• 0

Klandizie werven voor Zzp-koerier met bakwagen

(aangepast)

Mijn naam is Anwar en naast mijn studie Finance and Control aan het HBO ben ik zelfstandig ondernemer binnen de goederentransport. Momenteel heb ik meerdere chauffeurs tot mijn beschikking, ben ik in het bezit van één bakwagen en een NIWO vergunning en heb ik de ambitie om te investeren in mijn bedrijf en door te groeien.

Ik heb veel bedrijven benaderd maar ik kreeg geen reactie terug. iemand misschien kan mij de weg wijzen in deze sector of een tips voor mij heeft?

 

 

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Titel nog iets meer verduidelijkt
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volhouden en blijven proberen tot er iemand ja zegt, dat is toch wel het belangrijkste ingrediënt, maar met 1 bakwagen ben je natuurlijk ook wel kwetsbaar en niet erg flexibel.

Koude acquisitie is één van de moeilijkste methoden om opdrachten te vinden

Er zijn ook wel sites waar opdrachten / ritten worden aangeboden, maar dat is vaak een "vechtmarkt" leuk als gatenvullers als het alternatief stilstand is. Maar goed met een studie in finance en control moet het niet zo moeilijk zijn om te berekenen wanneer het nog intressant is dat soort opdrachten aan te nemen.

 

De combi studie, onderneming en meerdere chauffeurs doet mij vermoeden dat jij vooral met medestudenten als chauffeur werkt. misschien is dat ook wel een businessmodel dat past bij die veilingssites, misschien dat je een aantal aanbieders op die site kan benaderen of zij ook geintresseerd zijn in een samenwerking met een partij die doorlopend flexibele capaciteit kan bieden. Zodat ze niet elke keer loslopers van zo'n site moeten halen waarvan je niet weet of ze een beetje fatsoenlijk rijden en afleveren.

Link naar reactie
  • 0
Op 25-7-2021 om 21:01, Roel J zei:

Volhouden en blijven proberen tot er iemand ja zegt, dat is toch wel het belangrijkste ingrediënt, maar met 1 bakwagen ben je natuurlijk ook wel kwetsbaar en niet erg flexibel.

Koude acquisitie is één van de moeilijkste methoden om opdrachten te vinden

Er zijn ook wel sites waar opdrachten / ritten worden aangeboden, maar dat is vaak een "vechtmarkt" leuk als gatenvullers als het alternatief stilstand is. Maar goed met een studie in finance en control moet het niet zo moeilijk zijn om te berekenen wanneer het nog intressant is dat soort opdrachten aan te nemen.

 

De combi studie, onderneming en meerdere chauffeurs doet mij vermoeden dat jij vooral met medestudenten als chauffeur werkt. misschien is dat ook wel een businessmodel dat past bij die veilingssites, misschien dat je een aantal aanbieders op die site kan benaderen of zij ook geintresseerd zijn in een samenwerking met een partij die doorlopend flexibele capaciteit kan bieden. Zodat ze niet elke keer loslopers van zo'n site moeten halen waarvan je niet weet of ze een beetje fatsoenlijk rijden en afleveren.

Erg bedankt voor uw reactie. Ik zal uw tips in acht nemen.

Link naar reactie
  • 0
Op 25-7-2021 om 21:20, Anwar. zei:

Postnl, de klok logistiek, Jcl ets.

 

Waarom heb je hen gecontacteerd? Met wat voor vraag? Wat denk je voor hen te kunnen betekenen dat ze zelf niet kunnen? Wat is je doelgroep?

 

Ondernemen betekent dat je een oplossing biedt voor een probleem dat door mensen wordt ervaren. Als je weet welk of wiens probleem je oplost met je onderneming, dan kun je misschien de juiste klanten zien te vinden.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Op 25-7-2021 om 19:59, Anwar. zei:

Mijn naam is Anwar en naast mijn studie Finance and Control aan het HBO ben ik zelfstandig ondernemer binnen de goederentransport. Momenteel heb ik meerdere chauffeurs tot mijn beschikking, ben ik in het bezit van één bakwagen en een NIWO vergunning en heb ik de ambitie om te investeren in mijn bedrijf en door te groeien.

