• 0

Welke bank voor opzetten BV

Beste, 

 

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een bv samen met een partner voor een nieuw concept.

Dit is een concept waarbij de gebruiker direct online een betaling moet voldoen ( mollie) 

Van de notaris begreep ik dat het opzetten van een bankrekening voor een BV een tijdrovende zaak is en een aantal maanden duurt.

Hebben jullie deze ervaring ook en/of kunnen jullie een bank aanbevelen die eaa sneller voor elkaar krijgt en ook gewoon goed is?

 

Ik ben benieuw naar jullie bevindingen.

 

Groet

Ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn ervaring eerder dit jaar is dat het bij de ABN Amro een goede anderhalve maand duurde voordat we de passen in ontvangst mochten nemen, grotendeels omdat ze nog steeds iemand fysiek langs laten komen om je te identificeren en een stapel papier te laten ondertekenen. De Rabobank heeft een app om je ID kaart/paspoort te scannen en een selfie te maken, een kort telefoongesprek en zolang er nergens alarmbellen af gaan rond je businessmodel lijkt dat vrij snel te gaan. Wij hadden de passen in 'n week in huis, waarbij je wel een hoop gegevens zelf ook snel moet aanleveren.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn niet zo heel veel banken, dus misschien kun je het zelf eens googelen? In mijn ervaring staat er vaak wel iets vermeld in de trant van "wij accepteren wel/niet BV's" en "het duurt X weken om de aanvraag van een zakelijke rekening voor een BV te verwerken".

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Hi Ironny,

 

Het gaat vaak het snelste (en makkelijkste) bij de bank waar je zelf ook al bankiert.

 

Het valt mij op dat dit proces steeds langer duurt. Overigens de acceptatie bij Mollie ook (die voor Stichtingen daar steeds vaker leiden tot afkeuring, maar niet relevant voor jouw BV). 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een BV met 2 bestuurders. En dat is schijnbaar te ingewikkeld voor ABN en Rabo, die hebben gelijk nee gezegd.

 

Toen maakte ik een afspraak op een ING kantoor, beide bestuurders moesten aanwezig zijn. Na een half uur liepen we met een bankrekeningnummer naar buiten.

De passen, pincode en de reader lagen 3 dagen later in de brievenbus.

Moet wel vermelden dat de BV reeds ingeschreven is in het UBO-register. Dat scheelt misschien ook wel. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.