• 0

hosting kosten, welke post balans?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar je hosting boekt maakt op zich niet zo heel veel uit. Kijk met name naar de aard hiervan. Het is voor een je site welke bedoeld is voor verkoop. Je zou het dan ook als (indirecte) verkoopkosten kunnen boeken.

Ieder bedrijf boekt het op een andere post afhankelijk van de aard en inrichting.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Kosten die worden gemaakt voor het hosten van je website, worden in de regel niet geactiveerd op de balans maar direct ten laste van het resultaat gebracht.

 

De kosten kun je dus gerust boeken op een pure kostenrekening (in de meeste boekhoudprogramma's is dat rubriek 4).

 

Welke kostenrekening van rubriek 4 je gebruikt om deze kosten weg te boeken, hangt af van de doeleinden van de website (is de website slechts een visitekaartje of is het een webshop...).

 

Je zou ook een nieuwe rekening "4... Hostingkosten" kunnen aanmaken, wanneer deze kosten een substantieel deel van de totale kosten vormen en je dus de behoefte hebt om in evt. financiele overzichten in één oogopslag wil zien hoe hoog deze kosten zijn.

Link naar reactie
  • 0

ok, dan weet ik voldoende, ik ben nu namelijk bezig om zelf een boekhoud programma voor mijn bedrijf te schrijven, dus is wel handig om het dan in een keer goed te doen.

 

Met alle respect maar als je een basis vraag moet stellen op welke post je kosten moet boeken is het dan wel handig om zelf je boekhoudpakket te schrijven?? Ben zelf zeker geen boekhoud-expert maar ben via de schade en schande weg er wel achter gekomen dat software schrijven voor een vakgebied waar je niet 100% thuis in bent een aardige (zeker niet rendabele) opgave is. Kijk eens naar de voordelige of zelfs gratis boekhoudpakketten. Grote kans dat die voldoen en je je tijd aan andere ondernemerszaken kunt besteden.

Link naar reactie
  • 0

Hosting kosten horen in de w/v en niet op de balans. De vraag is daarmee beantwoord. Voor de discussie over het nut van het zelf schrijven van een boekhoudprogramma graag een nieuw topic starten.

 

Deze kan weer dicht.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.