Ik heb veel bedrijven benaderd maar ik kreeg geen reactie terug. iemand misschien kan mij de weg wijzen in deze sector of een tips voor mij heeft?

 

 Jaja, dit is nou ondernemen. Vallen, opstaan en doorgaan. Je zal ondervinden dat het vinden van de eerste paar klanten inderdaad lastig gaat, maar dit steeds beter gaat als je kwaliteit levert en klanten tevreden houdt. 

 

Doorgaan met bedrijven benaderen. Biedt je dienst aan voor grote grote webshops, juweliers of aan B2B leveranciers. Overal zijn koeriers nodig en weet zeker dat je kans maakt, als je ermee doorgaat. 

Link naar reactie
  • 0
Op 27-7-2021 om 13:07, Inspiresta zei:

 

 Jaja, dit is nou ondernemen. Vallen, opstaan en doorgaan. Je zal ondervinden dat het vinden van de eerste paar klanten inderdaad lastig gaat, maar dit steeds beter gaat als je kwaliteit levert en klanten tevreden houdt. 

 

Doorgaan met bedrijven benaderen. Biedt je dienst aan voor grote grote webshops, juweliers of aan B2B leveranciers. Overal zijn koeriers nodig en weet zeker dat je kans maakt, als je ermee doorgaat. 

 

Sluit ik me bij aan. Het zal niet makkelijk zijn, maar de aanhouder wint.

 

Verder is een goede basis ook altijd belangrijk. Zeker bij het vastleggen van de eerste paar klanten. Denk aan een website. actieve social media en een visitekaartje. Ook aan jouw telefoongesprekken of e-mails kunnen misschien verbeteringen worden doorgevoerd. Dit is immers jouw pitch / verkoopgesprek waar je de (potentiële) klant mee overtuigd.

 

Marketing is key. Interessant zijn misschien callcenters die voor jou bellen of opdrachten zoeken. Ook flyeren op bedrijventerreinen met grote magazijnen of het aanschrijven van grote webshops kan effectief zijn. Grote webshops zitten met retour aanvragen, spoedbestellingen of verplaatsing van voorraad.

 

Denk ook aan producten die te groot zijn voor aanbieders als PostNL, zoals planten, witgoed , elektronica en meubels.

 

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wat als je enkel lokale bedrijven benadert uit jouw woonplaats en bedrijven met een webshop.

Dat je aan hun je bezorgdienst verkoopt in de vorm van "Vandaag door de klant besteld, vandaag ook bij de klant bezorgd"  Of wellicht binnen een uur bezorgd na bestelling.

Je moet dan even zelf uitrekenen wat rendabel is. Mooier is dat je meerdere pakketjes kunt ophalen en bezorgen. Wel of geen vast tarief afspreken met je klant of wellicht % van totale koopsom. Dus is een product 100 euro, en jij krijgt 10% als het product dezelfde dag afgeleverd wordt ofzo.

 

Vroeger was de trend levering volgende werkdag. Nu zie je o.a. coolblue en bol.com met sommige producten en in sommige steden dat ze dezelfde dag nog leveren.

 

Wat als jij het tijdsbestek nog korter kunt maken. 

 

Wel even kijken of je niet in dezelfde vaarwater als die fiets bezorgdienst zit (gorillaz ofzo)

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Kleine taalcorrecties ( 'd' i.p.v. 't') t.b.v. leesbaarheid
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Anwar., welkom op ondernemersforum Higherlevel (dat vergeten we als goed gebruik 'en passant').

 

Mike Lameree, met een bakwagen? Dat is juist een modaliteit voor middelgrote pick-ups of volumieuze B2B-leveringen. Niet voor fijndistributie of gemiddelde of snelle consumentenbeleveringen.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.