• 0

Heeft een spambot privacy?

 

Op één van mijn websites krijg ik regelmatig linkspam in de reacties. Het meeste wordt uitgefilterd, maar een enkeling dringt door. Die haal ik er handmatig tussenuit. 
 

Recent is vrijwel alle spam afkomstig van een IP-adres uit Israel voor een bedrijf uit Zweden (dat wereldwijd levert). Ik heb daar een blogberichtje aan gewijd, waarin ik de naam van dat bedrijf associeer met vervelend gespam. Nou denk ik erover om ook een screenshot van zo'n reactie te tonen, maar daarmee kon ik weleens inbreuk plegen op de privacy van...

 

...ja van wat of wie? Van de nepidentiteit die deze spammers of spambots gekozen hebben. 

 

Toch zijn het tot 'een persoon' herleidbare gegevens. Of is dit geen persoon? Wat is het dan wel?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 21-7-2021 om 10:43, Branko Collin zei:

 

Ja, die schijnt ook voor de anti-dox wet te gaan gelden. Ik kan daar een beroep op doen, maar vraag me af of iedereen die een blog op een bedrijfsmatige website bijhoudt hetzelfde voorrecht heeft. Je moet als bloggende ondernemer op je tellen passen als je een wanpraktijk in jouw branche aan de orde stelt, hebben we op dit forum al eerder in de zaak Proximedia versus Visual Media vastgesteld. Het zou beter zijn als ondernemers hun verhaal op een plek kwijt kunnen die door rechters wel beoordeeld wordt als de juiste plek om maatschappelijk relevante kritiek te delen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 23-7-2021 om 11:14, rh0 zei:

Wat is de toon van het artikel c.q. blog berichtje?

 

Ik beschrijf de vorm van deze (opdringerige) spam en vraag mij af welk belang dit merk heeft bij zo'n agressieve marktbenadering. Het is eigenlijk spam-doxing als je het wil labellen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het gaat ze waarschijnlijk niet om de merknaambekendheid, want dan zou je kunnen volstaan met het noemen van de naam, maar is eerder een vorm van link building: hoe meer backlinks van andere websites een site heeft, hoe relevanter deze wordt voor zoekmachines zoals Google.

 

Omdat link building via comment spam een vorm van black hat SEO is (niet toegestaan door Google, veelal verboden door website-eigenaars en in sommige gevallen strafbaar) wordt het vaak via tussenpersonen uitbesteed. We hebben niets gedaan en we weten van niets...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.