactie
  • 0
Op 17-7-2021 om 17:17, Lou. zei:

Ik herinner me Triodos als een beetje een ouderwetse bank, maar misschien is dat inmiddels anders hoor!

 

Wat versta je onder een ouderwetse bank? En waarom zou dat een disqualificerende eigenschap zijn?

Voor zover ik weet accepteren ze alle soorten bedrijfstypes.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1
Op 16-7-2021 om 19:13, Lou. zei:

Helaas lijken er weinig bank-opties te zijn voor een vof. Ik zou graag bij ASN bankieren (net als privé), of een soortgelijke bank, maar ASN doet niet aan vofs. Heeft iemand een suggestie?

SNS bank misschien ?


SNS hoort net als ASN bij De Volksbank, de meest duurzame bankgroep van Nederland volgens de Eerlijke Bankwijzer.

SNS volgt het beleid van ASN Bank en  investeert niet in wapens of bedrijven die mensenrechten, arbeidsrechten of dierenwelzijn schenden.

De Volksbank heeft één bankvergunning voor vier merken: SNS, ASN, Regiobank en BLG Wonen.

Je geld bij deze financiële instellingen samen is tot 100.000 euro beschermd door het depositogarantiestelsel.

 

last but not least … een zakelijke rekening voor een VOF openen is bij SNS geen probleem.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 18-7-2021 om 18:29, TwaBla zei:

 

Triodos loopt een beetje achter in digitaal bankieren, tweestaps-authenticatie, overboeken van grotere bedragen, zakelijke bankpassen enz.

 

Op welke manier? Op alle punten? Wat is het referentiepunt? En hoe loopt Triodos daarin 'achter'?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Lieve mensen, er is gewoon een zakelijke klantenservice telefonisch bereikbaar op werkdagen...

 

Wat ik weinig duurzaam vind is een 0,5 of 0,7 procent rente moeten betalen op een saldo > 100.000 EURO.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Triodos is een niche-bank voor specifieke doelen, een bijbank waarvan je geen gangbare soepele zakelijke service moet verwachten. Prima voor een zakelijk dienstverlener die een beetje extra nodig heeft bij een prive-rekening of een bedrijf in de duurzame domeinen waar de bank zich op richt. Niet afgesteld op de doorsnee MKBer.

 

Ik heb er notabene voor gewerkt. Teveel kleinzakelijke klanten zijn een last voor zo'n bank, geen aanwinst. :nerd-face: Daar hebben we negen jaar geleden ook al eens gedachten over uitgewisseld, trouwens.

 

Op 18-2-2012 om 10:50, StefanO zei:

Triodos heeft ook geen 'zware ideologie', enkel een MVO focus. Dat is geen stickertje, maar zit in de DNA van de bank verweven. Dit kan soms lastig zijn bij financiering, aangezien het additionele eisen zijn t.o.v. andere banken. Tegelijk (en dat bedenk ik net) kan het ook een voordeel zijn wanneer de een MVO initiatief wilt financieren dat bij andere banken er wegens mindere rentabiliteit niet doorheen komt. Banken als Triodos willen dan vanwege de MVO gedachte nog wel eens financiering verstrekken.

 

Andere banken willen vooral geld verdienen. Banken als Triodos vooral goede dingen doen (en daar niet zwaar bij in schieten). Ik ben dus zeker niet negatief over Triodos. In tegendeel. Maar je moet weten wat de mogelijkheden en beperkingen zijn.

 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 19-7-2021 om 12:29, Gast zei:

Wat ik weinig duurzaam vind is een 0,5 of 0,7 procent rente moeten betalen op een saldo > 100.000 EURO.

Met dat geld doen ze toch mooie duurzame dingen ... of niet soms ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 2
Op 19-7-2021 om 21:47, TwaBla zei:

Zullen we bij het topic blijven? De ene meent zus, de andere meent zo. Bij Triodos heeft zus een achterstand. Vraagsteller wil enigszins duurzaam, maar heeft ook andere eisen.

 

Ja, blijf eens bij het topic en antwoordt eens de vragen die je worden gesteld.

 

Je probeerde een autoriteitsargument te gebruiken door je vermeende werk bij deze bank aan te halen. Je wilt alleen niet aangeven in welke hoedanigheid je dat deed, dus kunnen we op geen enkele manier bepalen of die mening van je ook hout snijdt en dus of die on-topic is.

 

Verder maak je allerlei (negatieve) claims over deze bank, terwijl je ook dáár geen verdere toelichting op lijkt te willen geven.

 

Ik probeer vast te stellen wat de feitelijke basis is van al je claims, omdat letterlijk elke claim niet strookt met mijn persoonlijke ervaring bij deze bank.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Lou., heb je na een eerste werkdag van de week al reactie of misschien zelf gebeld?

 

Wat is de reactie van ASN als je aangeeft graag bij hun te bankieren? Staat (staan) jouw vennoot (vennoten) daar hetzelfde in? En is hij of zij (zijn zij) ook al particulier klant? Lijkt me een mooie marketing story voor een klantgerichte bank...

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 16-7-2021 om 19:13, Lou. zei:

Helaas lijken er weinig bank-opties te zijn voor een vof. Ik zou graag bij ASN bankieren (net als privé), of een soortgelijke bank, maar ASN doet niet aan vofs. Heeft iemand een suggestie?

Belangrijk is:

- koppeling met Jortt en Mollie mogelijk 

- enigszins duurzaam 

- gebruiksvriendelijke app

 

Als zzp’er en met mijn eerdere vof zit ik bij Bunq, maar ik ben er niet laaiend enthousiast over. 
 

Alvast bedankt voor het meedenken. 

ASN heeft toch 'gewoon' een zakelijke rekening? begrijp het probleem niet?

Link naar reactie
  • 0
Op 18-9-2021 om 22:33, X-tra zei:

ASN heeft toch 'gewoon' een zakelijke rekening? 

 

X-tra : ASN heeft wel een zakelijke rekening, maar niet "gewoon": ASN staat de zakelijke rekeningen alleen toe aan bedrijven met maar één rechtsgeldige vertegenwoordiger : dat zijn eenmanszaken en BV's met 1 bestuurder (& eigenaar ).

 

Een VOF heeft per definitie meer dan 1 rechtsgeldige vertegenwoordiger, en dus biedt ASN geen zakelijke rekeningen aan aan de VOF van vraagsteller. 

 

Op 18-9-2021 om 22:33, X-tra zei:

begrijp het probleem niet?

 

Hopelijk nu wel? 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.